Kongressledamöter vill ha varningstext på spel

Medlem

Tss, då vill jag att di sätter varningstext på biblar och andra religösa texter också, "Warning, reading this might make you delusional and make you aggressive towards people who don't care about it". När jag får barn ska di få spela k18 spel bara för att se om di blir mordiska råskinn, då bevisar jag dem endera fel eller så ångrar jag mig i min grav


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Jag själv tar ut mina aggressioner i spelens värld istället för i den verkliga världen, något som borde eftersträvas enligt mig. Men tyvärr funkar inte vårt samhälle så.

Medlem

ännu en anna strunt

Medlem

blir alltid lite sugen på att mörda riksdagsmän när jag läser sådant här. Förslagsvis borde man ha varningstexter på dryga texter och lagförslag. Sen borde man slänga till med varningstexter på abortkliniker eftersom det kan leda till depression och varför fåna sig med glass och godis eftersom man blir tjock om man häller i sig glass. Nej hörrni, jag tror att moralmaffian ska lugna ner sig lite.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Politiker i sydstaterna är väl snarare vara något man borde ha varningsetiketter på.

+1


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

visst finns det forskningar som pekar på att man blir aggressiv av spel. men det finns ännu fler och framförallt nyare forskningar som pekar på det motsatta


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Jaha,ska man känna sig som en drogmissbrukare bara för att man roar sig med att spela ibland. Finns det något som är ok, annat än att be till gud för dessa konservativa republikaner.

Gamla intorkade republikaner, jag efterlyser varningstexter framför varje citat som kommer från dem. Man blir mer våldsam och aggressiv av att lyssna till deras dumheter än alla våldsamma spel tillsammans.

...och inte ens nu skulle det falla mig in att gå ut och skjuta på folk. Skulle folk sluta bli aggressiva om man upphörde sälja spel alls eller hur resonerar de?

Medlem

"WARNING: Exposure to violent video games has been linked to aggressive behavior."
--->
"WARNING: Being a republican has been linked to general stupidity."

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Även om jag är emot detta så vill jag bara få ur mig detta? Kan folk sluta dra hela USA och alla amerikanska politiker över en kant? Det står klart och tydligt att det är galna rubublikaner som kom med förslaget. Ingen chans att detta kommer att gå igenom då mediaindustrin kommer att göra stort motstånd och de stora utgivarna har nog sina lobbyister.

Jag drar dom över samma kant sålänge dom har detta dåliga tvåpartisystem som uppenbarligen inte fungerar eftersom det är nästan samma skit alltihop. Då USA gör något bra, kommer jag ändra åsikt om dom. Som jag anser nu, har dom inte gjort något bra.

Och, det är väl USA som är ett av dom länderna som är mest inblandade i krig nu för tiden? Dom kanske borde tagga ner på våldet.

Medlem

tror det flesta här inte behöver "forska" utan vet av erfarenhet att det inte stämmer.

Inaktiv

Något som är en så jävla stor lögn att jag ramlar av stolen!

Medlem

herp derp herp derhp

Ish
Medlem

"Warning! Being part of congress makes you look stupid in front of intelligent people."


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Låt dem sätta ett klistermärke på kartongen, vad spelar det för roll. Det kan ju till och med leda till att spel blir mer specifikt för vuxna utan att behöva fördummas eller censureras för att småbarn kanske spelar dem.

Om andra forumiter jagar upp sig så mycket över ett klistermärke som inte har någon inverkan på spelets innehåll så visar det ju bara att de är lika rabiata som de politiker som klagar på spelindustrin.

Inaktiv
Skrivet av Lavrentivs:

Låt dem sätta ett klistermärke på kartongen, vad spelar det för roll. Det kan ju till och med leda till att spel blir mer specifikt för vuxna utan att behöva fördummas eller censureras för att småbarn kanske spelar dem.

Om andra forumiter jagar upp sig så mycket över ett klistermärke som inte har någon inverkan på spelets innehåll så visar det ju bara att de är lika rabiata som de politiker som klagar på spelindustrin.

Det handlar snarare om att man då accepterar ett falskt påstående, det finns ingen forskning överhuvudtaget som pekar på att man kan härleda våldsamhet till spelkonsumtion. Det finns däremot massor med forskning som visar att de stater i USA där konsumtionen är som störst där har man minst ungdomsrelaterade våldsbrott.

Medlem

Självklart att spel gör en våldsam, det är därför fängelserna är överfulla med spelnördar.

Medlem

Sådana här föslag är till för att skapa mer jobb till advokater.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

six
Medlem

Om något så gör våldet i spelen att jag inte har ett behov av våld i verkligheten.
Intressant hur det är spelen som är så farliga medans alla våldsamma filmer klarar sig med en enkel åldersgräns...

Medlem
Skrivet av six:

Om något så gör våldet i spelen att jag inte har ett behov av våld i verkligheten.
Intressant hur det är spelen som är så farliga medans alla våldsamma filmer klarar sig med en enkel åldersgräns...

Inte helt sant, vi hade länge en filmcensur i Sverige och debatten om filmvåldets inverkan har redan kommit och gått (huvudsakligen mellan 60- till 90-talet). Filmer som t.ex. Motorsågsmassakern orsakade debatter större än de om spelvåld.

Medlem

Dom kan ju få sätta varningsetiketter på sina spel då det kanske behövs i USA med tanke på den generella kompetensen och så.. men går de över till att ändra i europa (som dom antagligen tror de har rätt till) så blir jag nog mer arg av det än av vilket spel som helst. Snacka om att trampa på tår.

Allt handlar om att ta en extrem åtgärd i Amerika nu då de försöker chocköverta presidentvalet med extrema åsikter i obamas följe. Skrämmande men det verkar som att det de utövar i mindre utvecklade länder även fungerar på hemmaplan. Lol!

123
Skriv svar