Stänga av första inlägget?

Medlem
Stänga av första inlägget?

Går det att stänga av det första inlägget som man ser ovaset vilken sida man är på i en tråd?
Är bara störande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Går det att stänga av det första inlägget som man ser ovaset vilken sida man är på i en tråd?
Är bara störande.

Man ser ju bara trådstartens inlägg på första sidan, man ser inte det på fler sidor?

Inaktiv

Intressant tanke

Går det att kommentera direkt i en tråd eller måste man först scrolla längst ner, sen välja "läs alla inlägg eller kommentera" för att sen svara? ganska så segt

Medlem
Skrivet av Siken:

Man ser ju bara trådstartens inlägg på första sidan, man ser inte det på fler sidor?

Jo, det syns längst upp på varje sida numera. Fast det tycks bara gälla vissa forumavdelningar. Här i Synpunkter och förslag ser jag det till exempel inte, men i Allmänt snack gör jag det.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Siken:

Man ser ju bara trådstartens inlägg på första sidan, man ser inte det på fler sidor?

Jo, det syns längst upp på varje sida numera. Fast det tycks bara gälla vissa forumavdelningar. Här i Synpunkter och förslag ser jag det till exempel inte, men i Allmänt snack gör jag det.

Kollade i en tråd och såg att det fanns nu, även i synpunkter-forumet. Men vissa trådar verkar inte ha det, som "now playing" tråden från 2009 har inte det. Kanske beror det på när tråden har skapats?

Sen finns det en "Dölj första" knapp, men det kanske las till efter denna tråd skapades?

Jag ser gärna en "Dölj för alltid"-knapp då jag inte heller gillar forum med den stilen.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Siken:

Man ser ju bara trådstartens inlägg på första sidan, man ser inte det på fler sidor?

Jo, det syns längst upp på varje sida numera. Fast det tycks bara gälla vissa forumavdelningar. Här i Synpunkter och förslag ser jag det till exempel inte, men i Allmänt snack gör jag det.

Kollade i en tråd och såg att det fanns nu, även i synpunkter-forumet. Men vissa trådar verkar inte ha det, som "now playing" tråden från 2009 har inte det. Kanske beror det på när tråden har skapats?

Sen finns det en "Dölj första" knapp, men det kanske las till efter denna tråd skapades?

Jag ser gärna en "Dölj för alltid"-knapp då jag inte heller gillar forum med den stilen.

Såg inte den knappen tidigare, eller så missade jag den. Men som sagt vill kunna stänga av denna funktion i inställningar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja, ta bort skräpet! Det resulterar bara i en massa onödigt scrollande!

Antikvitet

Ursäkta sent svar!

Det här är en funktion som är valbar av den som skapar tråden. Det är för att vissa trådar är av typen "fråga" och då är det relevant att visa ursprungsfrågan överst på alla sidor. Andra trådar (de flesta) är av typen "diskussion" och då behöver förstås inte första inlägget hänga kvar.

Just nu ligger valet till höger under "inställningar" när man skapar tråden. Inom ungefär en vecka kommer vi förtydliga valet grafiskt så att det blir tydligare (förhoppningsvis övertydligt) vad det handlar om.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Kanske den inställningen skall vara av som default, nu är den ju på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Snälla, ni måste fixa till det här så fort som möjligt!

Det är så oerhört irriterande när man t.ex ska gå in på Guild Wars 2-tråden via "Notifieringar" och man åker automatiskt upp till mitten av det oerhört långa förstainlägget.

Varenda gång, för det sparas inte när man väl har skrollat upp och klickat i "Dölj första". Så fort man skriver ett inlägg eller byter sida så är förstainlägget tillbaka igen.

Medlem

Finns ju till och med ett alternativ för det under "preferenser", men det verkar inte göra nåt

Vore trevlig med nåt alternativ för "toppkommentarer" också, får minimera det för varje tråd (som har poster med röster på).

1
Skriv svar