Mass Effect som fps fångat på film

Medlem

Undra hur många timmar detta tog att slänga ihop i UDK.

Skrivet av Friberg:

Undra hur många timmar detta tog att slänga ihop i UDK.

Haha

Inaktiv
Skrivet av Friberg:

Undra hur många timmar detta tog att slänga ihop i UDK.

Hahah exakt.

Medlem

Ser ju bara ut som en mod till Unreal Tournament?

Medlem

Mycket av det där hade säkerligen fungerat i Multiplayer som det är nu också. Ytterligare möjligheter för lite olika spelstilar känns inte helt fel. Några större kartor där man har fordon och liknande.

Inaktiv

Crysis mod eller vad?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Typ "Halo", men "Halo" finns redan...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Såg ganska mainstream ut,, Som Xector sa, det finns nog med FPS ute redan.
Ska man göra ett FPS idag så ska det banne mig vara jävligt iögonfallande och ha något nytt att komma med, annars blir i alla fall min reaktion "meh" *gäsp*

Inaktiv

EA gör en ny Starwars Battlefront istället.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ja, det dröjde ju inte länge innan jag kom på att det var en UT3 mod.

Inaktiv
Skrivet av KoP:
Skrivet av bossefraise:
Skrivet av xector:

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Just den här typen av kommentarer får mig att undra.

Varför utveckla ett nytt spel överhuvudtaget? Finns det inte nog med spel som det är nu?

Gnällspikar

+1

Men vettu.. det har blivit lite inne på sistone att dissa alla spel som utspelar sig i first person och om det dessutom är en shooter, ajajaj nåde det spelet. Då antas det genast att spelet är buksvåger med alla andra fps.

Det är ett lustigt fenomen då jag hört det nämnas flera gånger. Sen att spelen skiljer sig åt när det kommer till spelmekanik, miljöer, karaktärer, story, etc.. det var visst inget som korsade tankebanorna.

Det är väl ändå inte så konsigt att folk börjar och tröttna???

Herregud spelutvecklarna/utgivarna följer ju bara standard mallen för "FPS" som görs. Är väl inte så konstigt att folk vill ha lite nytänk?

Det är ju så fantasilöst och bara gjort för att tjäna pengar, inget mål eller syfte, ingen vision eller någonting överhuvudtaget.När någonting görs enbart för att tjäna cash är det inget och ha.

Medlem

Såg ut som en mod till halo

KoP
Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av KoP:
Skrivet av bossefraise:
Skrivet av xector:

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Just den här typen av kommentarer får mig att undra.

Varför utveckla ett nytt spel överhuvudtaget? Finns det inte nog med spel som det är nu?

Gnällspikar

+1

Men vettu.. det har blivit lite inne på sistone att dissa alla spel som utspelar sig i first person och om det dessutom är en shooter, ajajaj nåde det spelet. Då antas det genast att spelet är buksvåger med alla andra fps.

Det är ett lustigt fenomen då jag hört det nämnas flera gånger. Sen att spelen skiljer sig åt när det kommer till spelmekanik, miljöer, karaktärer, story, etc.. det var visst inget som korsade tankebanorna.

Det är väl ändå inte så konsigt att folk börjar och tröttna???

Herregud spelutvecklarna/utgivarna följer ju bara standard mallen för "FPS" som görs. Är väl inte så konstigt att folk vill ha lite nytänk?

Det är ju så fantasilöst och bara gjort för att tjäna pengar, inget mål eller syfte, ingen vision eller någonting överhuvudtaget.När någonting görs enbart för att tjäna cash är det inget och ha.

Så har det varit sedan spelets födelse. Alla lånar någonting av andra. Inte sagt att resultatet måste bli dåligt då dom flesta tillför något nytt. Så väntar man sig att varje spel ska vara ett unikum eller introducera något fantastiskt som aldrig gjorts förut, då får man antingen sänka sina krav från en 10 till en 7'a alternativt se över om man valt spel som rätt hobby.

Jag säger inte att man inte ska kunna ställa krav på speltillverkarna. Men detta gnäll ifrån många av dagens spelare, ibland på rena petitesser har ökat (känns det som ibland). Visst, ibland är det väl befogat med lite gnäll men LÅNGT ifrån alla gånger.

Medlem

Jag tycker det är viktigt att vapnen ser coola ut men det gör dom inte här. De ser bara märkliga ut på ett fult sätt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av neonille:
Skrivet av KoP:
Skrivet av bossefraise:
Skrivet av xector:

Finns nog med fps ute, varför göra ett till?

Just den här typen av kommentarer får mig att undra.

Varför utveckla ett nytt spel överhuvudtaget? Finns det inte nog med spel som det är nu?

Gnällspikar

+1

Men vettu.. det har blivit lite inne på sistone att dissa alla spel som utspelar sig i first person och om det dessutom är en shooter, ajajaj nåde det spelet. Då antas det genast att spelet är buksvåger med alla andra fps.

Det är ett lustigt fenomen då jag hört det nämnas flera gånger. Sen att spelen skiljer sig åt när det kommer till spelmekanik, miljöer, karaktärer, story, etc.. det var visst inget som korsade tankebanorna.

Det är väl ändå inte så konsigt att folk börjar och tröttna???

Herregud spelutvecklarna/utgivarna följer ju bara standard mallen för "FPS" som görs. Är väl inte så konstigt att folk vill ha lite nytänk?

Det är ju så fantasilöst och bara gjort för att tjäna pengar, inget mål eller syfte, ingen vision eller någonting överhuvudtaget.När någonting görs enbart för att tjäna cash är det inget och ha.

Så har det varit sedan spelets födelse. Alla lånar någonting av andra. Inte sagt att resultatet måste bli dåligt då dom flesta tillför något nytt. Så väntar man sig att varje spel ska vara ett unikum eller introducera något fantastiskt som aldrig gjorts förut, då får man antingen sänka sina krav från en 10 till en 7'a alternativt se över om man valt spel som rätt hobby.

Jag säger inte att man inte ska kunna ställa krav på speltillverkarna. Men detta gnäll ifrån många av dagens spelare, ibland på rena petitesser har ökat (känns det som ibland). Visst, ibland är det väl befogat med lite gnäll men LÅNGT ifrån alla gånger.

FPS utvecklades väldigt snabbt på väldigt kort tid fram tills nu då alla börjar göra CoD-kloner.

Medlem

Ser skittråkigt ut.

Medlem

Jag röstar på att framtida spel i ME-miljö (det lär väl ändå inte ta tvärslut efter ME3, eller va?) bör innehålla ett första-persons-alternativ. Första person underlättar alltid inlevelsen. Inte byta spelgenre, bara perspektiv. FP-action-RPG kanske inte har samma snärt som FPS, men... det vore fint.

12
Skriv svar