EA-chef: "Minecraft behöver oss"

Robot
EA-chef: "Minecraft behöver oss"

Electronic Arts menar att Markus "Notch" Persson och Mojang behöver deras onlinetjänst Origin. De vill göra Minecraft till något mer kommersiellt.

#mojang-specifications, #electronic-arts, #minecraft


Inaktiv
EA-chef: "Minecraft behöver oss"

Låter ju som en riktigt korkad idé, dom kommer bar att förstöra allt och krossa Minecraft med mängder av DLC.
Hoppas Notch står emot, han har ju pengar så det räcker, skulle nog skada hans rykte rejält att bli en sellout.
Hade spelet från början satsat på att vara "komersiellt och förutsägbart" hade historien varit en helt annan.

Medlem

Gör det inte Notch, gör det bara inte.

Medlem

Minecraft behöver Origin lika mycket som Påven behöver ett paket XL-kondomer.

Medlem

"Minecraft behöver EA och Origin"

Tycker jag inte. Tycker Minecraft klarat sig alldeles ypperligt, utan vare sig EA eller Origin.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Säljer han tappar han all image.

Medlem

Ganska neutral när det gäller båda parterna... Men det här måste väl vara ett jävla skämt? Minecraft är bra som det är och det Mojang fullständigt bekväma med. Med tanke på Notch's inte helt positiva uttalande om EA så känns det här ännu mindre sannolikt.

Medlem

Lägg upp det på steam istället!

Medlem

"EA-chefen berättar sedan en anekdot om hur han var tvungen att installera om sin sons operativsystem på grund av mod-hanterare som inte fungerade."
Haha, hans son är ett klantarsle.

Medlem

För helvete Notch! Sälj dig inte till EA. Kämpa för att förbli självständig i så stor mån det går. När man går med i en stor grupp vare sig det är EA, Activision/Blizzard eller annan så handlar det väldigt lite om spelen och nästan enbart om pengarna. Vilket jag tror Notch redan vet och därför inte har sålt sig än.

Medlem

EA=Evil Assholes När ea blandar in sig i spelutvecklingen brukar det alltid bli sämre..... EA förstörde Westwood och det kommer jag aldrig förlåta...


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEJ! Förfan gör det inte. Det är som att sälja sin själ till satan och du kommer rostas i helvetets eviga ugnar medans Hilleman kör eldgaffeln i r*ven på dig och tvingar dig producera mer och mer kommersiell DYNGA!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Dagens skämt eller? Knappast att de behöver EA. Snarare EA som behöver de.

De tjänar ju brutalt med pengar so det är, fuck EA.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

okej att det lanseras å orgin men då ska det lanseras på steam också och EA ska inte få bestäma ett skit o mojang och då kan jag gå med på. Gillar steams mod-hanterare. Hade varit skönt med ett sånt till minecraft. Fast det är inte så svårt nu heller så jag bryr mig inte.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

NEJ. NEJ NOTCH, GÖR DET INTE!!!!

Inaktiv

Så länge jag slipper använda Origin någonsin så kan de få sälja minecraft vart de vill.

Medlem

EA står inte ut med att man kan få modifiera Minecraft gratis, de måste ta betalt för minsta grej...

Medlem

Håll dig borta från EA, får EA vantarna på det lär de ta betalt för mods som dlc.

Medlem

Känner rent spontant att om någon gubbe på ett företag uttryckte sig så där offentligt om mig och mitt företag så skulle jag aldrig samarbeta med honom. Han mer eller mindre dumförklarar ju Notch.

Medlem

Bästa skämtet idag!
Minecraft behöver EA lika mycket som Notch behöver en böld på röven!

Medlem

Ahahahaahaahaahahah! Framgångsrika spelutvecklare behöver EA ungefär lika mycket som ett svältande barn behöver cancer.

Fuck off EA.

Medlem

Tidigt aprilskämt?

Medlem

Några dagar kvar till april, hörni EA!

Medlem

Amen vafan, varför ska EA alltid försöka lägga sig i andra spel, och säga att dem behöver deras online tjänst, det är ju för fan ett jävla skämt... om han bestämmer sig för att sälja sig till EA så kommer jag sluta spela Minecraft för då lär spelet redan vara förstört..

Medlem

Den som seriöst tror att Notch skulle sälja ut sig till EA har inte alla kaniner i hålet. Han har fått en enorm vinst på Minecraft, varför skulle han överge detta och sälja ut sig till spelmaffian?

Kom igen nu pöjkar, Notch vet bättre än såhär, och det vet ni också att han vet.

Medlem

Ha ha nej.
Undvik alla publishers... Activision, EA, 2K, Zenimax... yadda yadda, är inte glad för någon av dom. :\

Det enda som Publishers tycks göra är att raffsa in pengar, men skita i spelen i sig. De tycks inte ens vara gamers, men enbart business-folk. Utvecklare tycks ju inte få chansen att bli vilda med fantasin pga publishers.

Medlem

"bitch please", varför göra någonting så dumt?

Medlem

I SHIGGEDY DIGGEDY DOO

Medlem

Don't do it Markus!


signatur

//Schmoo

Skriv svar