Dark Souls-tillkännagivande är nära

Robot
Dark Souls-tillkännagivande är nära

Avslöjande nära förestående, vi blir gravt förvånade om ordet "Windows" saknas när ridån lyfts.

#dark-souls, #demons-souls


Medlem
Dark Souls-tillkännagivande är nära

buuu inget tipstack. hehe. Ne man fan va spänd man är på detta. har köpt det till xbox och älskar det och det är för mig 2011 års bästa släpp. Kommer det till PC kommer jag köpa det även där!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Skulle vara kul om spelet kom till pc, har spelet på ps3an men skulle
vara kul att spela spelet utan hack

Medlem

Spelar det på 360 och älskar det - och hatar det.
Igår så dog jag på en jävla random och förlorade sju humanity (eftersom det var på vägen till en boss där jag tidigare dog). Men efter någon timma med det avstängt kommer man smygandes tillbaka. Underbart.

Dessutom den stora valfriheten man har som spelare - om det än handlar om lägga poäng bland sina attribut, välja utrustning, eller hur man tar sig an (eller om man så vill undviker) fiender och bossar - lyfter spelupplevelsen högt. En valfrihet som är sällan skådad bland titlar de senaste åren.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot

inget tipstack här heller, vad är det för dålig stil ni kör med T_T

Hoppas verkligen på en PC version, roligt nog på 360 men gillar inte det faktum att du springer på B knappen och ändrar kamera vinkel med höger spak. Jag kan alltså inte springa och ändra min vy över vad jag ser samtidigt, därav har jag mitt PEKFINGER på B-knappen medans tummen är på höger spak.

@bjosarn nu är ju inte 7 Humanity mycket överhuvudtaget så förstår inte problemet T_T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

CFW
Medlem
Citat:

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

Nja, sanning med modifikation, PC-exklusivt ja tack - allt annat nej.

Man kanske kan förklara det som att det upplevs väldigt inskränkt med konsoll-exklusivt samtidigt som PC-exklusivt har ett rosa skimmer av öppenhet och användarvänlighet. En av universums alla paradoxer...

Medlem
Skrivet av CFW:
Citat:

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

Nja, sanning med modifikation, PC-exklusivt ja tack - allt annat nej.

Man kanske kan förklara det som att det upplevs väldigt inskränkt med konsoll-exklusivt samtidigt som PC-exklusivt har ett rosa skimmer av öppenhet och användarvänlighet. En av universums alla paradoxer...

Eftersom din syn på saker och ting är fruktansvärt vinklad så kommer jag inte bry mig om den speciellt mycket. Jag spelar spel på likväl konsol som PC och tycker att kommentarer som din är fruktansvärt trångsynta men visst, det är din åsikt och den kan jag inte ta ifrån dig.. Men jag förstår varför.. det är ju trots allt någon slags trend på FZ.se att fylla kommentarsfälten om hur mycket konsol suger jämfört med pc.. Jag väljer att kalla trenden för "mainstream-online". Välkommen till mainstream-online! Väl skrivet!

Medlem

Jag har väldigt svårt att se hur detta ska kunna bli bra på PC utan att göra om i princip allt. Jag tror risken är stor för en dålig konsolportning ifall detta kommer till PC. Som Dark Souls och Deamon Souls är byggt så är det gjort för konsol, men visst, det kanske är möjligt, dock tveksamt, att göra en "bra" portning av detta?

Medlem
Skrivet av Vippe:

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

Jag förstår att man kan vara emot att spel utvecklas till konsol för att sedan portas till PC. Men att det är dåligt att det finns tillgängligt till både PS3 och 360 exempelvis?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Vippe:

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

Jag förstår att man kan vara emot att spel utvecklas till konsol för att sedan portas till PC. Men att det är dåligt att det finns tillgängligt till både PS3 och 360 exempelvis?

Vad jag erfarat så känns alltid spel som är kompatibla med fler plattformar sämre prestandamässigt.. Detta måste jag påstå gäller även Dark Souls (FPS-drops etc) och inte Demon Souls!
Så mitt svar blir nog ja på den frågan!

Medlem

sitter fortfarande lirar Dark souls på 360 och ber till gudarna att dom släpper det till PC!

Medlem
Skrivet av Vippe:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Vippe:

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

Jag förstår att man kan vara emot att spel utvecklas till konsol för att sedan portas till PC. Men att det är dåligt att det finns tillgängligt till både PS3 och 360 exempelvis?

Vad jag erfarat så känns alltid spel som är kompatibla med fler plattformar sämre prestandamässigt.. Detta måste jag påstå gäller även Dark Souls (FPS-drops etc) och inte Demon Souls!
Så mitt svar blir nog ja på den frågan!

FPS drops i demon's souls med. Så att det är det i DkS beror nog inte på flera plattformar.

Moderator | Testpilot

Fattar inte att någon/några säger det inte skulle funka bra på PC? Tänk bara hur Devil may cry fungerar eller till och med Skyrim, gällande menyer, hur du går omkring, använder musen för att sikta, vänster musknapp för attack och höger för block kanske? När man sedan kan (förhoppningsvis) binda om knapparna så fixas ju "allting".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Blir ett köp. Funderade en tid på om jag borde köpa det till Ps3 men om en PC-version blir sanning så är saken avgjord.

Medlem

blir väl en massa wajn som vanligt när det släpps.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Vippe:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Vippe:

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

Jag förstår att man kan vara emot att spel utvecklas till konsol för att sedan portas till PC. Men att det är dåligt att det finns tillgängligt till både PS3 och 360 exempelvis?

Vad jag erfarat så känns alltid spel som är kompatibla med fler plattformar sämre prestandamässigt.. Detta måste jag påstå gäller även Dark Souls (FPS-drops etc) och inte Demon Souls!
Så mitt svar blir nog ja på den frågan!

Det där var nog sant förra konsol-generationen. Den här konsol-generationen upplever jag inte att något spel har blivit lidande av multiplattform-släpp (förutom PC-versionerna då). Det är bara bra att spelföretagen kan nå ut till så många som möjligt, slipper man höra att deras försäljningar går dåligt.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Vippe:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Vippe:

Jag tycker det är riktigt synd att de tappade PS3-exklusiviteten. Exklusiviteter är oftast bättre i mina ögon sett.. gällande alla plattformar.

Jag förstår att man kan vara emot att spel utvecklas till konsol för att sedan portas till PC. Men att det är dåligt att det finns tillgängligt till både PS3 och 360 exempelvis?

Vad jag erfarat så känns alltid spel som är kompatibla med fler plattformar sämre prestandamässigt.. Detta måste jag påstå gäller även Dark Souls (FPS-drops etc) och inte Demon Souls!
Så mitt svar blir nog ja på den frågan!

Det där var nog sant förra konsol-generationen. Den här konsol-generationen upplever jag inte att något spel har blivit lidande av multiplattform-släpp (förutom PC-versionerna då). Det är bara bra att spelföretagen kan nå ut till så många som möjligt, slipper man höra att deras försäljningar går dåligt.

Jag påstår inte att spelen i fråga innehållsmässigt blir lidande på något vis utan endast prestandamässigt (bara för att klargöra, inga missuppfattningar!)

Jag vågar ändå påstå att om jag (till PS3) jämför de exklusiva titlarna med multiplattformstitlar så flyter de exklusiva titlarna i 100% av fallen betydligt bättre medans mutliplattformstitlar (ex. Assassins Creed, Borderlands, Red Dead Redemption) blir lidandes av diverse lagg.

Samtidigt som i skrivande stund så slår det mig dock att alla de titlar jag nämnt är "open-world" spel och när jag tänker vidare så kan jag inte klaga på prestandan i andra spel (ex. Dirt 2, Soul Calibur, EA's Sportspel) och när vi väl kommer till kritan är Dark Souls ett "open-world" spel även det.
Jag ska inte vara omöjlig i detta fall och erkänna att jag må ha tänkt fel från början.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

blir väl en massa wajn som vanligt när det släpps.

Yup, på the Interwebz of FZ!

Medlem

Jag skulle också bli förvånad om det inte släpps till PC. Namninsamlingen är ju snart uppe i 100.000 underskrifter.

Inaktiv

Fyfan vad underbart det skulle vara.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

en PC version och en bekräftelse på en uppföljare vore lilla julafton, speciellt en uppföljare. Mer Souls åt folket!

Medlem

vore kul, även om jag spelat sönder det på ps3 redan. så själv hoppas jag ju på något annat avslöjande, typ att ett nytt spel skall komma!

men jag är glad för er PC-spelares skull, det är ett fruktansvärt bra spel som måste upplevas.

Medlem

En PC version hade inte suttit fel även om jag redan äger spelet till PS3. Att bli av med FPS droppsen och få ligga på stabila 60 FPS skulle göra spelet mycket bättre även om det redan är sjukt bra som det är

Medlem

ge hit expansion istället !


signatur
Inaktiv

Kanske köper det om det kommer till PC, men beror helt och hållet på om dom lyckats få det att fungera bra på PC. Kan ju aldrig riktigt lita på PC-portar, speciellt inte på japanska spel.

Medlem

Det här är ett riktigt grymt spel som jag tror skulle passa fint på PC. Hoppas bara det inte blir förstört pga en taskig portning.

Medlem

Asså jag har spelet till 360 och har spelat igenom det många gånger... men kommer det ut till PC så fixar jag det där med. Dark Souls med 60+ fps och så slipper jag jävla Xbox Live... fan vore det något asså.

Medlem

Jag skulle gärna spela detta spel, bara jag får göra det med mus och tangentbord. En bra PC-version eller att de lägger in stöd för mus och tangentbord i konsolversionerna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

blir väl en massa wajn som vanligt när det släpps.

Svengelska?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

12
Skriv svar