Redigera ett inlägg inom en minut

Medlem
Redigera ett inlägg inom en minut

Hej

Ett förslag:

Om man t ex stavar fel och behöver redigera inlägget och gör det inom en minut, så borde den där "Inlägget redigerat"-texten inte visas. Mest för att det känns onödigt att den visas vid en snabb rättstavning då "redigerat"-texen bara är viktig om innebörden i inlägget har ändrats. (Vilket det i och för sig också kan ha gjort om man korrigerar en särskrivning, men ni hajjar.)

Mvh


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Eller fast 5min.
Man får ju lite ögon på sig när den där texten är där. "AHA! Nu har Goo trollat igen... and me missed it!"

Medlem

Inte för att jag är emot funktionen i sig men jag undrar hur pass användbar den faktiskt är. Om man nu upptäcker felet inom 1 minut (eller 5 som GooGeL tycker) så betyder det ju att man läst sitt eget inlägg en extra gång direkt efter. Då kan man lika gärna göra det innan man skickar iväg det i sådana fall


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Då kan man lika gärna göra det innan man skickar iväg det i sådana fall

Jo, men ibland så kanske man läser men missar i alla fall. Eller så vill man svara snabbt pga att man svarar på ett inlägg utan att citera och vill att sitt inlägg skall hamna direkt efter det man svarar på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Inte för att jag är emot funktionen i sig men jag undrar hur pass användbar den faktiskt är. Om man nu upptäcker felet inom 1 minut (eller 5 som GooGeL tycker) så betyder det ju att man läst sitt eget inlägg en extra gång direkt efter. Då kan man lika gärna göra det innan man skickar iväg det i sådana fall

Det kan ju vara så att man läst igenom det men sen sett en stavningsmiss man gjort, eller bara att man skrivit något fel eller helt misstolkat ^^
Åh nej, jag måste visst redigera mitt inlägg så nu tror folk att jag trollade men sen raderade det ^^
Redigerade nu bara för att styrka påståendet

Redaktör

Det här är mest en fråga om estetik (eller kanske prestige), och inte något med större praktiskt betydelse. Därför får det förbli som det är nu.


signatur
1
Skriv svar