Första filmen från CCP,s EVE/DUST 514 ORBITAL STRIKE!!!

Inaktiv
Första filmen från CCP,s EVE/DUST 514 ORBITAL STRIKE!!!

Här är första filmen från när dom gör en LIVE "orbital attack" från EVE - in i Dust 514 på PC

Dvs- Du slänger upp en sak i DUST på ps3, Markerar målet du vill att EVE piloterna ska attackera.
Du får sen upp en "KOD" som du ger till EVE spelarna på PC varpå att DOM i sin tur skriver in koden och får upp en attack symbol på planeten.

Killen på PC trycker på "attack" Och hanns skepp i EVE avlossar sina feta kanoner från rymden ( återigen på PC och i EVE universumet) och några sekunder senare så kommer 5st attacker från himlen i DUST som dödar allt på marken.

Fan är nära på att köpa en ps3 för det här spelet bara.
Tror det här spelet kommer bli något helt galet, och CCP gick ut med att DUST kommer forts över till ps4,an också. Så min oro jag en gång hade över när Ps3,an dör ut så kommer DUST dö ut, Well så är nu INTE fallet, utan DUST kommer forts vidare även på PS4,an.

Sen tror jag också att det här spelet kommer dra en stor skala av ÄLDRE spelare för en gångs skull.
Då det finns mycket intriger, back stabbing, riktiga pengar, bygga dina egna vapen, och att när DU spelar dust så är du inte SJÄLV utan du spelar med 10000000+ andra spelare i EVE

DVS - Din kula gör verkligen mera än att bara döda din fiende - DIN KULA kan förändra universumet i EVE!!!

http://www.youtube.com/watch?v=iAnWPLMf1o4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=e92Wpt7_RV8&feature=related


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

För att ta ett exempel: (Taget från EVE forumet som jag suttit mycket på nu på senaste för att lyssna av vad spelarna i EVE tycker om DUST 514 - Och dom säger också det här kommer bli HUUUUGGEEE!!!)

Men dom skrev en sak som jag verkligen reagerade på och som verkligen visar hur stora intriger det kan bli.

En kille skrev:

Think about it: You are a dust soldier that is fighting in a huge ground battle on one of the maps for your corp. in EVE.
(som också CCP har gått ut med är en "liten" karta men ändå flera MIL stor)
The fight rages on and you almost have the battle in your hands, The only thing that you need now to win is an ORBITAL STRIKE from EVE - So you call out for it , but you get no answer, You Cry out in panic that you need it now, Some second later you hear in your headset:
( ja du kan prata med mic från PC till DUST på ps3 har CCP sagt)

"You have been fooled" We are jumping out...

Maybe your CORP that you fought for have in the EVE universe got a good deal with a lot of ISK in it to "sacrifice" the soldiers on the planet and give the planet to an other CORP. (the ones that you fighting against).

So instead of giving you an Orbital attack they leave the planet to make you die in the DUST.
So you get offcourse angry @ the corp leaving you in the DUST and sacrificing you for things happening in EVE. But here everything change. IN A NORMAL GAME: you search for a new round and continue the "fight" - IN THIS GAME... The story can grow into something ALIVE!

(DU SLÅSS INTE BARA PÅ PS3 - DU SLÅSS MED 1000000000 andra spelare i EVE!)

So after the match you send a pm to one of the guys you fought against on your ps3 and telling him that you want to talk to there commander in EVE. Minutes later you get a PM in your dust inbox from the com asking what you want - That he usaly dont talk to "enemies"

After some talking he accept you to join his corp, But will not give you so much money after every round because he don't trust you 100% yet. But you just want revenge so you don't care about it, So you jump into a battle fighting for a GROUND TO SPACE CANON wile the COMMANDER in your NEW corp fool your X corp commander into the planets Orbit.

Your X corp commander agrees on it offcourse, Having know idea that you fighting for his enemy now and that everything is just a trick. Maybe he think that they have "shaken hands" in EVE, But the problem is that the corp you fighting for now see the opportunity to take out an enemy once and for all and at the same time help you with your revenge from being backstabbed.

So the battle rages on and in the end you take the orbital space canon, Taking aim, and your REVENGE have been deliver...

In EVE a ship is destroyed that leads to that a corp is losing BIG money, That leads to there borders can't hold there power, That leads to there TITAN is in danger, That leads to that the corp you once were fighting for is in trouble, That leads to that they need to take other planets fast to get more money, That leads to that the corp you were fighting for and the corp you NOW are allied with goes after them, And the DUST universe goes on, And so does the backstabbing and cheating....

But from out of no where,,,, An other corp from EVE is joining the BATTLE for money and glory on the planets below... And the cycle continues.

KAN INTE VÄNTA!!!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Var får du dina nummer angående antalet EVE-spelare ifrån?
Först skriver du 10000000+ (tio miljoner plus), sen skriver du 1000000000 (en miljard).
Låter lite väl mycket, inte sant?

Men jag håller med om att det verkar awesome!


signatur

Korvspad.

Inaktiv
Skrivet av bMess:

Var får du dina nummer angående antalet EVE-spelare ifrån?
Först skriver du 10000000+ (tio miljoner plus), sen skriver du 1000000000 (en miljard).
Låter lite väl mycket, inte sant?

Men jag håller med om att det verkar awesome!

hahah förstår vad du menar : )
Och nej det är inte 100000000+ ppl som spelar EVE nej :).
Men det är fortf tusentals som spelar det och är online hela tiden - Va mera det jag menade, sen att jag höll in 0an lite för lång tid kanske är en annan historia


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

EVE är för komplicerat för min smak, jag är mer åt Freelancer-hållet. Synd att Dust inte verkar komma till PS Vita dock, hade varit kul.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv
Skrivet av TheShadyShader:

EVE är för komplicerat för min smak, jag är mer åt Freelancer-hållet. Synd att Dust inte verkar komma till PS Vita dock, hade varit kul.

Det kommer till ps Vita också har dom sagt - Men det kommer dröja.
Lika så att dom "skämtade" och sa: I wonder why we adding keyboard and mouse support to ps3 with this game hmmm??

Tack vare den kommentaren från dom så tror många att längre fram - (förmodligen när ps4an har kommit) så kommer dom porta Dust till PC också, Men jag VET att jag har sätt att dom har sagt att dom ska i framtiden låta det komma på VITA också :).

Sök på nätet efter: Dust 514 news eller något så kommer du nog hitta samma sak


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Ish
Medlem

Körde med dubbla EVE konton 3-4 månader, å typ.. Happ.. Inte min grej jag kände att jag började för sent.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

1
Skriv svar