Smart som två stenar

Medlem
Smart som två stenar

Äntligen var det dags! Min sniper-airsoft kom med posten och lycklig som en ko på grönbete skuttade jag dit för att hämta ut den.

Stort tack till Cybairgun för deras support och snabba leveranser!

[ia=523402; large]

Kvällen igår skulle sedan bestå av (och bestod av) siktesjusteringar och inskjutning. Jag var tokseriös och målade upp ringar och "mål" på en stor kartong jag hade liggandes. Sen ner i källaren och några första trevande skott med nya bössan.

En himla massa skruvande, pillande och funderande senare så inser jag att "hmmm det var inte så mycket krut i den som jag hoppades". Jag fick ställa upp siktet rätt så rejält för att nå fram på ca 20 meter. Ajajaj. Skotten gick i alla fall genom kartongen och jag började intala mig att det var nog inte så illa ändå.

Jag kommer upp i lägenheten och inser att jag glömt skruva på hop-up-gummit. Ett litet gummi som sitter i pipan och som man kan justera kulbanan med. Det sätter lite back-spin på kulorna för att förlänga kulbanan och göra kulan mer stabil i luften.

Skruv skruv skruv, ner i källaren igen och visst funkade det mycket bättre. Nu började jag till och med bli lite imponerad av pricksäkerheten. Förvisso bara på 18-20 meter men den satt faktiskt rätt bra nu. Fortfarande lite vek kanske...

Väl uppe i lägenheten igen och då inser jag mitt dumma spån att jag kört på halva styrkan. Inte förrän jag började youtube'a lite om disassembly osv så insåg jag att man kunde skruva ur en skruv ur pistongen eller vad det blir för att öka upp till full styrka. Hela långa kvällen hade jag legat och skjutit med 1joule istället för 2joule. Lösningen är allt bra enkel ibland och jag kunde svagt höra en viskning från djävulen på vänstra axeln... "RTFM.....RTFM.....RTFM"

#blogg

Medlem
Smart som två stenar

Fotografernas fotograf, och så finns det inga bilder med på skönheten?

Medlem

Haha... först och främst tackar jag för komplimangen.
Som du säkert förstår slet jag mitt hår igår kväll och även om intentionen var att ta en bild på den så fanns där inte tid. Siktesjustering, svordomar och mer skruvande stod på scheamt... men jag utlovar bilder så fort jag hinner

Medlem

haha... ibland överraskar jag mig själv. Hade tagit en quick and dirty bild från igår med mobilen. Den får duga så länge så kan alla ni där ute som suktar få lite att dregla över.

Fler och SNYGGARE bilder kommer snart.. det lovar jag!

Haha
Ja nya leksaker är de bästa! Önskar vi hade tillgång till ett ljudspår, skulle vara så komiskt om denne sansade och vänlige fotograf plötsligt började svära som en hamnarbetare från tidigt 1900-tal.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

mmm... vet inte hur jag är så sansad alla gånger. Kan vara rejält på hugget om tillfälle ges

Men ja... oftast är jag lugn som en filbunke! Kanske därför som jag tänker att sniper passar mig rätt bra

1
Skriv svar