Söndagsdiskussion: Vad betyder E-Sport för dig?

Medlem

Det betyder en hel del, den stora strävan efter att få spel accepterat, vad stöder den kampen bättre än E-sport egentligen?

Det är riktigt roligt att kolla på, sjukt roligt om man spelar spelet själv och är inne i det. Så jäkla gött o se topp spelare som vänder ut o in på metat och gör det så jävla snyggt. Jämför man med fotboll eller hockey är det väl någon fint som kan bryta schemat ibland. E-sport förändras nått så in i *^&" varje turnering i varje spel vilket är jävligt gött.

Lirar själv mycket League of Legends som är riktigt roligt att kolla på, IEM var sjukt intressant att följa. Man vet aldrig vad som kommer hända. Sc2 är naturligtvis inte fel att kolla på men jag kan inte spelet lika bra vilket inte gör det lika roligt som LOL då man själv spelar i ett rankat lag o försöker komma på bra grejer själva. Lika roligt varje gång o se vad proffsen kommer på.

+1 för E-sport, är man inte så jäkla trångsynt o sätter sig in i det under matchens gång är det lika roligt som vilken sport som helst att kolla på.
Låt de växa!

Medlem

Problemet med E-sport just nu är att det bara är stora titlar som Starcraft 2 som kan sattsa på det.
Tyvärr så tycker jag att Starcraft gameplayet är så tråkigt att jag då mycket helldre passar på det.

Men om det är något spel jag gillar så kan jag definitivt ägna 50 min för att se ett game.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

e-sport för mig betyder fula koreanska killar som kan få brudar bara för dom är esportidoler.. tragik och slöseri med snygga brudar.
Ämnet är intressant, men inte att flopgrof vann över lolforz i starcraft , utan mer i ett större perspektiv .. personerna bakom, vad som driver dom framåt .. hur dom lever ,och vilka uppoffringar som krävs för att bli bäst i världen.

Då behöver du kolla på det.

För alla som säger att "Man vet ändå nationaliteten på top 10!" så behöver ni också faktiskt ta o kolla på det. Koreanerna kanske oftast tar top 3 eller top 5 men där finns en hel "foreigners" som kan ta upp kampen. Svenska Naniwa, kanadensiska Huk för att bara nämna två riktigt grymma spelare.

Men det som verkligen lyfter SC2 scenen är de personligheter som driver det på kommentator sidan har man Tastosis, Day9, JP etc som lyfter varje tävling de är med och kommenterar så att även den mest oinsatte kan förstå och hänga med. Bland spelarna finns ju Idra som alltid ragear så knapparna flyger, MC som har en beef med både Naniwa och Idra, MarineKing Prime som alltid kommer 2:a (fast det verkar ha löst sig med sista MLG).

Det är lätt att bara förkasta hela e-sportscenen som själlös speciellt om man tittar på lagnamnen som spelar i alla spelen men kollar man på spelarna och kommentatorerna finns där en jävla massa personligheter som gör det värt att följa och helt sjukt spännande när någon får till en helt grym tävling där de får slå sig uppåt genom openbracket.

Dessutom så har tävlingarna börjat visa på riktigt riktigt bra produktionskvalitet, senaste MLG hade 8 casters eller så som kommenterade matcher och hade mellansnack, en mycket bra streaming "app" med helt ok gratis kvalitet, en jävla massa publik. DH:W byggde en riktigt grym scen och hade en stor publik för finaler i allt från SF4 till SC2. Visst det är inte en full fotbollsstadium men vi är på väg (där korea varit länge). Enda som saknas nu är att faktiskt kunna se skiten live utan att ta ledigt från jobb eller hoppa sömnen en söndakväll.

E-Sport är här för att stanna <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av riktigninja:

e-sport för mig betyder fula koreanska killar som kan få brudar bara för dom är esportidoler.. tragik och slöseri med snygga brudar.
Ämnet är intressant, men inte att flopgrof vann över lolforz i starcraft , utan mer i ett större perspektiv .. personerna bakom, vad som driver dom framåt .. hur dom lever ,och vilka uppoffringar som krävs för att bli bäst i världen.

Då behöver du kolla på det.

För alla som säger att "Man vet ändå nationaliteten på top 10!" så behöver ni också faktiskt ta o kolla på det. Koreanerna kanske oftast tar top 3 eller top 5 men där finns en hel "foreigners" som kan ta upp kampen. Svenska Naniwa, kanadensiska Huk för att bara nämna två riktigt grymma spelare.

Men det som verkligen lyfter SC2 scenen är de personligheter som driver det på kommentator sidan har man Tastosis, Day9, JP etc som lyfter varje tävling de är med och kommenterar så att även den mest oinsatte kan förstå och hänga med. Bland spelarna finns ju Idra som alltid ragear så knapparna flyger, MC som har en beef med både Naniwa och Idra, MarineKing Prime som alltid kommer 2:a (fast det verkar ha löst sig med sista MLG).

Det är lätt att bara förkasta hela e-sportscenen som själlös speciellt om man tittar på lagnamnen som spelar i alla spelen men kollar man på spelarna och kommentatorerna finns där en jävla massa personligheter som gör det värt att följa och helt sjukt spännande när någon får till en helt grym tävling där de får slå sig uppåt genom openbracket.

Dessutom så har tävlingarna börjat visa på riktigt riktigt bra produktionskvalitet, senaste MLG hade 8 casters eller så som kommenterade matcher och hade mellansnack, en mycket bra streaming "app" med helt ok gratis kvalitet, en jävla massa publik. DH:W byggde en riktigt grym scen och hade en stor publik för finaler i allt från SF4 till SC2. Visst det är inte en full fotbollsstadium men vi är på väg (där korea varit länge). Enda som saknas nu är att faktiskt kunna se skiten live utan att ta ledigt från jobb eller hoppa sömnen en söndakväll.

E-Sport är här för att stanna <3

Kunde inte sagt det bättre själv Personligheterna i e-sporten gör väldigt mycket och är intressant att följa.


signatur

www.bearystyle.com - Battlefield 3 nyheter och media.

Medlem
Skrivet av wakker:

Är det bara jag som tycker det är konstigt att det inte kommit något vettigt (seriöst) FPS lir sedan Q3/Ut2k4?

Nja, så konstig är det väl inte. Deathmatch-spel säljer bara till redan frälsta och vi är för få.

Medlem
Skrivet av wakker:

GE OSS QUAKE 5, UT4!

Sorry Carmack verkar mer inne på D4.

12
Skriv svar