Se 10 minuter världskrig från Guild Wars 2

Medlem
Skrivet av Msiden:

Världskrig? Snarare en Arena.. Jag ser inte flera hundra spelare i ett stort slagfällt..
Av det lilla Gameplay jag fick se av den här videon så kan jag inte säga att jag vart imponerad

Spelet hade imponerat mäktigt om det var ett stort kickass slott med 100 försvarare och 100 attackers. Här är det en grupp som slår på en dörr intressant dörr!

Sen så tycker jag att man ska kunna ta sig in på fler ställen än bara en dörr.. Man borde kunna skjuta sönder väggar och dom där inne borde kunna reparera långsamt, Man borde även kunna sätta upp stegar som försvararna lätt kan putta ner..

Man har en liten raketkastare/katapult och man skjuter på dörren med dom? Vart är den där stora stocken för att Ramma portar? Mycket hade kunna gjorts bättre

WoW bjuder på mer PvP än det här om jag ska vara ärlig. Här har man bara ett fåtal spells, Ska man försvara sig när man är outnumbered med någon enstaka spell? lär la gå jättefint

Nu vet jag inte om du trollar eller inte, men luktar lite så.

Nu vet jag inte hur många som var med i betan, och WvWvW är endast en liten del av spelet. Om det var 100.000 som var med i betan kanske jag kan tänka mig att det var en besvikelse, men tror inte det var så många. Sen var väl bara betan 2-3 dagar? Man hinner väl inte få ihop så mycket resurser på den tiden att man kan köra storartade dyra attacker

Dom vill inte att man ska bryta sig igenom porten på två röda sekunder, WvWvW är medvetet obalanserat i fördel för de som försvarar. Man kan repara allt, med supply. Kanske du borde ta reda på vad det du riktigt klagar på, istället för att tro att hela spelet kan sammanfattas i en 10 minuters film

Allt går att göra sönder, har sett videos när folk tar ner en vägg istället för porten.

Stora stocken att ramma portar med har ersatts med siege golems, kolla lite på youtube efter dem.

Så din åsikt är att bra pvp = 50 spells/skills som man spammar efter varandra, då märker man att du inte har spelat gw1 eller att gw2 kommer att passa dig. I gw1 märker man att 8 skills är tillräckligt och man måste göra val vad man vill kunna göra.

Har en känsla att du försöker köra en WWF här och rädda pandorna.

Medlem

Sån där "gate" ska jag lätt bygga till mitt hus, vem fan vill ha en "DALOC säkerhetsdörr" när man kan ha en sån där?!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Moderator | Testpilot

FZ gnäller som vanligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Riwl:
Skrivet av showerguy:

Ser tråkigt ut..vem vill använda sig utav 2 spells hela? GW 2 = Grind fest!

Hur är Gw2 Grindfest? Du grindar i princip aldrig i spelet. Du har juh knappast testat spelet så du kan juh inte direkt säga något om grind, läs på lite innan.

Vi får väl se.

Medlem

Om det är något spel jag vill ha en BETA till så äre GUILDWARS! Verkar sjukt lovande från det jag sett från TBs videos.

Medlem

Tyvärr visar aldrig WvW-videos den rätta sidan av gw2 Framförallt med tanke på bristen av spelare som kör det i betan.

Medlem

Vet inte om jag gillar GW2 känns lite lame... dock tyckte jag Tera betan var sjukt kul så blir nog det som gäller för mig o väntar tills man kan prova gw2 gratis

Medlem

Anime Rainbow Party borde spelet heta.


signatur

I drank what?

Ursäkta mig, men när de börjar "skjuta" påminde det om MW3, ingen finess.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har försökt sätta mig in i detta genom att se flera videos men, jag tycker det ser skitråkigt ut, speciellt hur liten och linjär världen verkar vara (därför man springer i slow motion?) 2fps Zergs är inte heller nått jag ser som roligt sedan Warhammer tiden.

Gillade iofs inte heller första Guild Wars kan va därför, men roligt för dem som ska lira detta

Medlem

Värdelös video Inga kommentarer, Trasigt ljud samt inget som helst motstånd.
Enligt vad jag hört så tryckte många av beta testarna in sig på samma server vilket resulterade i en ruskig obalans. Med tanke på att tre servrar matchas ihop beroende på ranking varje gång WvWvW startas på nytt så tror jag inte att det kommer att vara så extremt obalanserat som i videon.

De jobbar även på att minska partikeleffekterna.

Nej... Kolla på videos av Yogscast eller Totalbiscuit på youtube istället.

"Impressions so far" av Totalbiscuit:
http://www.youtube.com/watch?v=i-UZFu7yZEw

Lite WvWvW från helgens beta av Yogscast:
http://www.youtube.com/watch?v=Pk06sCaB0l4

Medlem
Skrivet av Whisp:

Den där videon var väldigt tråkig. Men sen så har folk redan sagt att servrarna är väldigt ojämnt fördelade när det kommer till world vs world i den här GW2-betan.

Kolla på yogscast eller totalhalibut på youtube istället om ni vill ha massa info om GW2-betan.
Personligen ser jag fram emot GW2 extremt mycket.

''

Hade inte större sug på detta spel , tills jag såg på totalhalibut`s förklaringar och gp videos från spelet .. Rekommenderar alla att gå till hans kanal på youtube och se på dem .. Verkar bra detta spel . Dock håller jag med om att det såg tamt ut på motståndarsidan , Dock såg det ut att vara som på gammla goa wowtiden innan WG fanns


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Ser ut som hotkey spam som jag inte trodde detta spelet riktigt skulle ha, men det blir väl så när det är mass pvp.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

DAOC vibbar så det visslar om det, dock inget bra med det även om DAOC var bra när det begav sig, betyder bara att ArenaNet inte har bättre fantasi än att plagiera ett 11 år gammal spel mer eller mindre rakt av.

Eftersökes: Ett bra RPG med co-op, pvp, med enkelt,inbyggt äventyrsskapande och cool design.

Medlem

Åh herre jävlar vilka sjukt dåliga kommentarer många gör: Helt fri från sans, vett och främst av allt fakta.

Jag tycker att FZ ska göra en 'coverage' av GW2 så folk får rätt syn på spelet.

Medlem

Den här filmen var tyvärr ingen superhöjdare, väldigt ensidig PvP mot mestadels NPCs. Dessutom såg gameplay aptrist ut, men så behöver det inte nödvändigtvis vara. Det hänger mycket på "protagonisten" man följer med kameran.

Skrivet av mosoloa1:

Ser ut som hotkey spam som jag inte trodde detta spelet riktigt skulle ha, men det blir väl så när det är mass pvp.

Jag håller faktiskt med här. Minns första klippen man såg från GW2 när utvecklarna snackade om nått i stil med:

"If you like MMOs you'll wanna check this game out, and if you hate MMOs you'll really wanna check this out."

Man såg framför sig nånting nytt avseende gameplay. Slut på hotkeyspamming etc, men vi får väl se sen när man kanske äntligen får tillgång till en beta själv!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Styggve:

Ogillar karaktärsoppan...alla spelare står inne i varandra...
Tyvärr likadant i alla MMO-spel jag känner till.

som tur r så är ju soelet fortfarande i stöngd beta så det kan kanske dyka upp en del änringar åp diverse saker

Medlem
Skrivet av Hanga:

Åh herre jävlar vilka sjukt dåliga kommentarer många gör: Helt fri från sans, vett och främst av allt fakta.

Jag tycker att FZ ska göra en 'coverage' av GW2 så folk får rätt syn på spelet.

det är ju forstfarande stängd beta, man får ju intie ens yttra sig om man är med som privatperson på ett beta-bevent tyvärr. så då är det ganska naturligt att det blir så.

men minns jag inte fel så hade väl fz en liten förhandstid för ett tag tillbaka..

förhandsboknigen startarväl 10 aprim om jag inte minns, och ger tillgång till resterande beta events,så då borde dom släppa på nda eftersom spelet inte är så jättelångt borta,, hörde dom säga ngt on tt efter beta är public så kommer det gå snabbt till release

Medlem

Jag rättar mig för att jag skrev Japanska typsnittet. Ber om ursäkt.

*Det Österländska typsnittet då då.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

det här gw2 är ju iaf det mst lovande spelet som kommit ut sedan wow sick sin braksucce, så är det ngt spel som ska kallas wow kilelr så är det detta,, elelr wow kommer ju finnas kvar det klart,, men många lär gå över och stanna, dock tristare för dom spelen som kanske inte går jättebra men som ändå hankar sig runt

jag spår att efter att guild wars 2 är ute så blir nästa artikel efter ngn månad typ swtor går på knäna, funderar kring att införa free 2 play

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Riwl:
Skrivet av showerguy:

Ser tråkigt ut..vem vill använda sig utav 2 spells hela? GW 2 = Grind fest!

Hur är Gw2 Grindfest? Du grindar i princip aldrig i spelet. Du har juh knappast testat spelet så du kan juh inte direkt säga något om grind, läs på lite innan.

Vi får väl se.

spelet har 80 lvls, dom hat tex uttalats sig om att dom själva hatar grinding, tex dom tidigare lvlarna tar lika lång tid att lvla upp som dom senare lvlran,, men det är inte bara lvlarna du lvlar upp utan abilities mm,.. det är ett väldigt intressant system dom har anammat här..,, gå in på guildwars2.com och se deras manifet(vision) för spelet,, vad jag har hört från dom som vet så stämmer den överens med verkligheten väldigt bra

Medlem
Skrivet av Vannulven:

Jag rättar mig för att jag skrev Japanska typsnittet. Ber om ursäkt.

*Det Österländska typsnittet då då.

fortfarande ett Amerikanskt företag med en fransk artdirector som gör GW2 dock, så vad vet du?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Sån där "gate" ska jag lätt bygga till mitt hus, vem fan vill ha en "DALOC säkerhetsdörr" när man kan ha en sån där?!

jo, de är sjukt mkt man måste hammra på de där satans dörrarna, Men hade det gått för fort att riva ner dem hade man inte haft mkt chans att sammla ihop folk att försvara sina keeps! de kanske justerar det innan spelet släpps, dessa betafilmer är ju trotts allt closed beta fortfarande.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av roftg:

det här gw2 är ju iaf det mst lovande spelet som kommit ut sedan wow sick sin braksucce, så är det ngt spel som ska kallas wow kilelr så är det detta,, elelr wow kommer ju finnas kvar det klart,, men många lär gå över och stanna, dock tristare för dom spelen som kanske inte går jättebra men som ändå hankar sig runt

jag spår att efter att guild wars 2 är ute så blir nästa artikel efter ngn månad typ swtor går på knäna, funderar kring att införa free 2 play

Så sant.. i samband med GW2 kommer SWTOR bli F2P. SWTOR är inte bra någonstans. Inge end game.

Folk är ju fan pinsamma här på FZ ibland... jaja mindre idioter till gw2 i alla fall.


signatur

Holysmoke!

Medlem
Skrivet av jonis:

Den här filmen var tyvärr ingen superhöjdare, väldigt ensidig PvP mot mestadels NPCs. Dessutom såg gameplay aptrist ut, men så behöver det inte nödvändigtvis vara. Det hänger mycket på "protagonisten" man följer med kameran.

Skrivet av mosoloa1:

Ser ut som hotkey spam som jag inte trodde detta spelet riktigt skulle ha, men det blir väl så när det är mass pvp.

Jag håller faktiskt med här. Minns första klippen man såg från GW2 när utvecklarna snackade om nått i stil med:

"If you like MMOs you'll wanna check this game out, and if you hate MMOs you'll really wanna check this out."

Man såg framför sig nånting nytt avseende gameplay. Slut på hotkeyspamming etc, men vi får väl se sen när man kanske äntligen får tillgång till en beta själv!

Jo precis. Tror deras trailer som jag också då såg blev lite för hypad och svår att uppnå. Jag hade en helt annan bild av hur combat skulle fungera, nu känns det som vilket MMORPG som helst, men som sagt, hoppas på beta indeed! Då får man ju se om det faktiskt är något att hänga i granen eller inte!

En stor del av det som jag tycker är speciellt med detta spel är att det tydligen inte finns någon riktig klass sådär, typ som tank, dps etc. Att man ska kunna vara vilken som, vilket låter lite mongo. Men också en sak att se fram emot och se hur det fungerar. Man vill ju liksom ibland känna sig speciell och som en karaktär en grupp behöver, inte vara en i mängden som alla andra, liksom lite tanken av ett MMORPG tycker jag. Är inte helt säker på hur det fungerar så ska inte utala mig helt åt helvete.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

En stor del av det som jag tycker är speciellt med detta spel är att det tydligen inte finns någon riktig klass sådär, typ som tank, dps etc. Att man ska kunna vara vilken som, vilket låter lite mongo. Men också en sak att se fram emot och se hur det fungerar. Man vill ju liksom ibland känna sig speciell och som en karaktär en grupp behöver, inte vara en i mängden som alla andra, liksom lite tanken av ett MMORPG tycker jag. Är inte helt säker på hur det fungerar så ska inte utala mig helt åt helvete.

Exakt min känsla också. Jag är både oroad och nyfiken på hur det hela verkligen kommer fungera. Personligen gillar jag känslan av specifika roller, det känns mer ointressant när alla är allting på samma gång.

Måste verkligen testa lite själv snart.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

för er som undrar hur instanser kommer fungera då de klassiska classerna inte existerar kan jag rekommendera denna länk http://www.youtube.com/watch?v=2IM2rAK0Q-8

och jag vill också rekommendera denna video då The Cynical Brit pratar om vad han tyckte om betan hittils och jag måste säga att allt han säger är klockrent http://www.youtube.com/watch?v=i-UZFu7yZEw&feature=sh_e_se&li...

Medlem

För er som vill se lite vettigare videos:
http://www.youtube.com/results?search_query=yogscast+guild+wa....

Där kan man bla få se MYCKET vettigare fort raid och bra PVE.

123
Skriv svar