Game over för Game?

Medlem

Haha game i Sverige lever i all fall i 5-10 år till sa en som jobba där när jag frågade

Inaktiv

Det var jag. Kom ihåg hur jag chippade mitt Xbox och köpte spel och sedan chippade över de till Xboxet o sedan lämnade tillbaka de. Sorry!

Medlem

Kanske är bäst att boka Guild Wars 2 collectors på webhallen för säkerhets skull
Vore ju synd om Game skulle hinna kånka i Sverige innan releasen och alla collectors hunnit bli uppbokade på nätet :/

Åh du hemska tanke!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Med tanke på hur mycket spel kostar på Game blir man ju knappast förvånad. Gamestop lär väl gå samma öde till mötes inom ett par år eller så. Vill man inte köpa spel digitalt eller via nätet så är det ju iaf minst 100kr billigare på t.ex. Elgiganten och Media Markt.

Medlem

Webhallen, nuff said


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Hmmm låter lovande det här ^^

Medlem

Har aldrig handlat där


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Har bara handlat på Game en gång och det vid en brakkampanj för flera år sedan. I övrigt så finns det ett antal butiker både fysiska och på internet där spelen är flera hundra (!) kronor billigare. Varför i hela världen skulle jag då gå till Game? Nej, dålig affärsstrategi att ha hutlösa priser som baserar sig på att lura prisomedvetna kunder. Jag fäller inga tårar.

Medlem

Vad.. oväntat. Slänger man upp 3 år gamla spel i Platinum format för 399 förtjänar man konkurs.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Game får skylla sig själva, genrellt är det snäsiga snorungar bakom disken, okunnig personal och SVINdyra priser som gör att man inte sätter sin fot där. Jag handlar endast på Gamestop.. men ska sluta med det nu. När man köper ett splitternytt spel på fredagen för 649kr bara för att gå in på måndagen och vill byta in det för att det var ett skit spel, och då få 240kr i inbytes värde.. ja då är det ren och skär girighet från spelbutikerna. Hädanefter köps allt från Siba/Media Markt där nya spel ligger 200kr under spelbutikernas ockerpriser.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sorgligt för Game, bland dom sista spelbutikerna. Visst är dom svindyra men dom säljer ju bara spel också. Anledningen till priserna är att Game inte kan ligga under inköpspris vilket andra kan göra i rent pr-syfte. Många tycker ett spel för 599 är dyrt men egentligen så är det rekommenderat pris från leverantören. Varje gång MM eller någon annan säljer samma spel för 299/399 så är det 200/300 kr som det företaget faktiskt bjuder på och får stå för själva.

Att häckla en butikskedja som har stora problem, hur stort det blir för sv Game vet man ju inte, känns ganska fult. Visst är dom dyra, visst har dom dålig beg.marknad men det är folk som jobbar där och som inte har det speciellt kul just nu. Visa lite respekt för fan...

Medlem
Skrivet av zingo184:

Så alla människor som sitter och hurrar för att dom konkar för att ni tycker dom är dumma eller för att ni kan fynda ett spel slutrean om det nu är så att det går illa för svenska game borde som sagt skämmas för det är människors yrken ni snackar om!

Snyft! Jaaa.. du har ju rätt. Jag skall genast springa och tömma mitt konto så att jag kan stödja ett affärsdrivande företag som inte kunde hålla sig kvar på banan. Snyft! Vad dumma ni är mot dem.

De här är en jävla girigbukar. De uppför sig likadant överallt där de finns (iaf i UK och Irland).

Dessutom, det är inte yrken som går förlorade. De kommer att finnas kvar. Det är anställningar som försvinner.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Så går det när man tar 500 spänn för ett begagnat spel

Instämmer. Länge leve Webhallen!


signatur

"It's the decisions you make when you have no time to make them that define who you are." -teh_masterer

Medlem

Inget jag kommer att sörja. Det börjar kännas klumpigt och omodernt att behöva bege sig till en fysisk butik för att handla mjukvara. Att Game betett sig fult mot spelutvecklare genom åren med tanke på begagnathandlen visar sig nu när spelföretagen inte hjälper dem.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Deras priser är förjävliga rent ut sagt. Webhallen eller GameStop är det som gäller för mig i alla fall.

Medlem

Eh GameStop har ju samma priser som Game har/hade...


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Tycker nästan det var på tiden för har fått nog utav att se olika priser i olika game butiker samt att den som man bor närmast till har alltid en hundring dyrare än vanligt.
Utav erfarenhet så har jag också varit med om att det händer ofta att dom som jobbar där inte har någon större koll om vad som ses som bra eller liknande.

Medlem

Tror nästan aldrig jag har handlat på Game. Hutlöst dyrt.

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Eh GameStop har ju samma priser som Game har/hade...

Dom spelen jag har hittat på GameStop och jämfört med Game har varit billigare i alla fall

Medlem

De hade ändå dåliga priser!
Gamestop balanserar sina priser mycket bättre. Sist jag kollade kostade Modern Warfare 2 fortfarande 499 -.- Seriöst det är gammal nu! Ifall någon undrar, jag kollade senast i Söndags det är påvägen hem till skolan för mig.

Medlem

Inte köpt ett spel i fysisk butik sen 2006 och kommer inte göra det inom någon nära framtid heller. De flesta jag känner har övergått helt till Steam eller internetbutiker som skickar fysiska ex till brevlådan. Går man förbi Game eller Gamestop så är det bara småkids som hänger vid demo-konsolerna samt en och annan pappa eller mama som är ute efter spel till barnen.

Svårt att överleva då.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

123
Skriv svar