Kan man starta med AC Revelations

Medlem
Kan man starta med AC Revelations

Jag tänkte testa Assassin's Creed Revelations men jag har hört att man borde ha spelat de tidigare spelen för att förstå storyn. Jag har spelat Brotherhood lite grann hos en kompis men inte mer.
Är det något viktigt att veta som ni kan berätta eller som jag kan läsa någonstans eller MÅSTE jag spela de andra först för att förstå något över huvud taget?

Medlem

Hittade det här klippet:

[http://kotaku.com/5859404/get-caught-up-on-the-assassins-cree...]

Förstår nu lite mer iallafall

Medlem

Alltså.. Jag skulle säga att du absolut inte ska börja med Revelations. Ingen video kan få dig att förstå allt som hänt tidigare. Spela de i rätt ordning, och njut av hela serien istället för bara senaste.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Alltså.. Jag skulle säga att du absolut inte ska börja med Revelations. Ingen video kan få dig att förstå allt som hänt tidigare. Spela de i rätt ordning, och njut av hela serien istället för bara senaste.

+1

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Alltså.. Jag skulle säga att du absolut inte ska börja med Revelations. Ingen video kan få dig att förstå allt som hänt tidigare. Spela de i rätt ordning, och njut av hela serien istället för bara senaste.

Om man bortser från "att få njuta av hela serien", tror du att man förstår storyn av att skippa de första? Jag kan kanske böja med Brotherhood istället?

Medlem

Hm. Helt ärligt, nej. Det är alldeles för invecklat för att börja senare i serien. Jag kan inte på något sätt rekommendera annat än att spela från början.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hm. Helt ärligt, nej. Det är alldeles för invecklat för att börja senare i serien. Jag kan inte på något sätt rekommendera annat än att spela från början.

Okej får väl göra det, tack för hjälpen

Börja från "början"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Börja från början som alla säger. Första spelet blir rätt tråkigt efter ett tag, men det är rätt viktigt för att få en feel för Altair, som är viktigt för Revelations


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar