iPhone 3GS, så fantastiskt, billigt nu?

Medlem
iPhone 3GS, så fantastiskt, billigt nu?

Jag vill köpa en iPhone, rekommenderade min vän mig den här telefonen: http://x.vu/242356
Det ser trevligt, det är iPhone 3G, men den har ett mycket attraktivt pris, så jag var mycket förvånad och mycket tveksam, är det ett bra val?

Medlem

Telefonen är väl riktigt gammal vid det här laget? Finns väl bättre telefoner för det priset, men envisas man med att köpa en iphone (som alla andra) så är det säkert ett bra val. Risken finns väl att telefonen känns utdaterad.

Medlem

3G är den första varianten som släpptes i Sverige och kom sommaren 2008. Den har inte fått några uppdateringar till iOS sen 2010 och du lär uppleva den som rejält trög i dagsläget. Jag kör själv på en 3GS som är versionen efter 3G och den var skapligt mycket snabbare när den kom men även om den fortfarande får sytemuppdateringar idag (iaf säkerhetsfixarna, en del nya features är avstängda) och du kan få den begagnad för ca 1500 på Blocket/tradera. Ett klart bättre val än 3G om du frågar mig.

/ LordDaimos

Medlem

Varför diskuterar ni med en spambot? Verkar dumt tycker jag, tråd rapporterad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar