Nu kan du betala dig till toppen i Battlefield 3

Robot
Nu kan du betala dig till toppen i Battlefield 3

Den senaste patchen gör det möjligt för Battlefield 3-nybörjare att betala för "genvägar" som låser upp alla prylar till de spelbara klasserna och fordonen.

#battlefield-3, #dice


Medlem
Nu kan du betala dig till toppen i Battlefield 3

Tycker faktist det är en bra idé. Om folk är så fruktansvärt dåliga och otåliga, så kan de väl få köpa alla vapen. Jag har spelat bf3 ett tag och har verkligen märkt att det inte är hur mycket saker man låst upp som gör en bra spelare

Ser inga problem med det, amatörer kommer spela dåligt oavsett vapen

Medlem

Alltså vad i helvete?

Medlem

Och nu har Battlefield serien dött i mina ögon, RIP BF 2002-2012.

Medlem

Nu är de här spelet kört oxo....

Medlem

Bara jag som faktiskt tycker detta är en okej ide?
Perfekt för alla som vill spela i claner, sätta upp premium turneringar etc.

Så länge dom inte får något extra vapen, även om det bara är skinnat så kan DICE dra åt helvete.

Edit: Och som Grön sa, amatörerna kommer suga oavsett vapen

Medlem

Vill ha mina pengar tillbaka, tack!

Medlem

Asså varför måste ni vara så pessimistiska, tänk positivt istället! Det är bara vapen de kan köpa, de kan inte köpa några extra uppdrag eller någon superkraft. Och tro inte på allvar att en dålig spelare blir bättre om han köper rocketpads/flares/sv98 eller något sådant. Och det är ju bra om Dice kan dra in pengar på det, då kan de tillverka bättre patcher, bättre framtida spel osv osv. För helt seriöst, hur många tror ni kommer köpa det?

Medlem

Varför är det en big deal? Om folk vill köpa vapen så låt dom, inget som förstör direkt

Medlem

tycker det är så kul med folk som whinar om sånt här, spelar ingen roll om du har alla vapen och mods, en bra spelare kommer ändå plocka dig med en omoddad ak47


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Även om detta är lite... Nytänkande så tror jag nog faktiskt att det kan vara en bra idé. Det suger att komma in i ett spel som bygger på levels, och vara skitlåg level när alla andra är myycket högre level.

Till de som då säger "Man kommer ifatt, level spelar ingen roll!", så .. Ja, exakt. Level spelar ingen roll. Skicklighet kommer inte av mängden vapen. De som spelar skitkasst kommer spela skitkasst även med allt upplåst. Det finns en anledning till att en BF-veteran med acog och heavy barrel skjuter av en oerfaren sniper liksom.

Jag ställer mig faktiskt på sidan som stödjer detta beslut!

Skrivet av cute_ninja:

tycker det är så kul med folk som whinar om sånt här, spelar ingen roll om du har alla vapen och mods, en bra spelare kommer ändå plocka dig med en omoddad ak47

Exakt!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

inget fel i det, vissa har inte ork eller tid till att spela så mycket men vill kanske slippa att vara underlägsna alla andra i utrustning. så vill någon lägga pengar på det så låt dom göra det.

Medlem

Shit vilka lata jävlar som köper detta.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Precis som NympH säger. Lata är de som köper, men låt de. No big deal, inte värre än att man kan köpa prem-cash i andra spel.

Tittade just igenom min lista, finns ingenting som jag skulle vilja låsa upp på det sättet faktiskt, då jag har allt jag vill använda praktiskt taget.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av NympH:

Shit vilka lata jävlar som köper detta.

Min speltid utav battlefield 3 snittar på 2 timmar varannan vecka, innan jag ledsnade på att alla de som har gjort spelet till sitt heltidsjobb inte alltid enbart vinner på skickligheten. Jag hatar rollspelselement i mina FPS och står bakom detta beslut. Battlefield 3 FPS edition here we come.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Inget fel, skulle jag själv få välja så skulle alla unlocks vara upplåsta från början. Tråkigt att behöva nöta för att få tillgång till alla delar av spelet.

Medlem

Det är ju så surt när man själv har kämpat igenom för att låsa upp alla vapen, så kommer det här. Vad är poängen nu med att ha ranks? (Nu går det ju givetvist inte att köpa allting men ändå)

Känns lite snopet faktiskt

Inaktiv

Låste upp allt inom 1 månad. De enda som ogillar detta måste vara de som är för dåliga för att låsa upp allt utan att köpa och då blir avundsjuka på de som har råd.

Medlem

Hatt-simulator 2.0...

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:

Låste upp allt inom 1 månad. De enda som ogillar detta måste vara de som är för dåliga för att låsa upp allt utan att köpa och då blir avundsjuka på de som har råd.

Låste upp ALLT inom en månad? Har myyycket svårt att tro på detta såvida du inte hackade till dig det. Känner folk som praktiskt taget roterat sitt liv kring att spela BF3 sen release, och de har inte allt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Ja varför inte? ingen större kostnad heller och ett bra alternativ, speciellt när spelet kostar 249 nytt från Webhallen.

Sen tycker jag personligen att dom flesta (ej alla) unlocksen är värdelösa, känns som jag skjuter sämre med alla förutom mitt favvovapen

Medlem

det enda som oroar mig är att kanske ännu fler idioter börjar spela vilket leder till en massa otrevliga flygturer i störtande helikoptrar och folk som inte kan hitta Q knappen -.- dock ännu fler snipers som inte kan träffa en mur på 1 meters avstånd


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Tycker inte det är okej, många spel börjar precis såhär, men inom en snar framtid kommer vi kunna köpa unika vapen och tillbehör i shopen.

Dem har redan gått ner i DLC helvetet att pumpa ut DLC som är lika stora som en valig patch för att sedan ta pengar för dessa, tänker främst på dem 3-4 som ska komma... Lägger man ihop dem blir det som en valig DLC.

Personligen så tycker jag att en av dem roligaste sakerna med BF3 då jag lirar, är just för att jag har en massa saker att låsa upp, blir som små presenter då man lirar Så jag kommer aldrig använda mig av detta.

Medlem

Ser inget problem med det här, även om det kan potentiellt bli problem med sånt här ifall de börjar designa spelen med "unlock packs" i tankarna. Kan ju lätt se hur det kan leda till att unlocks tar evigheter att låsa upp bara för att pressa folk att köpa loss dom istället.

... men som det är nu är det ju rätt harmlöst, speciellt då det kommer så långt efter release.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Z3bb4n:

Låste upp allt inom 1 månad. De enda som ogillar detta måste vara de som är för dåliga för att låsa upp allt utan att köpa och då blir avundsjuka på de som har råd.

Låste upp ALLT inom en månad? Har myyycket svårt att tro på detta såvida du inte hackade till dig det. Känner folk som praktiskt taget roterat sitt liv kring att spela BF3 sen release, och de har inte allt.

När jag säger allt menar jag självklart inte alla attachments utan det jag menar är ALLA vapen, camos, alla jet och attackheli och tank-equipment låste jag också upp på ett par veckor. JET under första spelveckan. Spelet är alldeles för enkelt och man låser upp saker för fort jämfört med i BF2.

Har i genomsnitt 2 timmar per dag sedan spelet släpptes i speltid.

Medlem

Anledningen till inga moddar dvs så att man kan ta betalt för "egna" moddar.

Medlem

Eller så har man redan allt?

Skriv svar