Max Payne 3 till pc är inte en konsolkonvertering

Medlem

Samma sak på SweClockers med brevet till PC-spelare från GearBox....

Alltså nu lever vi i en tid med konsolportar för att konsollerna är där som krutet satsas därför att det är DÄR pengarna finns! Det har lett till att konsollportar har blitt lite av en standard vilket utvecklare o publisenter förstår.

Att utvecklare då går ut o säger att spel x har PC-funktionalitet är ju nåt BRA och något vi ska uppmuntra.

Medlem

Det är inte grafiken eller grafikinställningarna som är avgörande, det är kontrollerna och styrningen. Det är i första hand de som inte skall vara gjorda för konsol och sedan portade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Översättning: PC-gamers skall stfu och gilla läget när grundläggande teknik och inställningar försvinner i spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hammer:

Right... Återstår att se, i en tid då till och med ID software lyckas klanta till en PC realese har jag inte mycket förtroende för orden "inte en konsolkonvertering".

Antar att du tänker på Rage... Id fick ju "hjälp" från Nvidia och AMD att "klanta till" Rage. Jag tycker att släppet av Rage på PC borde ha skjutits upp tills det fanns korrekta drivrutiner från Nvidia och AMD installerade hos en större del av användarna. Det var rätt anmärkningsvärt att man var tvungen att installera beta-drivrutiner för att kunna spela ordentligt. Vet dock inte ifall man enbart kan skylla detta på konsolifiering.

On-topic: Levererar Rockstar vad de lovar så är det ju bara positivt! Att de (liksom Gearbox) betonar denna funktionalitet är väl mest ett tecken på att spelbranschen har insett vad som är viktigt för många PC-spelare, och att sådan funktionalitet tyvärr inte längre kan tas för givet som det var förr, även om många fortfarande tycker att det borde vara så.

Medlem

Han tänker inte på Doom III då? Eller är jag ute och cyklar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köpte nyss en Xbox 360 endast för att spela Forza. Hoppas jag slipper också köpa Max för att spelet flyter bättre på konsol med aningen sämre grafik. BF3 var grafiskt mumma på PC med övrigt att oönska och hoppas på minst samma med Max 3.

(Tja Halo 3 slank också med men vem orkar spela ett spel som är tråkigare än sin föregångare).


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av fujiX:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av fujiX:
Skrivet av StrongBad:

Med det sagt så måste jag också påpeka att PC-gamers är de gnälligaste i spelvärlden. De har svårt att acceptera att spelbranschen har utvecklats i riktning mot konsollerna med hjälp av övertygande marknadskrafter.

Min gode herre.
Det finns två sorters människor här i världen.
De som säger ifrån när dom blir rövknullade av företag och de som tackar och tar emot.

PC-gamers "gnäller" för att features som var standard redan för 10 år sen är borta pga företagen
tänker mer på aktieägarnas och investerarnas plånböcker, än på att leverera en bra produkt till PC.
Till skillnad från dig så har vissa människor krav på det dom lägger sina pengar på.

Vi kan ta ett exempel.
Tänk om spelutvecklarna en vacker dag bestämmer sig för att det är för dyrt med snygg grafik.
De "övertygande marknadskrafterna" bestämmer att grafiken ska gå tillbaka till Nintendo 8-bitars nivå.
Eller att konsollers handkontroller är för dyra att utveckla så de går tillbaka till 90-talets varianter.
När du har vant dig vid flashig grafik och force feedback kontroller med 10 knappar, styrspak och kaffebryggare....skulle du inte "gnälla" om utvecklingen gick bakåt istället för frammåt?
Detta är vad som händer med PC spelen. Och till skillnad från dig som verkar vara tacksam för smulor så gillar inte PC spelare att det går bakåt.

Gör nu världen en tjänst och var tyst din clown.

För det första, lär dig marknadsekonomi och hur det fungerar innan du uttalar dig om det, för du verkar ha fått det helt om bakfoten.
För det andra, jag tänker aldrig någonsin "vara tyst" bara för att du inte gillar mina åsikter. Du framstår som mycket mer intelligent om du håller dig till sakfrågan och undviker personangrepp.

Skrivet av Grön:

Hur rak i ryggen satt du när du skrev detta? Jisses, dessa ljushuvuden känner verligen att gylfen spänner lite extra när deras självgoda egon frossar i detta ständigt påpekande av andras uppenbara missnöje.

Har du något annat att komma med än plattityder? Tala ur skägget och kom med något som går att diskutera istället.

Jag vet mycket väl hur marknadsekonomi fungerar. Inte för att jag förstår vad mina kunskaper i marknadsekonomi har att göra med faktumet att PC spel "dummas ner" och förlorar features.
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt svar.
Och en till sak, bara för att vi lever med ett visst ekonomiskt system, i det här fallet marknadsekonomi, betyder det inte att vi autmomatiskt måste gilla alla dess egenskaper.
Med din logik ska folk i tex Nordkorea stfu och gilla läget.
Min jämförelse med att en handkontroll förlorar features i framtida varianter kanske verkade löjlig i dina öron, men det är exakt vad som har hänt med PC spel.
PC spel har de senaste åren förlorat fler och fler features. Detta är ett faktum.
Och du menar att PC spelare ska vara glada över det eftersom vi lever i en marknadsekonomi?!

Om jag ska vara helt ärlig så skiter jag fullständigt ifall jag framstår som intelligent eller inte för dig. Jag känner mig själv rätt bra och jag behöver inte få ditt godkännande om jag är intelligent eller inte.
Sen är det lustig att du påstår att jag skulle framstå som mer intelligent om jag höll mig till sakfrågan när du helt random droppade kommentaren "PC spelare gnäller blah blah blah" i tråden.
Du säger emot dig själv igen i ditt svar när du säger åt användaren "Grön" att "kom med något som går att diskutera istället.", när han kommenterade din rätt pointless kommentar om att PC spelare gnäller.

Som du kanske märker så är det mesta som kommer från dig ren smörja, därav bad jag dig att va tyst för du skämmer bara ut dig själv.
Och du har nog kvalificerat dig att bli kallad clown 10 gånger om i den här tråden.

Diggar din attityd stenhårt fujiX

Som person som inte deltagit i diskussionen utan har bara sett det hela utifrån kan jag inte på något sätt se att han skämt ut sig. Däremot kan man ju undra vad som hänt i ditt liv som gjort att du tar en sådan här fråga på så blodigt allvar, att du måste göra personangrepp för att försvara din åsikt. Chilla lite kanske!

Jag tycker också att Pc-spelandet har fått sig en smäll av konsolerna, för det har de ju, det förnekar nog ingen. Men kom igen, nu när utvecklarna finaly börjar fixa te en del av detta ska man bara fortsätta gnälla lea dant som alltid, eller ska man se det som ett steg i rätt riktning? Att jämföra det med situationen i Nordkorea känns ju som en hyffsat långsökt liknelse, principen är detsamma, ja, men de är ju sunt förnuft att det inte är jämförbart.

I och med de flertalet ljusglimtar i just Pc-försäljningen den senaste tiden tror jag att det en dag kommer ordna upp sig ganska ordentligt vad det gäller Pc fatures och spelkänsla på Pc.

Medlem

Hade tänkt skaffa det till Xboxen faktiskt.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Bra gjort, Rockstar. Vad jag har förstått så hjälper Mafia-utvecklarna till med utvecklingen till PC.

Och det skulle vara betryggande menar du? Mafia 2 kändes ju inte som något annat än en illa förklädd konsolport.

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Convour:

Lite halvklämkäckt med en melankonisk ton och dystert innehåll och oväntat slut. Fin låt, tack

Tyckte den passade rätt bra in i sammanhanget (dom som bråkar och kallar varandra clowner)

Hehe, jepp

Medlem
Skrivet av apokalypze:
Skrivet av Friberg:

Bra gjort, Rockstar. Vad jag har förstått så hjälper Mafia-utvecklarna till med utvecklingen till PC.

Och det skulle vara betryggande menar du? Mafia 2 kändes ju inte som något annat än en illa förklädd konsolport.

Usch ja, Mafia 2, brrr äckligt. Värsta uppföljaren nånsin.

12
Skriv svar