Battlefield 3-patchen släpps snart

Robot
Battlefield 3-patchen släpps snart

Imorgon släpps den senaste patchen till Playstation 3. Pc- och Xbox360-datum finns inte än.

#battlefield-3


Medlem
Battlefield 3-patchen släpps snart

Mycket märkligt...

Medlem

Jahap, funkar spelet ännu?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

"Vi vill patcha alla plattformar samtidigt"

-.-

Fu.

Medlem

"BF3s huvudplattform är PC" haha OK.

Trist att DICE pissar på den plattform som har gjort både dem som företag och Battlefield som spelserie framgångsrik

Medlem
Citat:

Att också pc-uppdateirngen dröjer beror på att Dice vill uppdatera alla tre plattformarna samtidigt, uppger Battlefield 3 Blog.

Men ändå släpper de patchen till PS3 först...

Makes sense?

Inaktiv
Skrivet av spritarn:

"BF3s huvudplattform är PC" haha OK.

Trist att DICE pissar på den plattform som har gjort både dem som företag och Battlefield som spelserie framgångsrik

Fast Dice skulle inte haft förmågan att göra sån stor reklam av BF3 som EA gjorde / gör. Tror nog att Dice gärna skulle vilja släppa patchen direkt till folket men dom får inte.

Medlem

Det är alltid så för oss som kör på PC,vi får alltid vänta.Hoppas spelet blir till det bättre nu för oss PC användare.Vi håller tummarna nu DICE.

Medlem

Det var en herrans massa updates. Ska bli intressant att testa.

Medlem

Ska testa stänga av anti-aliasing då. Om det avhjälper input-lag så kommer jag damma av BF3 och börja lira.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Skulle inte alla få patchen samtidigt?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hannu:

"Vi vill patcha alla plattformar samtidigt"

-.-

Fu.

Kanske de ville men det blev inte så. Herregud vad spelar det för roll?

Gnäll för gnällandets skull är vad du håller på med nu.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vi vill patcha alla plattformar samtidigt eller? nähh

Medlem

Eller så har dom ingen kontroll över när patcharna släpps till konsollerna då de pushas ut via respektive konsolls system. Däremot verkar det fånigt att vänta med PC versionen men kan säkert vara microsoft som vill att det ska ut samtidigt på deras system. Men trevlig patch hur som helst och kanske kan få mig o köra ett par rundor igen innan nya banorna kommer.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ps3 skulle väl få en vecka innan pc och Xbox.

Medlem

Låt PS3 testa om patchen funkar innan den kommer till PC, bra tänkt...

Medlem

Till och med Bethesda som har xbox som huvudplatform patchar i alla fall PC först och främst..
de må ha utvecklat till xbox men STOR focus ligger på PC, PC har också sålt mer exemplar just nu har jag för mig, många på forumet som köpte till konsol har bytt in spelet mot PC version också.. Mod communityn är stark i det spelet.

Något jag inte förväntar mig från DICE är detta.. de har alltid haft PC som huvudplatform, varför detta svek? varför verkar de prioritera PS3 så jävla mycket? B2K expansionen kom 1-2 veckor innan till PS3?

Patcher skall alltid komma till PC först, det är bara att skeppa ut på några timmar, förstår att microsoft och sony är giriga idioter dock.

Inaktiv

"Att också pc-uppdateirngen dröjer beror på att Dice vill uppdatera alla tre plattformarna samtidigt, uppger Battlefield 3 Blog. En storväxt antydan om innehållet återfinns här."

[http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120314/battlefield-3-patc...]

Ja jäklar vad tjorvigt.. -.-

Konsol skräp -.-

Medlem
Skrivet av Redstar:

Ps3 skulle väl få en vecka innan pc och Xbox.

Det gäller alla Bf3-DLC/expansioner, inte patcharna.

Medlem

Nu är jag inte helt säker, men har för mig att dom upptäckte någon bugg i xbox/pc verisionen.
Vilket gör att det dröjer.

Vi har väntat så länge, så en vecka hit, eller dit spelar inte så stol roll för mig.
Fet lista var det iaf!

Medlem

Ökad skada för javlin som inte använder SOFLAM-lås känns lite uncalled for.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Redstar:

Ps3 skulle väl få en vecka innan pc och Xbox.

Det gäller alla Bf3-DLC/expansioner, inte patcharna.

Patchen förändrar väl kanske spelet så pass mycket till det bättre att det räknas som en expansion?

Det jag inte förstår är hur det kommer sig att PC-patchen varit klar utan att släppas pga att dom vill släppa till samtliga plattformar samtidigt, men att PS3 nu får patchen i förtid. Förmodligen har väl Sony sprutat in massa pengar i EA's kassavalv.

Medlem

Har väntat med iver sedan de visade hela listan och sedan att de håller inne med patchen bara för att ge PS3an lite excklusivitet är något som retar mig ordentligt.

GG EA.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Redstar:

Ps3 skulle väl få en vecka innan pc och Xbox.

Det gäller alla Bf3-DLC/expansioner, inte patcharna.

Patchen förändrar väl kanske spelet så pass mycket till det bättre att det räknas som en expansion?

Det jag inte förstår är hur det kommer sig att PC-patchen varit klar utan att släppas pga att dom vill släppa till samtliga plattformar samtidigt, men att PS3 nu får patchen i förtid. Förmodligen har väl Sony sprutat in massa pengar i EA's kassavalv.

Japp, EA ligger med Sony. Synd att DICE hamnar i mitten av detta, fast de får säkert en del av pengarna och blir glada.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Redstar:

Ps3 skulle väl få en vecka innan pc och Xbox.

Det gäller alla Bf3-DLC/expansioner, inte patcharna.

Patchen förändrar väl kanske spelet så pass mycket till det bättre att det räknas som en expansion?

Det jag inte förstår är hur det kommer sig att PC-patchen varit klar utan att släppas pga att dom vill släppa till samtliga plattformar samtidigt, men att PS3 nu får patchen i förtid. Förmodligen har väl Sony sprutat in massa pengar i EA's kassavalv.

Det ser i alla fall inte bra ut från Dices sida när de först säger att de vill få ut patchen till alla plattformar samtidigt och sedan blir det så här.

Medlem

Att det ens finns folk som spelar spel som battlefield och cod på konsol...

Gief me the patch to PC!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Vrf PS 3 före Xbox 360, det suger >.<

Lika så nya DLCs före också..

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Hannu:

"Vi vill patcha alla plattformar samtidigt"

-.-

Fu.

Kanske de ville men det blev inte så. Herregud vad spelar det för roll?

Gnäll för gnällandets skull är vad du håller på med nu.

Det är bara böja sig framåt och ta emot, som vanligt i dagens spelindustri som konsument med pc.

Medlem

Vad i helvete?
Nu kan dice dra lika mycket åt helvete som IW.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Hannu:

"Vi vill patcha alla plattformar samtidigt"

-.-

Fu.

Kanske de ville men det blev inte så. Herregud vad spelar det för roll?

Gnäll för gnällandets skull är vad du håller på med nu.

Det är bara böja sig framåt och ta emot, som vanligt i dagens spelindustri som konsument med pc.

Yes! Att jämföra det faktum att du kanske får vänta några dagar extra på en patch är verkligen exakt samma sak som våldtäkt. Really.

Eller, så tar man sig samman, inser att det rör sig om en jävla patch till ett spel, rycker på axlarna och väntar några dagar. Läs en bok, se en film, gå ut i vårsolen, ät en glass.

123
Skriv svar