Kickstarter-initiativ för att stötta andra kickstarters

Robot
Kickstarter-initiativ för att stötta andra kickstarters

Brian Fargo har dragit igång Kicking it forward vars syfte är att få Kickstarter-finansierade projekt att använda delar av sin vinst för att sponsra nya Kickstarter-projekt.

#adventure, #wasteland-2, #wasteland, #fallout


Medlem
Kickstarter-initiativ för att stötta andra kickstarters

"Hey I heard you liked Kickstarter so I started a Kickstarter so you can Kickstart your Kickstarter"

Medlem

precis... ööh. Om någon vill ge mig pengar också, så lovar jag att ge dom till precis den du vill ska ha dom...

Edit:

Ok, jag förhastade mig lite. Skyller på rubriken.

Skrivet av Mhorix:

precis... ööh. Om någon vill ge mig pengar också, så lovar jag att ge dom till precis den du vill ska ha dom...

nu är det väl iofsig inte så att det är tänkt att Brian fargo samlar in cashen . Mer att projekt som
lyckas finansiera sina projekt via kickstarter skriver under på att i sin tur backa upp andra kickstarter projekt de själva tycker förtjänar det . Därigenom får de en sorts honor badge på sin sida. läs mer här

http://www.kickingitforward.org/.

fick mig att tänka på en film /bok "skicka vidare" på typ samma tema men det handlade om att hjälpa sina medmänniskor på olika sätt.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Skrivet av Jilted:

"Hey I heard you liked Kickstarter so I started a Kickstarter so you can Kickstart your Kickstarter"

vist är det häftigt makten lite mere tillbaka till utvecklarna att utvekla de spel de själva vill . Alla som skriker sig blåa om hur hemska EA , Activison är borde ju gilla detta kan man tänka.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Yoda: Told you I did. Reckless is he. Now, matters are worse.
Obi-Wan: That boy is our last hope.
Yoda: No. There is another.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Yoda: Told you I did. Reckless is he. Now, matters are worse.
Obi-Wan: That boy is our last hope.
Yoda: No. There is another.

...
Luke: NOOOoooooo!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Mycket bra nyheter på senaste tiden. Ska bli spännande att se vad allt det här Kickstartandet leder till.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Mycket bra nyheter på senaste tiden. Ska bli spännande att se vad allt det här Kickstartandet leder till.

Mer pengar som "skänks" till folk som har "mer pengar"-än dig faktorn.

Medlem

Det behövs mer tid för att se vad kickstarter-projekten verkligen går för. Just nu är det nyhetens behag och folk älskar att trycka ned de stora, elaka företagen och stötta de små uppstickarna.

Medlem

Känns lite som det här var det man ville undgå genom kickstarter. Jag kommer iaf inte att kasta pengar till detta.

AW8
Medlem
Skrivet av Jilted:

"Hey I heard you liked Kickstarter so I started a Kickstarter so you can Kickstart your Kickstarter"

A kickstart within a kickstart...
We have to go deeper.


signatur

PC gamer 'til I die.

Patetiskt, att tigga pengar av spelare utan att ens ge dem mer än ett vagt koncept att gå på, förhoppningsvis blir detta aldrig någon stor grej.

1
Skriv svar