Spela Age of Empires Online på Steam

Robot
Spela Age of Empires Online på Steam

MMORTS:et har nu släppts på Valves onlinetjänst och fått en ny sammanfattande trailer.

#age-of-empires-online


Medlem
Spela Age of Empires Online på Steam

umm hur funkar det med civs som man redan köpt från ms? är det fristående från eller finns mina premium civ från tidigare med...

Medlem

Synd att Romerska imperiet saknas, man kanske testar

Inaktiv

Nej, tack. Age of Empires serien var i första hand ett SP spel - och måste säga att jag föredrar nog AoE2 online (om man måste spela via internet)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Fattar inte varför dom gjorde detta, Age of Mythology 2 hade ju vart så mycket roligare

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Fattar inte varför dom gjorde detta, Age of Mythology 2 hade ju vart så mycket roligare

O ja, det kan jag hålla med om. Eller ett nytt "Age Of Empires 2" hade väl inte heller varit fel?

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Fattar inte varför dom gjorde detta, Age of Mythology 2 hade ju vart så mycket roligare

Amen, Age of Mythology var verkligen kul

Inaktiv

Bara jag som trodde fel? Trodde att man skulle kunna få spela AoE 2 typ Online på Steam.. men men.. nej.

Medlem

Tycker spelet var riktigt roligt när det kom. Plöjde ner ett antal timmar i det med en premium civ och var helt klart nöjd med det. Kanske blir en liten nytändning via Steam nu

/ LordDaimos

Medlem

Det tragiska med detta är att du fortfarande behöver Games For Windows Live-clienten. Testade precis installera(har köpt Greek pack sedan innan).

Medlem

Verkar ju ändå ha de viktigaste dragen av AoE 1/2 i sig. Förutom att dess art direction är rejält fugly, såklart.

Kanske trailern som var mer välgjord än spelet, men den fick det iallfall att framstå som ett ganska seriöst spel med mycket djup, som man dessutom med lite möda och skills kan bli jävligt bra på. Vilket alltid är trevligt som fan.

Tror inte det blir något, dock. Det ser helt enkelt för fruktigt ut.

Varför ska man spela det här, för att det är gratis? Det är luften med, går en promenad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Zibbit:

Fattar inte varför dom gjorde detta, Age of Mythology 2 hade ju vart så mycket roligare

O ja, det kan jag hålla med om. Eller ett nytt "Age Of Empires 2" hade väl inte heller varit fel?

Age of Empires II-2.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tyvärr så krävs Games for windows live

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

umm hur funkar det med civs som man redan köpt från ms? är det fristående från eller finns mina premium civ från tidigare med...

Det är i princip samma spel från samma plats fast du får steam overlay

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av fluffmajster:

umm hur funkar det med civs som man redan köpt från ms? är det fristående från eller finns mina premium civ från tidigare med...

Det är i princip samma spel från samma plats fast du får steam overlay

Vadå "i princip"? Det ÄR samma spel

Medlem

GFWL + Pay 2 Win

no ty.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av fluffmajster:

umm hur funkar det med civs som man redan köpt från ms? är det fristående från eller finns mina premium civ från tidigare med...

Det är i princip samma spel från samma plats fast du får steam overlay

Vadå "i princip"? Det ÄR samma spel

Min poäng är att skillnaden mellan Steam och icke steam är att du får en overlay.
Samma servrar, samma konton och samma städer.
Hade det varit olika servrar (osv..) så hade det knappt varit samma spel då du hade blivit tvingad o skapa nya saker.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av fluffmajster:

umm hur funkar det med civs som man redan köpt från ms? är det fristående från eller finns mina premium civ från tidigare med...

Det är i princip samma spel från samma plats fast du får steam overlay

Vadå "i princip"? Det ÄR samma spel

Min poäng är att skillnaden mellan Steam och icke steam är att du får en overlay.
Samma servrar, samma konton och samma städer.
Hade det varit olika servrar (osv..) så hade det knappt varit samma spel då du hade blivit tvingad o skapa nya saker.

Ja...precis..

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Nej, tack. Age of Empires serien var i första hand ett SP spel - och måste säga att jag föredrar nog AoE2 online (om man måste spela via internet)

Jaså? Jag tror aldrig jag spelat det på singleplayer...men jag har väl ett par hundra matcher i multiplayer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av fluffmajster:

umm hur funkar det med civs som man redan köpt från ms? är det fristående från eller finns mina premium civ från tidigare med...

Det är i princip samma spel från samma plats fast du får steam overlay

Vadå "i princip"? Det ÄR samma spel

Min poäng är att skillnaden mellan Steam och icke steam är att du får en overlay.
Samma servrar, samma konton och samma städer.
Hade det varit olika servrar (osv..) så hade det knappt varit samma spel då du hade blivit tvingad o skapa nya saker.

Ja...precis..

Meh, sluutaa!

Om vi säger så här da:

Det är ingen skillnad förutom Steam overlay.

Nöjd nu?

Medlem

Installerade, blev bemött av en "Games for Windows Live-skärm", avinstallerade.


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Meh, sluutaa!

Om vi säger så här da:

Det är ingen skillnad förutom Steam overlay.

Nöjd nu?

Vet inte vad du tjafsar om, det var ju precis det jag sa

Skrivet av Schmoo:

Installerade, blev bemött av en "Games for Windows Live-skärm", avinstallerade.

Vad hade du väntat dig av ett microsoft-spel?

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Installerade, blev bemött av en "Games for Windows Live-skärm", avinstallerade.

Helt rätt gjort.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av MrPeters:

Meh, sluutaa!

Om vi säger så här da:

Det är ingen skillnad förutom Steam overlay.

Nöjd nu?

Vet inte vad du tjafsar om, det var ju precis det jag sa

Skrivet av Schmoo:

Installerade, blev bemött av en "Games for Windows Live-skärm", avinstallerade.

Vad hade du väntat dig av ett microsoft-spel?

Tänkte mest: Hell yeah, Age of Empires, dags att testa!


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av raefzm88:

GFWL + Pay 2 Win

no ty.

-

Att Aoe Online skulle vara Pay 2 Win, där har du ganska fel.. Du kan inte köpa dig bättre.. Aldrig hört talas om Champion Mode till AoeO.

Spela först kom med dåliga kommentarer senare.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av raefzm88:

GFWL + Pay 2 Win

Skämtar du eller? AoE:O är definitionen av P2W

no ty.

-

Att Aoe Online skulle vara Pay 2 Win, där har du ganska fel.. Du kan inte köpa dig bättre.. Aldrig hört talas om Champion Mode till AoeO.

Spela först kom med dåliga kommentarer senare.

1
Skriv svar