EVE Online möter Dust 514 i trailern EVE Forever

Robot
EVE Online möter Dust 514 i trailern EVE Forever

EVE Forever heter CCP Games nya trailer som visar upp idén och övergången mellan rymdbataljerna i EVE Online och markstriderna i PS3-pangaren Dust 514.

#nyhetstips, #eve-online, #dust-514, #eve-forever, #ccp-games


Medlem
EVE Online möter Dust 514 i trailern EVE Forever

Corpet funderar på att skaffa dust med. Kan bli intressant.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Bara för tydlighetens skull, EVE Forever är inte en expansion, bara en slogan.
EVE Forever = CCP kommer aldrig sluta arbeta på EVE. De kommer att fortsätta utveckla det i all evighet, varav Dust 514 är ett sätt att göra det.

Medlem
Skrivet av Uzza:

Bara för tydlighetens skull, EVE Forever är inte en expansion, bara en slogan.
EVE Forever = CCP kommer aldrig sluta arbeta på EVE. De kommer att fortsätta utveckla det i all evighet, varav Dust 514 är ett sätt att göra det.

Bra poäng, jag associerade det till såväl den slogan du tänker, samt att själva trailern fick namnet.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Som sagt - Om ni går in på PC FORUM DELEN HÄR PÅ FZ så kommer ni hitta ett topic av mig med mera info / Videos från detta EVE / DUST 514 - Och som någon sa här ovanför:

Det heter INTE: Dust 4 ever - Det är bara en Slogan
Eve kommer heta EVE och DUST 514 kommer heta DUST 514


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

För dom som vill ha en 21 dagars trial till EVE Online, skicka ett pm till mig!

Medlem

damn you PS3 exclusive... damn you...

Medlem

Dam Torsad såg ut att vara en mkt vacker stad iaf, hoppas att man får möjligheten att vandra runt där nån gång i framtiden.
http://www.evepedia.de/images/4/41/Dam-torsad2.jpg


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Skattepengarna kommer snart, blir nog fan ny tv och ps3 i väntan på dust, det kommer nog att hinna damma igen dock =/

Medlem

Blir nog att köpa en PS3a och köra Dust och Eve

Medlem

Finns det någon anledning till att det bara kommer till PS3 ?

Medlem

Kommer det som händer i Dust 514 ha någon inverkan i EVE och vice versa?

Jot
Medlem
Skrivet av hest:

Finns det någon anledning till att det bara kommer till PS3 ?

Ja, det handlade något om att F2P-modellen funkade bättre på PSN. Det nämndes under lördagen på Eve Fanfest men kommer inte helt ihåg detaljerna.


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Jot
Medlem
Skrivet av Yabba:

Kommer det som händer i Dust 514 ha någon inverkan i EVE och vice versa?

Ja, som Dustspelare kommer du kunna ta kontrakt från Evespelare. Så vitt jag vet handlar det hela om delen av Eve som faller under "Planetery Interaction", en förhållandevis viktig del av ekonomin i Eve.

Vill man ha lite mer pang på rödbetan så finns det http://www.youtube.com/watch?v=rF4diq-KlXI vilken visar en Abaddon som bombarderar en planet. Vice versa ska man också från en planet kunna skjuta artilleri upp mot skyarna för att kontra.

Eftersom man delar värld är det inte helt omöjligt att Dustspelare kommer kunna bygga prylar som används av Evespelare. Det har redan visats i filmer där moduler som används i Eves skepp används i Dusts fordon.


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem
Skrivet av Jot:
Skrivet av hest:

Finns det någon anledning till att det bara kommer till PS3 ?

Ja, det handlade något om att F2P-modellen funkade bättre på PSN. Det nämndes under lördagen på Eve Fanfest men kommer inte helt ihåg detaljerna.

Fast egentligen så skulle det fungera riktigt bra till pc också, tangentbordet skulle ha gjort det riktigt skönt att kommunicera med EvE spelarna.


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Anledningen till att det inte verkar bli något pc släpp är väl för att 50% av Eve spelarna skulle köpa en dator till så att dom kan ha 3FPS accounts igång samtidigt (förutom dom 4 i EvE) vilket leder till att även den mest erfarne multitaskaren överbelastas o dör

Medlem
Skrivet av Aresz:

Anledningen till att det inte verkar bli något pc släpp är väl för att 50% av Eve spelarna skulle köpa en dator till så att dom kan ha 3FPS accounts igång samtidigt (förutom dom 4 i EvE) vilket leder till att även den mest erfarne multitaskaren överbelastas o dör

Haha ja, så är det nog xD Fint av CCP att tänka på vår hälsa <3

1
Skriv svar