Flakmonkey
Gofika!

Svårt att sommardeffa när man bjuds på sånt här på jobbet

[ia=524747; large;nb;nl]

#blogg

Gofika!

Ett fjärde brunt slut?? (ME3 ref)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Go fika - ja tack
brunt slut - ja tack, kan inte vara värre än de andra

Flakmonkey

Inte lirat me3 ännu faktiskt, men slutet kan väl ändå inte vara så hemskt som somliga vill få det till?

Inte så illa faktiskt, om det vore ett annat spel. Och inte tillhörde ME serien som från början lovat att dina beslut genom alla delar skall spela in i handlingen, och det gör ju det till viss del, fram till slutet! Där spelar det ingen roll vad eller hur du spelat som, inget du gjort spelar någon roll. Och de ignorerar att svara på alltför många lösa trådar för att det skall vara okej med ett "surprise ending".

Jag har sällan ångrat ett köp som jag gjorde nu. Förklara!:
ME1 visade på en fantastisk framtid för ip'n. ME2 förändrade stridssystemet och jag för en (troligen den enda) tyckte inte detta var roligt, jag hade inget kul under striderna och sprang främst igenom så bäst jag kunde för att komma till nästa cutscene.
ME3 drog (för mig) nitlotten att fördjupa sig och fokusera mer på striderna, Jag hade inget kul alls under min genomspelning med Min shep. Att då storyn och samtalen var det enda jag kunde se fram emot höll en sämre kvalitet än ME2 (JO!) gjorde tillsammans med hur de hanterade slutet, hur de väljer att avsluta(med potentiell DLC påbyggnad) detta magnum opus inom spelvärlden, tvingar mig att ge det en topp placering bland årets hittills största besvikelser, så nu kan den sitta där och oogla tillsammans med Operation Racoon City.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag tyckte att allt förutom slutet var lika bra som Mass Effect 2, eller iaf nästan lika bra. Jag säger som PCGamer sa i sin recension, "Resan är målet".

Men jo, faktiskt, slutet är så hemskt. Det passar bra till några anime-serier jag känner till, men inte Mass Effect

Inaktiv

fyfan vad gott!!

1
Skriv svar