Vad tror ni om Guild wars 2?

Medlem
Vad tror ni om Guild wars 2?

Vad tror och tycker ni om guild wars 2? Kan det vara något att ha?

Jag kommer att förbeställa spelet den 10 april så man får betan osv. Jag tror det kan bli riktigt coolt! Dom verkar haft mycket fantasi i spelet. Städerna och miljön är så fantastiska! Spelat wow i lite över 2 år. Slutade 2 månader in på cata. Tror detta kan vara en ny start för mig!

Bättre än wow? Det återstår ännu o se! Hoppas det blir mycket spelare i spelet, men det tror jag!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

Ingen tvekan att de kommer bli bra. Verkar välpolerat och den massiva PvPn gör att de rinner till i trosorna.

Medlem

Kommer det släppas på steam?

jag kommer eventuellt köpa och prova, men jag är inte ett fan av den asiatiska stil det tycks ha, samt hörde nyligen att mikrotransaktioner kommer att finnas och därmed sjönk intresset rejält.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Kommer det släppas på steam?

jag kommer eventuellt köpa och prova, men jag är inte ett fan av den asiatiska stil det tycks ha, samt hörde nyligen att mikrotransaktioner kommer att finnas och därmed sjönk intresset rejält.

Skulle inte det handla om typ, hattar och sånt som inte har med självaste gameplay'n att göra? Bättre det att betala 100-150 kr månaden! Vi får hoppas att det blir bra!

Så jag har hört ska det inte finnas Mount (ground mount och flying mounts finns alltså inte) Detta är väl rätt bra för då blir det mer pvp och världen känns så mycket större!

Sen skulle det inte finnas raids. Bara 5 manna typ! Rätt bra det också om det stämmer. Du ser t.ex. wow, där leavar alla hela tiden och alla bara failar. På en grp på 5 man så har man lite mer kontroll!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Efter att fått testat spelet under helgen som var så kan jag nog säga att jag kommer köpa det iaf. Var en del polering kvar, men spelet i helhet verkar riktigt okej.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det blir nog trevligt förhoppningsvis. Ser framemot det.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Efter att fått testat spelet under helgen som var så kan jag nog säga att jag kommer köpa det iaf. Var en del polering kvar, men spelet i helhet verkar riktigt okej.

Spelat wow förut? Går det att gemföra mot det eller? Hur ligger guild wars 2 till gentemot wow?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av raefzm88:

Kommer det släppas på steam?

jag kommer eventuellt köpa och prova, men jag är inte ett fan av den asiatiska stil det tycks ha, samt hörde nyligen att mikrotransaktioner kommer att finnas och därmed sjönk intresset rejält.

Skulle inte det handla om typ, hattar och sånt som inte har med självaste gameplay'n att göra? Bättre det att betala 100-150 kr månaden! Vi får hoppas att det blir bra!

Så jag har hört ska det inte finnas Mount (ground mount och flying mounts finns alltså inte) Detta är väl rätt bra för då blir det mer pvp och världen känns så mycket större!

Sen skulle det inte finnas raids. Bara 5 manna typ! Rätt bra det också om det stämmer. Du ser t.ex. wow, där leavar alla hela tiden och alla bara failar. På en grp på 5 man så har man lite mer kontroll!

Dem har ju däremot Dynamiska event för över hundra spelare

Personligen tror jag spelet kommer bli grymt. Och det är för att dem går emot strömmen, dem tar inte bara massa idéer av dem stora MMo:na och kopierar detta till ngt halv sunkigt skit.

Sen är jag väldigt intresserad av dessa dynamiska event, känns lite roligare att ta över ett slott med 25 andra randoms. Än att gå iväg och döda 10 grisar.

Enda negativa är att det inte finns någon dedikerad healer.
jag förstår idén med att ta bort Tank,Dps och Healer systemet som finns i de flesta mmos.
Det brukar imo inte funka så bra i praktiken, då det blir att tanken bara står still och trycker 1-2-1-1-3, DPs:en gör samma sak och healern sitter och tittar på party rutan och healer den som tappar lite hp.

Men dem har redan lyckats bra med att ta bort "the Holy trinity" systemet iom GW1.
Exempel så körde jag med guilden, 4 Sins 2 necros o 6st ritualists.
Detta gjorde att man fick vara lite kreativ, ist för wow där tanken springer in och trycker på 1, sen kmr de andra.
Hursomhelst vad vi gjorde var att vi innan varje fight letade upp ett trångt utrymme (Under en port, på en bro, i en gränd etc.) och radade upp alla sins bredvid varandra, necros o rits backom, sen sprang en ritualist iväg och aggradade alla mobbs, tp:ade tillbaka till oss och sprang in bakom sins:en.
Och sen helt enkelt fick vi 4 sins agera som meatshield, medans våra 6 rits stod och sönder healade oss.


signatur

Rwa?

Medlem

Nu är det typ bara 8 dagar kvar tills man kan förbeställa spelet och få köra betan!

https://buy.guildwars2.com/


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar