Muffinprotest mot slutet i Mass Effect 3

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Men nädå, likt amerikansk actionfilm så måste "fansen" matas med förklaringar och övertydlighet för att dom ska förstå. Det är synd om dem.. *suck*

Jag kan inte påstå att jag tyckte att

bli träffad av en stor laser en gång till var ett "episkt och genialiskt" slut.

Jag kanske missade någon sekvens där allt det "episka" och "genialiska" låg gömt.
Men det är kanske det som är det "genialiska"? Att bli

dödad på exakt samma sätt som första gången man dog.

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av KoP:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Men nädå, likt amerikansk actionfilm så måste "fansen" matas med förklaringar och övertydlighet för att dom ska förstå. Det är synd om dem.. *suck*

Jag kan inte påstå att jag tyckte att

bli träffad av en stor laser en gång till var ett "episkt och genialiskt" slut.

Jag kanske missade någon sekvens där allt det "episka" och "genialiska" låg gömt.
Men det är kanske det som är det "genialiska"? Att bli

dödad på exakt samma sätt som första gången man dog.

Se den här och få höra din åsikt efteråt.

http://angryjoeshow.com/2012/03/indoctrination-theory-proof-o...

: )

Inaktiv

Det är otroligt roande hur Bioware gör ett slut på ME3 som verkligen får spelaren att tänka till efteråt och när väl pusselbitarna faller på plats så inser man storheten i slutet. Tyvärr så fattar nog inte majoriteten av alla spelare slutet eftersom att spelare generellt sett är jävligt bortskämda och korkade idagsläget, så det förvånar mig inte att Bioware gick ut och sa innan ME3 släppts att slutet kommer att göra folk förbannade. Mycket riktigt, nu sitter vi här nästan en månad efter att spelet har släppts och folk har startat muffinprotester, gnäller på officiella forum om att Bioware måste skriva om manuset för att det för dåligt, att det är ologiskt m.m.

Facepalm-varning.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av KoP:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Men nädå, likt amerikansk actionfilm så måste "fansen" matas med förklaringar och övertydlighet för att dom ska förstå. Det är synd om dem.. *suck*

Jag kan inte påstå att jag tyckte att

bli träffad av en stor laser en gång till var ett "episkt och genialiskt" slut.

Jag kanske missade någon sekvens där allt det "episka" och "genialiska" låg gömt.
Men det är kanske det som är det "genialiska"? Att bli

dödad på exakt samma sätt som första gången man dog.

Jag tror de snackar om indoctrination-theory. Det är ganska smart om det är gjort med flit, men om den är sann så betyder det att vi inte ens fick hela slutet i spelet, vilket är väldigt trist och hur fel som helst. "Pay 800 Bioware Points to see real ending!"

Medlem
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Trololololol

Så vad gör Normandy på väg bort från striden om du nu förstår allting?


signatur

Silence fills the empty grave, now that I am gone.
But my mind is not at rest, for questions linger on.

Inaktiv
Skrivet av Amtays:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Trololololol

Så vad gör Normandy på väg bort från striden om du nu förstår allting?

Ännu en del av Shepards hallucination.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag tror de snackar om indoctrination-theory. Det är ganska smart om det är gjort med flit, men om den är sann så betyder det att vi inte ens fick hela slutet i spelet, vilket är väldigt trist och hur fel som helst. "Pay 800 Bioware Points to see real ending!"

Jag tillhör de som tror på indoktrineringsteorin. Att Shepard skulle

ha tagit sig upp till citadel och det som följde skulle ha ägt rum är under all kritik.
Vilket är det "episka och genialiska" slutet? Att ännu en gång bli träffad och utslagen av en stor jävla laser? Återanvänt material från ME2.
Eller en inre monolog hos en medvetslös Shepard? En drömsekvens är inte vad jag skulle kalla ett slut. Det känns mer som nedvarvning innan halvlek eller ett halvdant försök att försöka dölja att slutet var copy & paste från början av ME2.

Jag har försökt vända och vrida på det för att försöka se det "episka och genialiska" i slutminuterna av ME3 men jag har inte lyckats.

Jag tror att hade BW hållt sig till några av de löften de kastat ur sig under 3 spel under 5 år så hade spelarnas reaktioner inte varit hälften så stora som nu. Oavsett om slutet varit bra eller dåligt. Men istället fick vi ett låtsasslut utan att några av deras löften infriats.

Can I have real ending in form of Epilogue DLC for free?

Medlem

det enda vi förstör är möjligheten för företagen att ta 500 för precis vad som helst, oftast något dom bara slängt ihop under ett par månader och väntar sig hundratals miljoner för. bojkotta EA med resten av oss och invänta förändring eller konkurs!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Jag har försökt vända och vrida på det för att försöka se det "episka och genialiska" i slutminuterna av ME3 men jag har inte lyckats.

Samma här.

Slutet känns just nu som en fail/fail-situation som inte ens indoktrineringsteorin kan fixa till, om den nu skulle visa sig vara sann, eftersom den teorin i sig också innehåller för många plot-holes.

Ska hursomhelst bli intressant att se vad Bioware har att komma med, om de nu kan knyta ihop den här sluthärvan på ett logiskt sätt (men inget nytt slut tack, det duger inte). Men jag håller inte andan.

KoP
Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av KoP:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Men nädå, likt amerikansk actionfilm så måste "fansen" matas med förklaringar och övertydlighet för att dom ska förstå. Det är synd om dem.. *suck*

På vilket sätt var slutet genialiskt? Det är fullt med plot holes, saknar logik och skiter fullständigt i valen som spelaren har gjort fram tills dess.

Spelet var genialt tills det var 5 minuter kvar.

Valen man gjort påverkar bara saker under resan fram till slutet. Så nu vet ni det också.
Sen måste man ju vara lite realistisk, finns inget spel som har kunnat erbjuda spelaren ett 100-tal slutsekvenser baserat på en individs val vilket verkar vara det "fansen" kräver.
Sluten som man erbjuds är dom 3 oundvikliga sluten oavsett vad. Det är 2 slut fler än många andra spel kan erbjuda.

Medlem

Får man se hur det hela blir sedan då, slutet var ju likadant som det i flera andra spel vilket inte var vidare originellt.

Bara 3 val som vanligt och 3 val där man dör och inte får göra något mer. Hade varit mer intressant med enbart 1 slut till spelet isf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag spelade bara en bit in på ettan och kände att det här är ett alldeles för långsamt spel för min smak och en tråkig rymd look så jag är glad att serien är över, bara nytt och gott kan komma från det.

Medlem

Det är ett SPEL...vi har kommit så långt att människor spenderar sin tid med att kampanja mot slutet i ett SPEL...människor svälter, miljön är en smärre katastrof och kvinnor förtrycks i minst halva världen, och av alla saker man kan lägga sin tid, energi och pengar på; det som gör en mest upprörd, är slutet av Mass Effect 3. -.-

Medlem

Jag har inte spelat klart det än och har inte läst spoliers men så fort dom fick tag på det där super vapnet på Mars den första timmen så tänkte jag direkt"Den kommer döda alla", stämmer det så har dom misslyckats enligt mig då det var så jävla uppenbart redan då. Kom med något nytt så fall.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Amtays:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Trololololol

Så vad gör Normandy på väg bort från striden om du nu förstår allting?

Ännu en del av Shepards hallucination.

Du vet om att Indoctrination Theory inte var en del av någon masterplan som Bioware hade kokat ihop? De har dementerat alla sådana rykten.

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Det är ett SPEL...vi har kommit så långt att människor spenderar sin tid med att kampanja mot slutet i ett SPEL...människor svälter, miljön är en smärre katastrof och kvinnor förtrycks i minst halva världen, och av alla saker man kan lägga sin tid, energi och pengar på; det som gör en mest upprörd, är slutet av Mass Effect 3. -.-

Slutet på Mass Effect 3 berör mig. Svältande människor berör mig inte det minsta. Så om jag fick välja mellan att "kampanja" mellan slutet på ME3 och svältande människor skulle jag välja ME3.
Jag skulle kunna sitta här som en pretentiös person full av skit och säga till andra att de ska "kampanja" mot svältande barn i afrika (utan att själv faktiskt driva frågan på alla sätt jag kunde).
Jag skulle kunna skänka 100:- till välgörenhet varje månad och låtsas att jag drar mitt strå till stacken, men det känns så falskt.
Och för övrigt så vet du inte hur mycket annat, de som ligger bakom kampanjen, gör på sin fritid. Och har du missat hur mycket de samlade in till Childs Play (eller vad det nu heter) i sin första kampanj angående just - ME3.

Hopp av din höga häst och lek med oss andra i sandlådan istället.

Inaktiv
Skrivet av Höglund:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Amtays:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Trololololol

Så vad gör Normandy på väg bort från striden om du nu förstår allting?

Ännu en del av Shepards hallucination.

Du vet om att Indoctrination Theory inte var en del av någon masterplan som Bioware hade kokat ihop? De har dementerat alla sådana rykten.

Jag vet om att allt talar för att indoktrinationsteorin håller. Om det nu mot förmodan inte är Biowares plan, ja då kommer vi att få veta det inom en snar framtid.

Vad har du för källa på att Bioware har dementerat det förresten? Jag kan inte hitta någonstans där någon från Bioware har direkt dementerat det. Däremot har man sagt att det kommer mer Mass Effect och att vi kommer att få se Shepard igen - dvs tillräckligt med bevis för att slutet inte är som det verkar vara.

Casey Hudson skrev för knappt en vecka sedan:

"So where do we go from here? Throughout the next year, we will support Mass Effect 3 by working on new content. And we’ll keep listening, because your insights and constructive feedback will help determine what that content should be. This is not the last you’ll hear of Commander Shepard. "

Ray Muzyka skrev på sin blogg:

"This is in addition to our existing plan to continue providing new Mass Effect content and new full games, so rest assured that your journey in the Mass Effect universe can, and will, continue."

Inaktiv
Skrivet av Eravathar:

Det är ett SPEL...vi har kommit så långt att människor spenderar sin tid med att kampanja mot slutet i ett SPEL...människor svälter, miljön är en smärre katastrof och kvinnor förtrycks i minst halva världen, och av alla saker man kan lägga sin tid, energi och pengar på; det som gör en mest upprörd, är slutet av Mass Effect 3. -.-

“When we are shown scenes of starving children in Africa, with a call for us to do something to help them, the underlying ideological message is something like: "Don't think, don't politicize, forget about the true causes of their poverty, just act, contribute money, so that you will not have to think!”
― Slavoj Žižek

Att skänka pengar dit är som att hälla vatten i ett badkar utan propp, eftersom vi roffar åt oss 10 och ger tillbaka 1. Afrikanerna behöver vapen och skolning så att de kan ta tillbaka sina naturresurser och köra ut de västerländska exploatörerna och deras lokalanställda.

Man kan vara bekymrad över slutet i ME3 (som dock inte var problematiskt) samtidigt som man arbetar för folkstyre i Sverige och andra länder.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Detta har blivit en aning uttjatat nu. Kan "fansen" inte bara ge sig?

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av mordsint:
Skrivet av Amtays:
Skrivet av mordsint:

Slutet var ju fullkomligt episkt och genialiskt. Att man måste vara normalbegåvad för att förstå slutet är dock en förutsättning.

Trololololol

Så vad gör Normandy på väg bort från striden om du nu förstår allting?

Ännu en del av Shepards hallucination.

Du vet om att Indoctrination Theory inte var en del av någon masterplan som Bioware hade kokat ihop? De har dementerat alla sådana rykten.

Jag vet om att allt talar för att indoktrinationsteorin håller. Om det nu mot förmodan inte är Biowares plan, ja då kommer vi att få veta det inom en snar framtid.

Vad har du för källa på att Bioware har dementerat det förresten? Jag kan inte hitta någonstans där någon från Bioware har direkt dementerat det. Däremot har man sagt att det kommer mer Mass Effect och att vi kommer att få se Shepard igen - dvs tillräckligt med bevis för att slutet inte är som det verkar vara.

Casey Hudson skrev för knappt en vecka sedan:

"So where do we go from here? Throughout the next year, we will support Mass Effect 3 by working on new content. And we’ll keep listening, because your insights and constructive feedback will help determine what that content should be. This is not the last you’ll hear of Commander Shepard. "

Ray Muzyka skrev på sin blogg:

"This is in addition to our existing plan to continue providing new Mass Effect content and new full games, so rest assured that your journey in the Mass Effect universe can, and will, continue."

Jag tycker också att Indoctrination Theory är jävligt smart, och det kan mycket väl bli Biowares plan om de beslutar sig för att ändra på slutet, men jag förstår inte hur det gör det nuvarande slutet "genialiskt".

Jag verkar ha varit fel ute när jag påstod att de hade dementerat ryktena om att slutet skulle ändras. Den här tweeten blev borttagen och Bioware påstod att någon hade gjort ett misstag. Det här svaret dök upp senare.

Bioware har för övrigt teasat om att slutet inte är vad det verkar vara flera gånger på deras twitter, en av anledningarna till att teorin fick så mycket luft under vingarna från första början. Sedan släppte Geoff Keighley Mass Effect 3: The Final Hours med anteckningar och kommentarer från Bioware som i princip tog död på spekulationerna om att den var en del av en överjävligt smart plan, som många hoppades på. Bioware har startat en tråd på deras forum där fans kan lämna förslag på hur de hade velat att slutet skulle se ut, något som också talar för att de bara fuckade upp slutet rejält och inte förväntade sig den här responsen.

Missförstå mig inte, jag hoppas att Bioware drar en Keyser Söze och släpper ett nytt slut i april som spinner vidare på Indoctrination Theory, men mycket talar för att det inte var deras plan när de gjorde slutet.

Medlem

Jag gillar inte slutet på Star Wars eller LOTR, höll på fel sida i båda serierna och VAFAN?!?

Helt ologiskt att Sauron förlorade, seriöst 2 jävla Hobbitar!!!!!!

För övrigt borde Luke lära sig att veta hut, hans farsa vet väl för fan bäst han är ju farsan!!!!!! BOOOH

Ska kontakta JRR Tolkien via ett medium och åka till Skywalker Range och protestera!

Medlem
Skrivet av Höglund:

.:Stuff:.

Tyckte jag hade ganska bra koll på informationsflödet men det visade sig att jag missat lite grann. Tackar för div. länkar. Nya som gamla.

Jag hoppas verkligen att de inte ändrar på orginalslutet. Utan istället säljer (eller ger ut gratis) DLC med alternativa slut/epilogue för dem som ansåg att det nuvarande slutet var undermåligt i en annars så episk serie.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Höglund:

.:Stuff:.

Tyckte jag hade ganska bra koll på informationsflödet men det visade sig att jag missat lite grann. Tackar för div. länkar. Nya som gamla.

Jag hoppas verkligen att de inte ändrar på orginalslutet. Utan istället säljer (eller ger ut gratis) DLC med alternativa slut/epilogue för dem som ansåg att det nuvarande slutet var undermåligt i en annars så episk serie.

Bevaka r/masseffect, där postas det mesta.

Medlem

Alltså det här med dag ett DLC:t, innehållet var det som följde med CE så det finns inget att vara upprörd över utan tvärtom borde folk vara tacksamma att de ges möjligheten att tillgå det som i vilket annat spel som helst troligen varit unikt för bara CE.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Medlem

Efter att ha sett olika versioner av sluten på youtube, orka lira igenom spelet så många gånger Så har faktiskt börjat acceptera dem lite dock är det fortfarande stora irriterande hål ide måste täppas till i min mening annars gillar jag sluten, specielt färgen grön.

Inaktiv

Gillade slutet! Sammanfattade hela serien på ett bra vis.

"Fansen" vill väl ha ett typiskt nörd-slut: Shepard står omslingrad av en lättklädd Tali under en himmel med exploderande skepp medans Mordin/random lustig sidekick fäller en rolig kommentar, sen kommer Garrus och klappar Shep på axel och kameran zoomar ut.

Medlem
Skrivet av slobodavan:

Gillade slutet! Sammanfattade hela serien på ett bra vis.

"Fansen" vill väl ha ett typiskt nörd-slut: Shepard står omslingrad av en lättklädd Tali under en himmel med exploderande skepp medans Mordin/random lustig sidekick fäller en rolig kommentar, sen kommer Garrus och klappar Shep på axel och kameran zoomar ut.

Kan inte uttala mig om alla fans, men många av oss hade gärna sett ett värdigt slut utan plot-holes som skulle ha hedrat hela serien, vilket inte kan sägas om trefärgsslutet. Om det sedan slutat lyckligt eller bara tragiskt hade kvittat, åtminstone för min del. Bara det varit logiskt.

Medlem

Det är ju ändå skillnad på att inte förstå slutet och att förstå det men inte tycka om det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

123
Skriv svar