Mass Effect 3 en egen liten recension

Medlem
Mass Effect 3 en egen liten recension

Jag har just spelat igenom Mass Effect 3 och tänkte dela med mig lite av mina tankar.
Jag skulle kunna ge spelet två betyg, en 4 och en 5. Om man inte har spelat Något Mass Effect tidigare så skulle jag ge spelet en 5:a pga att det är rpg med en jäkligt bra story. Men om man jämför med de andra 2 delarna i serien så fick jag inget riktigt speldjup i 3an, jag kunde inte glida runt och försöka hitta mineraler, det var inga små sidoupprag man kunde utföra. Utan det var bara åka till solsystemen plinga av sin skanner och plocka upp saken man skulle hitta och sen åka vidare. man skulle ha behållet lite från 2:an i den aspekten. Jag fick inte heller någon större kontakt med mina följeslagare så som jag fått i de tidigare spelen. Som tur var så är ju vissa av mina följeslagare med även denna gång och man stöter på alla sina vänner, men det utvecklas aldrig. Spelet är fortfarande bra, men det känns inte riktigt lika genomarbetat storymässigt som 1 och 2. Jag gillade dock slutet. (tror jag). Så om man jämför med 1 och 2 så får bara ME3 en 4 av mig.

#blogg


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Mass Effect 3 en egen liten recention

Språkpolisen informerar, "recention" stavas: "recension"

Jag har inte spelat 2:an, den ligger och svettas på hyllan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tackar, ska genast gå in och ändra.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

Precis spelat igenom ettan igen, påminde om vilken lovande framtid serien verkade ha. Ettan har många brister som på gott & ont redigeras i 2an & 3an, men är fortfarande det bästa spelet i serien. Overall så är alla spelen 5/5 i min mening och den sista delen hade så mycket potential men föll mig ganska platt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag håller med dig om att scanning-grejen var tråkigare i 3:an för i 2:an kunde man råka stöta på side-quests vilket bidrog till att universum inte kändes så öde och sterilt. Mineralerna var inte så jätteroliga, men det andra tycker jag de kunde ha behållt.

Önskar de hade kunnat ta tillbaka decryption från ME1 också. Lite mer RPG-känsla när inte vem som helst kan hacka en dörr...

Medlem

Håller med om hackningen och decryption, det var också en sak som jag saknade och medförde att spelet inte fick samma djup som 1 och 2.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Testpilot

1ans handling är ju mer intressant men det andra i spelet är ju rätt sunkigt , särskilt inventoryt som är ett mindre helvete. 2an är bättre på det mesta fast där är ju då planetscanningen rätt trist , decryption i 2an är ju okej de 10-15 första gångerna men sen tröttnar man ju så jag förstår de tog bort detta i sista spelet. 3an får högsta betyg , men väntar på att de skall knyta ihop de mysterier som slutet trots allt har.

Medlem

Sant att man tröttnade lite på det på slutet, men man borde inte tagit bort det helt. Hellre då att man gjorde det lite färre gånger men med bättre loot i istället. Man hade kunnat lägga i lite vapen och rustningardelar av högre kvalitet i några krypterade låder.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

1
Skriv svar