Kickstartad taktisk pangare behöver sparkas igång

Skribent
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

1. Det dras inga pengar från ditt konto förrens när insamlingstiden för projektet har gått ut och om summan inte är uppe i minst det tillfrågade dras inga pengar alls.

2. Med tanke på att 200 000$ inte ens är särskilt mycket pengar om man vill "leva loppan" så är jag väldigt tveksam till att personen/personerna bakom projektet tänker göra det.

3. Skulle projektledaren mot förmodan få ihop 200 000$ och sen dra skulle han få 1000-tals stämningar mot sig och spendera ansenlig tid i fängelse när han åker fast + personlig konkurs osv osv.

Samtidigt förstår jag hur du tänker, samla ihop pengarna, säga att allt gick åt helvete - pengarna borta sen dra. Fast det är väl en risk man får ta som investerare, för det är en investering man gör, man köper inte en färdig produkt. Jag har bidragit till Wasteland 2 projektet och det får räcka för min del tycker jag.

Inaktiv

Har betalt motsvarande två öl som ett statement mot fördumningen av Rainbow Six-serien (nu designat för konsolspelare + barn). Jag hoppas det går vägen.

Men jag hade hellre investerat i projektet, fast då måste det ju ha online-stöd och cd-nyckel så att folk köper spelet.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

CTI
Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

Ja du var en rolig en, du borde läsa på mer innan du uttalar dig om saker du inte begriper, lr du kanske bara var ironisk.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Raven shield ägde så himmla hårt, putsa upp det lite och gör ett nysläpp. klartt o betartt!

Sista riktigt bra FPS'et sen dess har de bara vart COD-träsket vs BF-träsket.. àla 100kulor i magen innan man dör..
eller sönder-consolat ghost recon..

Medlem

Kom igen nu, betala lite så vi får ett vettigt FPS


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Dessa kickstarters är väl bra skit. Men kan de väl åtminstone bemöda sig med att ge folk mer att gå på än några bitar text.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Videon fick mig att donera $15


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Tänk om han bara tar pengarna och drar då? Han får mitt bidrag när jag köper spelet...

Finns iofs alltid den risken men jag tvivlar starkt på att så kommer ske. Personligen litar jag mer på den här killen än på Ubisoft som återigen försöker få tillbaks pc spelares förtroende. Mitt har de då verkligen inte, har hänt alltför många gånger att de säger en sak men menar en annan, så jag lägger mycket hellre mina pengar på något som det här än på en utgivare som hela tiden skyller ifrån sig.

Ja alltså så som Ubisoft har våldtagit Tom Clancy spelen sen dom tog över e ju fan sinnessjukt. Jag bojkottar dom spelen fullständigt. Och det nya som Ghost Recon, det tar ju fan priset alltså.

Medlem

Lyckades inte hitta info om vad som händer om de inte uppnår målet? Refund?

Medlem

Inte för att vara sån, men är det någon som märkt att;

"Pledge $15 or more ; The finished full game,via digital Distribution when it's released."

Sen läser man lite längre ner på sidan ;

" Along with their investment, pre-sales of the game (A $15 Kickstarter pledge is a significant discount on the final game price) will also contribute to completion of the project.

Lite luddigt om dom menar att slutpriset på spelet blir lägre för resterande kunder, eller om det blir det för de som "investerat" som borde "få" spelet enligt första citatet?


signatur

Nämen!

Inaktiv

Allt eller inget gäller. Dvs refund eller spel.

Det här är ingen investering, det är en pre-order/donation för att uppmuntra investerare.

"A $15 Kickstarter pledge is a significant discount on the final game price"

Det är förmodligen menat som att det är ett rabattpris jämfört med fullpris.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Spelade aldrig oldschool R6, men spelade första Ghost Recon och dess expansioner. Satan vad bra det var. Det här ska det skänkas till. Är sugen på den sortens gameplay och tycker det är synd att den försvunnit.


signatur

Videomupp

Medlem

Det tråkiga är att dagens FPS gör så att alla verkar tro att det finns en uppsjö av den här typen av spel när sanningen är att senast ett sådant här spel släpptes var för flera år sedan. Jag har själv längtat efter ett sådant här spel och när jag läste förra nyheten så trodde jag först att det var någon stolle som fått för sig att rida på Kickstarter vågen som DF startat. Efter mer ingående info samt att jag hört Christian med egna ord berätta vad detta är tänkt att bli var jag såld. Som sagt, har mer tillit till den här killen än Ubisoft och andra utvecklare. De gillar att använda ord som "tactical shooter" trots att det oftast inte finns ett uns av taktik i deras nya spel.

Medlem

Får allt vara värt att sponsra detta. Kan bli hur bra som helst

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hela vitsen med Kickstarter är att hjälpa de som är okända och inte har samma publicitet som Schafer och Fargo. Jag har tillit till den här killen, de tidigare spel han jobbat på, hans passion för det här (ja han brinner för det och det hörs) och att han på kort tid lyckats med att ge folk inte bara en video utan även koncept bilder för att tydliggöra målen (som tidigare varit oklara för många). Jag ger mycket hellre mina pengar till en sådan kille en till en utgivare som svikit mig gång på gång.

Den som lever får se, men håller med om utgivar-grejen du säger.
Men det är ju mer och mer folk som vill nyttja detta sätt att finansiera...och allt som glimmar är inte guld.
Man köper grisen i säcken lite grann, samtidigt är man rikitigt sugen på en viss genre kan man säkert bidra lite. Vi lever ju inte i ett u-land.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

... Verkligen? Tror du det på riktigt...? Om man ska lura folk av pengar så finns det BETYDLIGT bättre sätt att göra det på...

Inaktiv
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

... Verkligen? Tror du det på riktigt...? Om man ska lura folk av pengar så finns det BETYDLIGT bättre sätt att göra det på...

Vi får väl se när dom tar pengarna själva och röker på. Då blir det tyst på er.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

... Verkligen? Tror du det på riktigt...? Om man ska lura folk av pengar så finns det BETYDLIGT bättre sätt att göra det på...

Vi får väl se när dom tar pengarna själva och röker på. Då blir det tyst på er.

Vem har sårat dig så och gett dig sådana trust issues? Men allvarligt talat, vad får dig att vara så omotiverat kritisk?

Inaktiv
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

... Verkligen? Tror du det på riktigt...? Om man ska lura folk av pengar så finns det BETYDLIGT bättre sätt att göra det på...

Vi får väl se när dom tar pengarna själva och röker på. Då blir det tyst på er.

Vem har sårat dig så och gett dig sådana trust issues? Men allvarligt talat, vad får dig att vara så omotiverat kritisk?

Varje peng man skänker bort och ger bort kommer aldrig fram. Så är det i alla fall.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

... Verkligen? Tror du det på riktigt...? Om man ska lura folk av pengar så finns det BETYDLIGT bättre sätt att göra det på...

Vi får väl se när dom tar pengarna själva och röker på. Då blir det tyst på er.

Vem har sårat dig så och gett dig sådana trust issues? Men allvarligt talat, vad får dig att vara så omotiverat kritisk?

Varje peng man skänker bort och ger bort kommer aldrig fram. Så är det i alla fall.

Det är en investering, fine, det kan gå åt skogen eller bli skitkasst. MEN, varför? VARFÖR tycker du att det är så (inte bara att det är så)?

Tillbaka in i skogen med dig TROLL.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

... Verkligen? Tror du det på riktigt...? Om man ska lura folk av pengar så finns det BETYDLIGT bättre sätt att göra det på...

Vi får väl se när dom tar pengarna själva och röker på. Då blir det tyst på er.

Läs på lite om hur det funkar, det är inte bara till att starta ett projekt och tro att det inte kommer finnas konsekvenser om man bara tar pengarna och drar men även om så sker så kommer jag inte ångra mitt beslut. Ja det kan mycket väl hända att de pengar jag lagt på det här kommer försvinna men jag har iaf gjort så gott jag kunnat för att få till en förändring i spelindustrin som idag är helt infekterad av alla pengagiriga utgivare och det är mer än nog för att jag inte kommer ångra det.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Drapan:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av showerguy:

Bedragare.. tycker synd om er alla som blev lurade.

Vad yrar du om?

Ja, vad tusan yrar du om?

Vad pratar du om?

74 000 dollar som ni alla har givit. Ni fattar ju att killen tar det själv och lever loppan.

... Verkligen? Tror du det på riktigt...? Om man ska lura folk av pengar så finns det BETYDLIGT bättre sätt att göra det på...

Vi får väl se när dom tar pengarna själva och röker på. Då blir det tyst på er.

Men seriöst, tror du själv att de gör det eller?
Teamet består av ett antal veteraner och detta låter verkligen lovande. Ger dem ~500 utan tvekan, kan vi få till detta och få en förändring i spelindustrin då är det värt varenda litet jävla öre. Vem vill inte ha ett proper R6,SWAT liksom!!

12
Skriv svar