Kickstartad taktisk pangare behöver sparkas igång

Robot
Kickstartad taktisk pangare behöver sparkas igång

Mindre än en vecka kvar för Christian Allen att samla in pengar till sin "tänka först"- tillika hardcore-pangare, och det är upp till dig om det blir av. Missa inte den intressanta marknadsföringsrullen.

#halo-combat-evolved


Medlem
Kickstartad taktisk pangare behöver sparkas igång

Mycket tomrum.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Hmm när jag hör hardcore fps tänker jag på typ Hard Reset och Quake. Detta verkar ju vara mer Rainbow Six liknande.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mmm Rainbow Six (inte de senaste konsolskitspelen då)


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Tror detta har alla möjligheter att bli bra, märks att Allen brinner för projektet. Swat och Rainbow six var underbara, behövs verkligen nya titlar i genren.

Allt som behövs är lite stöd till utvecklarna.

Medlem
Skrivet av Emetic:

Mmm Rainbow Six (inte de senaste konsolskitspelen då)

Från projektets huvudsida

"This project, working title TAKEDOWN, aims to change that. This game, the spiritual successor to games like the original Rainbow Six and SWAT series, will focus on realistic weapons modeling, squad based play, in a close-quarters battle setting. To succeed in this game you need to take things slow, study your plans, and execute flawlessly. If you get shot, there are consequences. You won’t be hiding behind a wall waiting for your health to regenerate. If a team member goes down, you will have to assess the situation and reallocate team members if necessary to complete the mission. Don't expect all of the tools and plans to be forced fed to you - it is up to the player to ensure their team is equipped and ready for the tasks at hand."

"TAKEDOWN is set in today’s world, with no sci-fi or future elements. You take the role of PMC’s (Private Military Corporations), taking on scenarios all over the world for a variety of employers with various objectives, including hostage rescue, asset recovery, security, and target elimination. You will have operatives from many different countries and backgrounds, and will outfit them with weapons and equipment from all over the world."

OT:
Trots att många verkar tro det så görs den här typen av spel inte längre, det senaste spelen jag kan komma på är Swat 4 och Rainbow Six, Raven Shield. Ghost Recon spelen och Rainbow Six spelen efter dessa är inte taktiska spel även om man lätt kan tro det. Ubisoft har enda sedan Lockdown gått åt en mer förenklad variant där man inte längre har kontroll över ett team utan oftast bara kan spela som en karaktär medan datorn spelar de andra. I de tidigare spelen kunde man fritt välja bland samtliga karaktärer eller låta AI´n styra. Tiden innan man ens startade ett uppdrag gick åt till att planera själva uppdraget där man såg en karta över detta och kunde ge avancerade orders till sina AI spelare. Jag hoppas detta spel klarar deadlinen för det var som sagt var länge sedan den här typen av spel gjordes.

Medlem

Bara för många gillar att klaga så betyder det inte att de vill ha något annat

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Emetic:

Mmm Rainbow Six (inte de senaste konsolskitspelen då)

Från projektets huvudsida

"This project, working title TAKEDOWN, aims to change that. This game, the spiritual successor to games like the original Rainbow Six and SWAT series, will focus on realistic weapons modeling, squad based play, in a close-quarters battle setting. To succeed in this game you need to take things slow, study your plans, and execute flawlessly. If you get shot, there are consequences. You won’t be hiding behind a wall waiting for your health to regenerate. If a team member goes down, you will have to assess the situation and reallocate team members if necessary to complete the mission. Don't expect all of the tools and plans to be forced fed to you - it is up to the player to ensure their team is equipped and ready for the tasks at hand."

"TAKEDOWN is set in today’s world, with no sci-fi or future elements. You take the role of PMC’s (Private Military Corporations), taking on scenarios all over the world for a variety of employers with various objectives, including hostage rescue, asset recovery, security, and target elimination. You will have operatives from many different countries and backgrounds, and will outfit them with weapons and equipment from all over the world."

Nu hänger jag inte med, varför citerade ni mig och la sedan till den här texten? Hur som helst, nu har jag bidragit med 50$


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Emetic, sry missförstod det som stod inom parentesen, såg nu att det inte var en fråga, my bad

Medlem

Tråkigt att det inte går bra för denna kickstarter. Rainbow Six: Rogue Spear, SWAT3 och SWAT4 är alla suveräna spel, och det har nu gått 7 år sedan SWAT4 släpptes så det är ju knappast en genre som svämmas över i utbud.

Men samtidigt så förstår jag att det inte går så bra. Christian Allen må vara en bra utvecklare, jag vet inte, men han är knappast någon som folk känner till vilket gör det svårt för folk att lita på honom. Och sedan så vill han inte ha 200k för att göra ett helt spel, utan för att göra ett demo som ska visas till utgivare som kanske financerar det.

Medlem

Tänk om han bara tar pengarna och drar då? Han får mitt bidrag när jag köper spelet...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Tänk om han bara tar pengarna och drar då? Han får mitt bidrag när jag köper spelet...

Finns iofs alltid den risken men jag tvivlar starkt på att så kommer ske. Personligen litar jag mer på den här killen än på Ubisoft som återigen försöker få tillbaks pc spelares förtroende. Mitt har de då verkligen inte, har hänt alltför många gånger att de säger en sak men menar en annan, så jag lägger mycket hellre mina pengar på något som det här än på en utgivare som hela tiden skyller ifrån sig.

Medlem

Såg det här när det först kom upp. Enda anledningen till att jag inte backade då var för att beskrivningen av vad dem ville göra var så fruktansvärt vag, man visste inte vad man skulle få. Gött att dem insåg sitt misstag och la upp en bättre beskrivning, förhoppningsvis är det inte försent.

Medlem

Efter nystarten så har jag sett en ganska markant ökning, verkar finnas ett ganska stort sug efter den här typen av spel problemet har bara varit att få verkar förstått vad han varit ute efter att göra. För mig räckte det att se vilka titlar han jobbat på innan för att jag skulle bli intresserad och sedan när jag hörde vilken passion han verkar ha så var det iaf nog för mig för att bidra.

Det här kan bli ett spel som kombinerar det jag gillade med Swat 4 och Raven Shield (detta tack vare PMC-valet) och jag tror till och med att det kan komma att bli bättre än båda dessa spel.

Ish
Medlem

Ett nytt R6 ur den klassiska eran vore ju inte fel. Typ Rouge Spear.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Medlem

Varenda tjomme kan inte komma och tro att de kan få pengar genom Kickstart.
Tim Schafer är en sak, han är nog lite större än alla andra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag hoppas verkligen detta spel blir färdigstället! Taktisk shooter ftw!

Väl värt att lyssna på:
http://www.youtube.com/watch?v=Y-pYW_Et9bA
och denna
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nmX1cN...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Älska SWAT så det här ska man backa.

rbL
Medlem

$50 är det lätt värt iaf, "you're a backer". öppna era bankkonton och hjälp till!

Medlem

Spelet låter hur grymt som helst! Klart man bidrar med en slant!
Hoppas det blir av


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Känner mig mer "bedragen" av Ubisoft som totalt gjort om serien för att tilltala den stora massan för att inte tala om all deras sabla DRM och deras inställning till pc spelare.

Skrivet av Castor.T:

Varenda tjomme kan inte komma och tro att de kan få pengar genom Kickstart.
Tim Schafer är en sak, han är nog lite större än alla andra.

Hela vitsen med Kickstarter är att hjälpa de som är okända och inte har samma publicitet som Schafer och Fargo. Jag har tillit till den här killen, de tidigare spel han jobbat på, hans passion för det här (ja han brinner för det och det hörs) och att han på kort tid lyckats med att ge folk inte bara en video utan även koncept bilder för att tydliggöra målen (som tidigare varit oklara för många). Jag ger mycket hellre mina pengar till en sådan kille en till en utgivare som svikit mig gång på gång.

Medlem

Vore underbart med ett nytt spel i still med S.W.A.T serien...en gång i tiden var man riktigt högt rankad inom europatoppen i SWAT4 så det vore inte fel med ett nytt liknande spel även om även det blir rätt "high paced" i multiplayer...

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

Medlem

147kr för att få spelet är inte dåligt. I värsta fall kommer pengarna tillbaka.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

Du är alltså precis så dum som du framstår att vara. Tycker lite synd om dig.

12
Skriv svar