BF3 laggar efter uppgraderad hårdvara, hjälp?

Medlem
BF3 laggar efter uppgraderad hårdvara, hjälp?

tjo tjo, har lirat bf3 ett tag nu men sedan datan pajade ( 2-6månader ) så har jag inte lirat så mycket, men för någon dag sedan så kom mitt uppgraderings packet o nu när jag spelar bf3 så har jag skit mycket lagg, även om jag tar allt på low o 800x600.
förrut hade jag 3G ram o enkärrning processor på 3.01 o då kunde jag lira att på medium utan lagg, 1440x900 upplönsning
grafik kortet är samma :radeon HD 4670
nu har jag 8G ram 4 kärning processor på 2.9 och nytt moderkort o det laggar som fan, har någon annan samma problem? kan det vara någon av min hårdvara som inte vill samarbete eller är det kanske någon ny patch till bf3 som gör detta.
tack på förhand.

Medlem

Jag hade 60 fps med vsync på och mitt spel laggade ändå tills jag köpte en mus med sladd igen efter att ha haft en trådlös sen i julas.


signatur
Medlem

har sladd mus redan o har alltid haft så verkar inte vara det :I
skumt att en sådan sak han ändra det OO

Medlem
Skrivet av Gurra200:

tjo tjo, har lirat bf3 ett tag nu men sedan datan pajade ( 2-6månader ) så har jag inte lirat så mycket, men för någon dag sedan så kom mitt uppgraderings packet o nu när jag spelar bf3 så har jag skit mycket lagg, även om jag tar allt på low o 800x600.
förrut hade jag 3G ram o enkärrning processor på 3.01 o då kunde jag lira att på medium utan lagg, 1440x900 upplönsning
grafik kortet är samma :radeon HD 4670
nu har jag 8G ram 4 kärning processor på 2.9 och nytt moderkort o det laggar som fan, har någon annan samma problem? kan det vara någon av min hårdvara som inte vill samarbete eller är det kanske någon ny patch till bf3 som gör detta.
tack på förhand.

kan lägga till att ljudet försvinner lite då o då, men bara vissa, typ som motor ljud o tank men inte skot ljud osv

Medlem

Gissar att du kör med moderkortets inbyggda ljudkort vilket oftast är ett realtek, se till att du har senaste drivarna till det isåfall, alternativt stäng av det och kör med ett externt om du har ett.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Gurra200:
Skrivet av Gurra200:

tjo tjo, har lirat bf3 ett tag nu men sedan datan pajade ( 2-6månader ) så har jag inte lirat så mycket, men för någon dag sedan så kom mitt uppgraderings packet o nu när jag spelar bf3 så har jag skit mycket lagg, även om jag tar allt på low o 800x600.
förrut hade jag 3G ram o enkärrning processor på 3.01 o då kunde jag lira att på medium utan lagg, 1440x900 upplönsning
grafik kortet är samma :radeon HD 4670
nu har jag 8G ram 4 kärning processor på 2.9 och nytt moderkort o det laggar som fan, har någon annan samma problem? kan det vara någon av min hårdvara som inte vill samarbete eller är det kanske någon ny patch till bf3 som gör detta.
tack på förhand.

kan lägga till att ljudet försvinner lite då o då, men bara vissa, typ som motor ljud o tank men inte skot ljud osv

Vad använder du för ljud när du spelar? (högtalare/hörlurar) Kan ju vara så att du har 5.1 eller 7.1 surround aktiverat och då kan en del ljud försvinna.


signatur

M'kay?

Medlem

Jag skulle av aktivera ljudkortet i bios och se om det fugnerar då utan lagg. då är det ljudet det beror på.
Har du ett externt ljudkort måste du avaktivera det inbyggda på moderkortet i bios.
Som ovan skrev så skulle jag kolla om det inbyggda ljudkortet ( om du bara har det ) har nya drivisar.
en annan fråga som poppar upp är om du kopplat allt rätt.
du kan även prova att byta plats på minnena om det visar sig att det inte är ljudkortet som häxar.

Medlem

Prova disabla Hyperthreading i bios.
Att ha det på har gett en del, lag å stuttering.

Medlem

Jag skulle inte tro att ljudkortet har med saken att göra, då spelet har buggar vart ljudet ibland försvinner helt.

Medlem

Så här ser mitt problem ut du kanske har samma min kompis har samma som mig men en omstart löste inte hans

DxDiang

Lösning och orsak efterfrågas.

Medlem

Sök och ladda ner "Core Temp" ( http://www.alcpu.com/CoreTemp/ ) och kolla temperaturen. Inte över 39 grader på tomgång. Om det är okej kan du göra ett stresstest genom att söka och ladda ner "OCCT" ( http://www.ocbase.com/index.php/download ). Klicka i att testa 1 timma och klarar programmet köra så länge utan att stänga av sig behöver du inte göra följande:

Kolla:

Så du har kylpasta mellan processorn och kylflänsen
Att processorns fläkt fungerar
Luftflödet i lådan ser ut ungefär så här:

(Fläktar vända in mot lådan i botten och ut från lådan i toppen)

PS - Grafikkortet är från hösten 2008 och ett nyare vore inte dumt. Ett billigt Nidia 560 kanske det vore värt att uppdatera till fast kortets minne ligger på gränsen vad spelet behöver ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=892944 )


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar