Resident Evil: Operation Raccoon City

Robot
Resident Evil: Operation Raccoon City

Capcom gräver upp två hasande, stönande skräckklassiker från millennieskiftet och mixar dem till en röjig blandning av action och co-op-partaj. Helgerån eller genidrag?

#resident-evil-operation-raccoon-city, #capcom, #slant-six, #resident-evil-2, #resident-evil-nemesis, #battlefield-3


Medlem
Resident Evil: Operation Raccoon City

vågar man säga att ett sådant här betyg var väntat ?


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Capcom gör verkligen allt för att locka till sig cod-kidsen.
Får hoppas dethär inte säljer så bra så dom lär sig en läxa

Medlem

Jag tycker spelet förtjänar åtminstone 3.5/5
Fult? Fan heller. Grafiken är ju det minsta bekymret.
Man ser ju att spelets helhet inte är direkt klar.
Får hoppas på uppdateringar inom en snar framtid

Medlem

Tragiskt hur dom helt förstört hela RE serien med detta bajs... och dom menar på allvar att dom måste göra action för att spelet ska sälja mer.

MFC
Medlem

Tack för den recensionen


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av tobiasslimy:

Jag tycker spelet förtjänar åtminstone 3.5/5
Fult? Fan heller. Grafiken är ju det minsta bekymret.
Man ser ju att spelets helhet inte är direkt klar.
Får hoppas på uppdateringar inom en snar framtid

Vi snackar om Capcom här. De släpper inte uppdateringar, de släpper Gold och Super Editions.

Medlem

neonille: Ja, och de lyckas delvis. Spelet gick upp nästan i toppen i UK. Dom allra flesta älskar vapen, våld och multiplayer i kombination.

Medlem

Grafiken på fodralet är rätt snyggt ändå.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Medlem

för det första om inte alla fattat capcom har inte gjort spelet det är slant six games som har lånat resident evil historien från capcom slant six har pajat det mest ej capcom

Medlem
Skrivet av neonille:

Capcom gör verkligen allt för att locka till sig cod-kidsen.
Får hoppas dethär inte säljer så bra så dom lär sig en läxa

Capcom är fortfarande utgivaren. De har sponsrat det här projektet.

Medlem
Skrivet av davvearak:

för det första om inte alla fattat capcom har inte gjort spelet det är slant six games som har lånat resident evil historien från capcom slant six har pajat det mest ej capcom

RE är synonymt med Capcom, lånar de ut varumärket får de även betala priset om det är blir skräp av det.

Medlem

Verka som en bra ide ju. Left4Dead fast i RE-universumet känns ju ganska win. Synd att det inte blev bra (om man ska tro på recensionen här)

Medlem

hoppas dom går på seriöst med RE6.

Medlem

Får hoppas dom inser att folk inte vill ha hjärndöd action och går tillbaka till den stil dom hade i sina första spel.

Medlem
Skrivet av VonSnoe:

Får hoppas dom inser att folk inte vill ha hjärndöd action och går tillbaka till den stil dom hade i sina första spel.

Skulle inte hoppas på för mycket om jag var du.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120323/resident-evil-seri...

Medlem

Alltså gär ett nytt Outbreak istället... Outbreak vart så jävla bra men före sin tid då knappt någon spelade online på sin PS2 ( outbreak gick inte ens att köra online i europa).

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av VonSnoe:

Får hoppas dom inser att folk inte vill ha hjärndöd action och går tillbaka till den stil dom hade i sina första spel.

Skulle inte hoppas på för mycket om jag var du.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120323/resident-evil-seri...

Kanske skulle göra något i stil som Retake Mass Effect folket. Skicka... öh, hjärnor till Capcoms kontor så fattar de nog att vi vill ha mer skräck... kanske!

Medlem

Skräpspel? Otippat? I think not.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Cane:

Alltså gär ett nytt Outbreak istället... Outbreak vart så jävla bra men före sin tid då knappt någon spelade online på sin PS2 ( outbreak gick inte ens att köra online i europa).

Håller med! Jag har inte ens spelat Outbeak men av alla youtube klipp att döma så ser jag att det är ett jätte kul och bra spel.

Medlem

Köpte det för 400kr.. helt ok, ingen kioskvältare.. men absolut kul med kompisar. Ger det 3 av 5..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

capcom är utgivaren av resident evil orc men dem kan inte bestämma vad fan slant six games gör med spelet. capcom är tröga att dem ens lät låna ut titlen men man ska ej skylla capcom att spelet blev kass

det här spelet kommer bli skitbra på pc,helt klart klarar inte 360'n av att hantera ai'n.
men det gör pcn.
japp.
ska bli kul att spela sen ..

Medlem

Föresten vilket spel har störst budget? Resident evil 6 eller Dragons dogma??

Medlem

Fult kan jag inte hålla med om. 3/5 hade nog vart ett bättre betyg, skoj när man kör med några online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag gråter. Gråter.

Medlem

Jag tänker bara på Clive Barker's Jericho, som även det var ett skitspel utan dess like.

Medlem
Skrivet av Darknessviking:

det här spelet kommer bli skitbra på pc,helt klart klarar inte 360'n av att hantera ai'n.
men det gör pcn.
japp.
ska bli kul att spela sen ..

I utopin kanske, inte i helvete att de lägger ner energi för att utnyttja hårdvaran eller ge en bättre produkt när det finns idioter som köper all dynga ändå.


signatur

Retro.

Medlem

resident evil orc är jävligt roligt om man spelar med folk som inte bara ser detta spelet är inte likadant som 2. spelen ska inte gå tillbaks till sina rötter då hade vi aldrig kommit längre på att göra spela på olika sätt för dem stora fans ogillar att byta hur spelen ser ut. och om någon vill spela resident evil orc så skicka vänförfrågan jag är bra på spelet har klarat av det på svåraste några

12
Skriv svar