Mass Effect som fps fångat på film

Robot
Mass Effect som fps fångat på film

Från början tänkte sig Bioware ett fristående lagröjarspel, vilket slutade upp som flerspelarläget i Mass Effect 3. Nu kan du lägga ögonen på den fristående prototypen Mass Effect: Team Assault.

#mass-effect-3


Medlem
Mass Effect som fps fångat på film

Det ser faktiskt ganska kul ut enligt mig. Ett Mass Effect spel likt Battlefield-serien hade varit coolt. Antagligen bara för att mina fanboygener hade älskat idén!

Medlem

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Medlem

Tycker det var väldigt likt Halo.

Medlem
Skrivet av xector:

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Just den här typen av kommentarer får mig att undra.

Varför utveckla ett nytt spel överhuvudtaget? Finns det inte nog med spel som det är nu?

Gnällspikar


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Eh... UT 2004 någon?

Edit. Det är ju en mod

Medlem

Såg inte helt bedrövligt ut faktiskt, men det var skönt att de valde att satsa på coop istället Det är roligare och nog mera långlivat än vad detta skulle blivit. Ser, precis som cyberhawk säger, ut som en slags Halo-variant.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Såg väl inte så fy skam ut men de borde släppt detta som en mindre F2P-grej eller något - tror absolut inte detta skulle hålla som en AAA-relle

Medlem
Skrivet av bossefraise:
Skrivet av xector:

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Just den här typen av kommentarer får mig att undra.

Varför utveckla ett nytt spel överhuvudtaget? Finns det inte nog med spel som det är nu?

Gnällspikar

Precis.

Dessutom, så utvecklade man ju aldrig detta.. Vilket gör gnället ännu mer obefogat.

Edit: Detta var väl världens sämsta video dock. Hela grejen är att det är ett fps, men 95% av tiden spenderas i fordon som är i tredjeperson, och som vi redan sett i singleplayern på tidigare spel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hmmm det första jag tänkte var halo men förutom de såg det väl ok ut.

Medlem

Ser mindre stelt ut

Medlem

oh titta Unreal Tournament!

Inaktiv

Är inte ett dugg imponerad.

Medlem

Gillar multiplayer-läget i Mass Effect 3. Stridsmekaniken översattes väl till gruppspelande, och att levla upp är ju alltid roligt. Lite få och små banor bara, vilket är varför jag tror att element från UT2K4 skulle vara välkommet.

Filmen ovan verkar ju vara en ytterst tidig prototyp, men kommer det nånsin ett fullfjädrat Mass Effect-multilir blir det nog ett köp för min del.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Tänkte direkt på Unreal Tournament-serien, vilket är positivt i mina ögon. Dock hade jag älskat om det var i stil med BF eller Quake Wars

Hade jag varit med i ett indie-team hade jag lätt tagit på mig att fullfölja detta som en mod eller ett indie-spel via UDK. Dock bara genom art-assets och modeller, har tyvärr inte kunskaper eller hjärna till programmering.

Medlem

Jävla tur att de sket i detta, ser inte alls intressant ut.

Medlem

Tycker det känns som något som egentligen inte hör hemma i Mass Effect, och det var väl just därför de slopade det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

I'd play it, mest för att jag älskade Unreal Tournament.

Medlem

Kunde ha blivit intressant. Men nu blev det aldrig utvecklat så...

Dock så älskar jag MP läget i ME3, hoppas de expanderar på det snart!

KoP
Medlem
Skrivet av bossefraise:
Skrivet av xector:

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Just den här typen av kommentarer får mig att undra.

Varför utveckla ett nytt spel överhuvudtaget? Finns det inte nog med spel som det är nu?

Gnällspikar

+1

Men vettu.. det har blivit lite inne på sistone att dissa alla spel som utspelar sig i first person och om det dessutom är en shooter, ajajaj nåde det spelet. Då antas det genast att spelet är buksvåger med alla andra fps.

Det är ett lustigt fenomen då jag hört det nämnas flera gånger. Sen att spelen skiljer sig åt när det kommer till spelmekanik, miljöer, karaktärer, story, etc.. det var visst inget som korsade tankebanorna.

Medlem

Multiplayerdelen som finns nu är enligt mig sjukt roligt och bra gjord.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av bossefraise:
Skrivet av xector:

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Just den här typen av kommentarer får mig att undra.

Varför utveckla ett nytt spel överhuvudtaget? Finns det inte nog med spel som det är nu?

Gnällspikar

+1

Men vettu.. det har blivit lite inne på sistone att dissa alla spel som utspelar sig i first person och om det dessutom är en shooter, ajajaj nåde det spelet. Då antas det genast att spelet är buksvåger med alla andra fps.

Det är ett lustigt fenomen då jag hört det nämnas flera gånger. Sen att spelen skiljer sig åt när det kommer till spelmekanik, miljöer, karaktärer, story, etc.. det var visst inget som korsade tankebanorna.

Mjae, sånt här är lite känsligt faktiskt. Mjölkar man ett populärt IP för mycket så fölorar serien lätt sin charm.

Ingen kan klaga på när det görs spel rent generellt, men vissa IP:n är känsligare än andra.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Det här är ju bara en mod till UT2k4 tycker jag det ser ut som Men undrar vad den heter i så fall? Detta var ju riktigt nice! Trevligt insta-buy.

Medlem

Multiplayerdelen som finns nu är enligt mig sjukt roligt och bra gjord.
Bra val att de bytte då nuvarande verkar bättre.

Inaktiv

Varför ska allt bli som Cod idag för? Vart är den gamla känslan?

Medlem

*yawn*


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

Bara jag som tänker på Renegade ?

Medlem
Medlem

Hade utan problem kunnat tänka mig att spela det där..

Medlem

Om något är en halo kopia så klarar detta alla tester.
Halo 2 i ny form. red vs blue...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar