Rykte: Playstation 4 släpps julen 2013

Medlem

Gillar att inte en jäkel reagerar på att det inte är en PowerPC-baserad processor längre.

Vilket gör att utvecklingen av spel kan fixas med enkelhet till PC och PS4 på samma gång.

(Om det stämmer det vill säga)

Medlem

Är det bara jag som tycker det är en bra idé om nästa generation konsoler inte spelar Begnade spel.

Inaktiv

Räcker med konsoler nu..

Medlem

Köp ett kort i 600-serien istället, låt Sony brinna i helvetet med sin utdaterade konsolljävel.

Sony, företaget som älskar sina kunder tillräckligt mycket för att smyga in rootkits i sin programvara.

Medlem

Fasen vad alla var negativa här då. Jag tycker det känns som ett bra kliv framåt ändå om nu rykterna kommer stämma.
Just denna punkt: Ska kunna spela upp spel i upplösning 4096x2160 lät väldigt intressant. Motsvarar den punkten dagens PS3 gällande 1920*1080 så kan man räkna med att alla spel kommer köras i minst 1920*1080, vilket då gör att väldigt mycket prestanda finns och blir över. Tycker det låter riktigt bra om detta stämmer faktiskt.

Medlem

Blir så lycklig över att dem äntligen tar itu med begagnatshandeln. ++++

Medlem
Skrivet av showerguy:

Räcker med konsoler nu..

Räcker? Vad menar du? Att du vill att de inte skall släppa fler? Så fan heller!

Har väntat länge på nästa generations konsol. Min PS3a gick upp på blocket för ett år sedan

Medlem
Skrivet av Typh00n:

Gillar att inte en jäkel reagerar på att det inte är en PowerPC-baserad processor längre.

Vilket gör att utvecklingen av spel kan fixas med enkelhet till PC och PS4 på samma gång.

(Om det stämmer det vill säga)

Kanske inte en nyhet för vissa, för mig var det iaf inte det.

http://kotaku.com/5889410/playstation-4-ditching-the-cell-pro...

Medlem

AMD x64 CPU
AMD Southern Islands GPU
Ska kunna spela upp spel i upplösning 4096x2160
3D-spelande i 1080p

Om det där stämmer, så är det iaf hårdvarumässigt den starkaste av alla konsoller på g, vi får väl se hur det blir. Onödigt ropa varg, när vargen inte existerar??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

En perspektivhäst? Briljant sagt! Knappast något jag förväntade mig ifrån en TV-spelsjournalist.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

AMD x64 CPU
AMD Southern Islands GPU
Ska kunna spela upp spel i upplösning 4096x2160
3D-spelande i 1080p

Om det där stämmer, så är det iaf hårdvarumässigt den starkaste av alla konsoller på g, vi får väl se hur det blir. Onödigt ropa varg, när vargen inte existerar??

Onödigt jämföra hårdvara när man inte ens vet vilken hårdvara det kommer att bli om några år.

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Medlem

Jag har alltid sagt konsolerna skall släppas 2013.

Jag är fan ett geni.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Riktigt dålig stil att dom skippar PS3 BC, om det nu stämmer. Fast å andra sidan ingen överraskning, Sony hatar alla sina användare som vill spela äldre spel då och då, det har dom redan bevisat med att ta bort PS2 BC från PS3an.

Att dom tar itu med begagnatmarknaden är knappast någon överraskning heller, PC-marknaden har varit sådan sen 2004 då Steam kom, och dom flesta PC-spelare verkar vara fanatiska Steam-anhängare så det ses nog inte som något dåligt.

Skrivet av Typh00n:

Gillar att inte en jäkel reagerar på att det inte är en PowerPC-baserad processor längre.

Vilket gör att utvecklingen av spel kan fixas med enkelhet till PC och PS4 på samma gång.

(Om det stämmer det vill säga)

Vilken processorarkitektur den har spelar ingen större roll, spel är programmerade i C/C++ så kompilatorn tar hand om allt det ändå. Problemet med PS3an är inte att den använde PowerPC, utan att den bara har en generell kärna, medan 360 och speldatorer har flera. Och så dom olika APIna för grafiken, Direct3D för 360 och PC medan PS3 har OpenGL ES.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Nej, dagens konsoler kör på inställningar lägre än Low på PC med massor av funktioner avstängda och grymt låg upplösning.

Medlem

Har alltid föredragit AMD men kanske att jag håller med om att specsen känns snåla.

Inaktiv
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av showerguy:

Räcker med konsoler nu..

Räcker? Vad menar du? Att du vill att de inte skall släppa fler? Så fan heller!

Har väntat länge på nästa generations konsol. Min PS3a gick upp på blocket för ett år sedan

Det räcker gott och väl med konsoler just nu. 360 och PS3 kan gärna köra 5 år till.

Inaktiv

Jag ställer mig skeptisk. Det låter som rent humbug faktiskt - med en sådan behandling av fansen så lär Sony inte få många konsoler sålda.

skit i ps4, jag ska tamefan önska mig ett arabiskt fullblod tills näst-nästa jul!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Två saker som man bör ha i åtanke innan man sågar 720/MS nästa konsol vid fotknölarna:
1. Vi vet inget om hårdvaran som ska vara i den, rykten är fint men det är över 1 år till release och på 360 bestämdes den slutgiltiga hårdvaran bara 3 månader innan release. Det finns alltså gott om tid för "uppgraderingar".
2. Spel på konsoler är så sjukt optimerade, de slipper OS, antivirus, Steam och annat som bara käkar resurser. Om man kollar hårdvaran i dagens konsoler (512mb ram?) och den grafik de klarar av att prestera, att de trots en hårdvara som knappt duger för att driva Win XP, än mindre spel, klarar av Skyrim eller Bf3 dugligt, säger en hel del.
Vilket kort de slutgiltigen väljer vill de inte sprida i förväg av konkurrensskäl, men vi kan vara säker på att vad det än blir kommer det prestera fler gånger bättre än motsvarande kort hade gjort på PC och ha en klart längre livslängd.

Du ska nog se att MS inte tänker låta Sony dominera denna generation heller ^^

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av showerguy:

Räcker med konsoler nu..

Räcker? Vad menar du? Att du vill att de inte skall släppa fler? Så fan heller!

Har väntat länge på nästa generations konsol. Min PS3a gick upp på blocket för ett år sedan

Det räcker gott och väl med konsoler just nu. 360 och PS3 kan gärna köra 5 år till.

Nej, eftersom de är out-of-date när det gäller spel och media. Så extremt mycket som kan visas upp i spel, men som inte konsolerna kan prestera. Hellre släppa det så snart som möjligt.

Inaktiv

i do buy it when its out

Medlem

Får se vad MS spottar ur sig.... eller varför inte en STEAMBOX Nä det blir nog ingen PS4:a för beg markanden är det enda sättet jag tycker man har råd att spela.......

Medlem

sen är det roliga, att Sony själva sagt att dom inte tänker släppa någon fast konsol förns 2015, dom har även sagt att dom kanske inte äns blir klara med ps4:an förns 2017


signatur

Requiēscat in pāce ~

Ish
Medlem

Ugh, AMD.. Som bara vart problem för mig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Nej, dagens konsoler kör på inställningar lägre än Low på PC med massor av funktioner avstängda och grymt låg upplösning.

haha...nej


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så bra, då kanske konsollerna dör ut för evigt.

PC master race reporting in!

Medlem

Jag visste att FZ inte har världens skarpaste community men kommentarerna här ligger ju på en sådan nivå att man nästan blir lite ledsen.


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Två saker som man bör ha i åtanke innan man sågar 720/MS nästa konsol vid fotknölarna:
1. Vi vet inget om hårdvaran som ska vara i den, rykten är fint men det är över 1 år till release och på 360 bestämdes den slutgiltiga hårdvaran bara 3 månader innan release. Det finns alltså gott om tid för "uppgraderingar".
2. Spel på konsoler är så sjukt optimerade, de slipper OS, antivirus, Steam och annat som bara käkar resurser. Om man kollar hårdvaran i dagens konsoler (512mb ram?) och den grafik de klarar av att prestera, att de trots en hårdvara som knappt duger för att driva Win XP, än mindre spel, klarar av Skyrim eller Bf3 dugligt, säger en hel del.
Vilket kort de slutgiltigen väljer vill de inte sprida i förväg av konkurrensskäl, men vi kan vara säker på att vad det än blir kommer det prestera fler gånger bättre än motsvarande kort hade gjort på PC och ha en klart längre livslängd.

Du ska nog se att MS inte tänker låta Sony dominera denna generation heller ^^

Kan hålla med dig till viss del i det du säger.
Tänk också att FoV'n är 55-60, inte 90 som på PC.
oftast 480-720p upplösning.
hälften fps, 30 mot 60.

Om jag ströp mitt Battlefield 3 till 55 fov, nån kass upplösning, samt att jag ströp fpsen genom ett program, skulle jag nog kunna maxa spelet.

Jag känner att för varje generation konsol som kommer, blir konsolen bara svagare å svagare rent hårdvaromässigt, medan generation själv blir allt längre. det oroar mig.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Nej, dagens konsoler kör på inställningar lägre än Low på PC med massor av funktioner avstängda och grymt låg upplösning.

haha...nej

Haha....jo, speciellt eftersom DICE själva sa det.

123
Skriv svar