Muffinprotest mot slutet i Mass Effect 3

Robot
Muffinprotest mot slutet i Mass Effect 3

Fans ska skicka massvis av röda, blåa och gröna muffins i kartonger till Bioware i protest mot de "dåliga och likartade" sluten i Mass Effect 3.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Muffinprotest mot slutet i Mass Effect 3

Jävla whine! Serien och slutet var episkt!

Medlem

*SPOILER*
Japp, alla i galaxen dog tack vare att mass-relays förstördes, och alla som följde med dig till jorden (och på något sätt överlevde explosionen) fastnade vid jorden och svalt ihjäl (såvida inte alla raser hitta olika planeter, med resurser, tack vare FTL drives då). Sen ska vi inte snacka om att Joker teleporterade upp dina medhjälpare (teleporters finns inte i ME-universumet, men på något sätt lyckades han teleportera dem upp) och stack iväg igenom en relay INNAN du gjorde valet... Ja väldigt episkt och gav svar på exakt alla frågor! */sarkasm*

Spoilers tillagt - Mod


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Slutet va grymt!

Medlem

Ni lyckas verkligen hitta de viktigaste bitarna i den här diskussionen att skriva om.

/sarcasm

Medlem

En misslyckad aktion. Varför? tja, EA är sådana giriga grisar att får dem en kartong med muffins så ser dem inte helheten eller förstår konceptet, utan de trycker bara i sig fettet. Skicka anthrax eller brandbomer - så får man uppmärksamhet.

Medlem

Får hoppas att kanske Shepard's Indoctrination teorin stämmer, det vore coolt...

Shepard's Indoctrination video -YouTube

Frilansare
Skrivet av Höglund:

Ni lyckas verkligen hitta de viktigaste bitarna i den här diskussionen att skriva om.

/sarcasm

Hur menar du nu?

Medlem
Skrivet av Höglund:

Ni lyckas verkligen hitta de viktigaste bitarna i den här diskussionen att skriva om.

/sarcasm

Du får gärna säga vad jag missade att berätta i nyheten.

Indoktrineringsteorin är intressant, till exempel. Det är något som jag själv tror på. Men att skriva om den går inte eftersom det innebär stora spoilers.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Höglund:

Ni lyckas verkligen hitta de viktigaste bitarna i den här diskussionen att skriva om.

/sarcasm

Du får gärna säga vad jag missade att berätta i nyheten.

Indoktrineringsteorin är intressant. Det är något som jag själv tror på. Men att skriva om den, till exempel, går inte eftersom det innebär stora spoilers.

Utan att ha spelat Mass effect, vad går indoktrineringsteorin ut på kortfattat? Är det möjligen så att EA hjärntvättar sorgliga fanbois för att rättfärdiga day1 dlc och bs drm i BF etc. ?

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Höglund:

Ni lyckas verkligen hitta de viktigaste bitarna i den här diskussionen att skriva om.

/sarcasm

Du får gärna säga vad jag missade att berätta i nyheten.

Indoktrineringsteorin är intressant. Det är något som jag själv tror på. Men att skriva om den, till exempel, går inte eftersom det innebär stora spoilers.

Utan att ha spelat Mass effect, vad går indoktrineringsteorin ut på kortfattat? Är det möjligen så att EA hjärntvättar sorgliga fanbois för att rättfärdiga day1 dlc och bs drm i BF etc. ?

Den går ut på att allt som Shepard (huvudkaraktären) upplevde i slutet bara var en hallucination – ett försök av reapers (de stora onda robotarna som kan kontrollera varelser) att indoktrinera Shepard. Att ta över hans/hennes psyke.

Bland annat är slutet uppbyggt på ett sådant sätt att det verkar vara en dröm och det händer flera helt ologiska saker.

Rekommenderar denna video om ni är intresserade av teorin: (den innehåller givetvis massiva spoilers)
http://www.youtube.com/watch?v=ynYgr1rqEec

Inaktiv

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Trololololol

Medlem

Jag tycker det är helt rätt. Om du är missnöjd med en produkt, meddela tillverkarna. Speciellt om de utlovat något som de sedan inte tillhandahållit.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är ju inte riktigt nöjd med slutet på Gudfadern trilogin, undra om man ska skicka ett argt brev till Herr Scorsese och kräva att han ska göra ett nytt slut som passar mig bättre. Jag gillar inte heller hur Stephen Kings the Dark Tower slutar ska nog kräva att han också skriver om slutet.
Man kan ju undra om det bara är en massa bortskämda ungar som tror att de kan få som de vill bara för att det inte passade dem som skriver att slutet var dåligt. Jag tyckte det inte var något fel på slutet. Det kändes avklarat och ihop knutet.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

men hur fan orkar man -.-" skaffa er ett liv istället

Frilansare
Skrivet av Mirage:

Jag tycker det är helt rätt. Om du är missnöjd med en produkt, meddela tillverkarna. Speciellt om de utlovat något som de sedan inte tillhandahållit.

Men det är väl skillnad på ett spels handling och typ, en volvo? Det är ju inte som att Bioware har skrivit "Innehåller Lyckligt, Logiskt Slut som Alla kan Förstå och Uppskatta!" på baksidan av boxen.

Medlem

Slutet var så jävla dåligt. Jag är inte så mycket för retake Mass Effect men det här vill jag faktiskt vara med på. Det där med olik-färgade slut var så jävla förolämpande som in i helvete.

Medlem

men ja, om indoctrination theory stämmer så är det bra... or wait, då betyder det att vi måste betala för DLC för att se det RIKTIGA slutet. *SIGH*

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Mirage:

Jag tycker det är helt rätt. Om du är missnöjd med en produkt, meddela tillverkarna. Speciellt om de utlovat något som de sedan inte tillhandahållit.

Men det är väl skillnad på ett spels handling och typ, en volvo? Det är ju inte som att Bioware har skrivit "Innehåller Lyckligt, Logiskt Slut som Alla kan Förstå och Uppskatta!" på baksidan av boxen.

Nej men de har lovat oss att alla våra handlingar i alla tre spelen upp till slutet skulle spela roll och att vi inte skulle få ett kasst A, B or C-slut, vilket är vad vi fick..
http://thatguywiththeglasses.com/bt/aj/topreasons/34623-why-w...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Mirage:

Jag tycker det är helt rätt. Om du är missnöjd med en produkt, meddela tillverkarna. Speciellt om de utlovat något som de sedan inte tillhandahållit.

Men det är väl skillnad på ett spels handling och typ, en volvo? Det är ju inte som att Bioware har skrivit "Innehåller Lyckligt, Logiskt Slut som Alla kan Förstå och Uppskatta!" på baksidan av boxen.

Nej det har dem väl inte, däremot har de sagt saker som:

Citat:

"There are many different endings. We wouldn’t do it any other way. How could you go through all three campaigns playing as your Shepard and then be forced into a bespoke ending that everyone gets? But I can’t
say any more than that…" ( http://www.360magazine.co.uk/interview/mass-effect-3-has-many... )

Citat:

Interviewer: [Regarding the numerous possible endings of Mass Effect 2] “Is that
same type of complexity built into the ending of Mass Effect 3?”
Hudson: “Yeah, and I’d say much more so, because we have the ability to
build the endings out in a way that we don’t have to worry about
eventually tying them back together somewhere. This story arc is
coming to an end with this game. That means the endings can be a lot
more different. At this point we’re taking into account so many
decisions that you’ve made as a player and reflecting a lot of that
stuff. It’s not even in any way like the traditional game endings,
where you can say how many endings there are or whether you got
ending A, B, or C.....The endings have a lot more sophistication and
variety in them.” ( http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/10/mas... )

Det finns mängder mer.

Gillar också att folk whinar på oss som är missnöjda med slutet. Bara för att vi inte tycker som ni så är vi knappast barnsliga. Vi är alla olika, och många av oss HAR ett LIV (som någon sa att vi skulle skaffa). Jag är missnöjd med slutet, jag försöker arguementera konstruktivt om varför, men man blir alltid påhoppad känns det som -_-.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Btw, att en spelutvecklare säger att han ska FÖRKLARA (inte ändra) slutet betyder ju inte att de viker sig. Tvivlar på att de kommer släppa en Alternate Ending-DLC, det kommer ju snarare bli en form av epilog som borde ha följt med spelet innan det släpptes.

Medlem

spelet var en besvikelse, inte bara slutet, utan det var mediokert rakt igenom. Mycket sämre än 2an

Medlem

Känns ganska krystat. Kul att de bryr sig om spelserien, men nej.

Medlem

Det är ju för fasen bara ett spel!!!

Medlem

Alltså jag har helt tappat suget på ME3, det är ett sådant jävla tjat om slutet på det hela överallt så jag känner bara att jag inte kan ta mig tiden att spela det utan att stressa för att jag vill veta vad fan felet är. Och sedan känner jag typ att "vill man klara det nu?" när Bioware ändå kommer (kanske) ändra det hela.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Muffins är inte att leka med!

Medlem

Kul idé.

Jag förstår inte hur man kan anse att återanvändning av ME2s början för att avsluta serien var "episkt och genialt".
* OMG! Beaten by a huge fucking laser... again *

Medlem

Skicka muffin/cupcakes? Pja, varför inte? När besvikna fans skickade mängder av nötter till skaparna av TV-serien Jericho som en protest för att den hade lagts ned utan något riktigt slut så gick de fansen till mötes och spelade in ett par avsnitt till.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Jag är ju inte riktigt nöjd med slutet på Gudfadern trilogin, undra om man ska skicka ett argt brev till Herr Scorsese och kräva att han ska göra ett nytt slut som passar mig bättre.

Du kanske har hört talas om en okänd obskyr regissör som heter Francis Ford Coppola?

OT: ett slut som behöver förklaras med en 20 min yt-video eller extra förklaringar från utvecklaren är inte ett bra slut.

Medlem

Faktum är att hade BW tittat på Family Guy så hade detta aldrig hänt. Tänker då närmast på säsong 6, avsnitt 5

123
Skriv svar