Rykte: Playstation 4 släpps julen 2013

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Nej, dagens konsoler kör på inställningar lägre än Low på PC med massor av funktioner avstängda och grymt låg upplösning.

haha...nej

Haha....jo, speciellt eftersom DICE själva sa det.

men det betyder inte att alla spel kör samma inställningar fatta du väl


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Nej, dagens konsoler kör på inställningar lägre än Low på PC med massor av funktioner avstängda och grymt låg upplösning.

haha...nej

Haha....jo, speciellt eftersom DICE själva sa det.

men det betyder inte att alla spel kör samma inställningar fatta du väl

Men det är BF3 vi pratar om nu.

Medlem

Och vilken häst sen!


signatur

Videomupp

Medlem

Dom vill ju göra samma som dom gjorde med PS3, sälja PS3 spel på PSN till PS4an. Dom vill inte folk ska ha kvar massa trevliga titlar som dom inte behöver betala för igen..
Jag tycker att dom kan vänta till 2014/15 innan dom släpper ny konsol, känns som det är många spel än som inte släppts till ps3.

Får väl se om man kanske byter till xbox eller kanske rent nintendo då den nya generationen kommer.

Medlem

Vad jag inte förstår är varför folk sitter och jämför konsollers prestanda och hårdvara jämfört med deras egna datorer.

Det ni ska jämföra är ju uppgraderingarna från generation till generation på konsollerna. PS > PS2 > PS3 > PS4.

Det är väl aldrig sagt att ett playstation ska ersätta datorn?

Medlem

Skulle aldrig köpa en konsol som inte hade något begagnatvärde...

Medlem

AMD är ju inget vidare längre..processormässigt menar jag då.
Sen vet vi alla vad vi alla står för begagnatbegränsningen. Frågan är förresten vad den här "avgiften för att låsa upp hela spelet" ligger på, anpassas det också med hur gamla spelen är, dvs. ett spel som kostar 200kr att köpa nytt på siba, kostar det fortfarande nypris i store?

Inaktiv
Skrivet av Selphy:

Jag visste att FZ inte har världens skarpaste community men kommentarerna här ligger ju på en sådan nivå att man nästan blir lite ledsen.

Seriöst..kom med något bättre istället? Folk får väl tycka och tänka som dom vill. Och om någon bryter mot reglerna så går det att anmäla.

Medlem

Det där med att motverka begagnat är någon jättegrej även om det är osnyggt men om det kommer krävas att vara online för att spel så säger jag

FUUUUUUUUUUUUUUUUUU


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag hoppas att den skall vara kapabel till att kunna raytrace:a i realtid så att spelaren skall få en så värklighetstrogen atmosphär som möjligt med massor av lull-lull som får en att mjukna.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Den som lever får se.

Andra begagnad marknader som inte heller borde finnas om man följer Sonys tänkande.

Inga Antikvariat
Inga Bilhandlare
Inget Tradera
Inget Blocket
Inga Second Hand Butiker

Kort och gott, allt ska köpas nytt och sedan slängas när det inte används mer.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Härligt, min är redan förbokad på webhallen!


signatur

Meep!

Medlem

Har redan börjat sammanställa mina 71 spel och skall lägga ut PS3an och rubbet på blocket.

Avvaktar sedab Wii U.

Inaktiv

Och priset blir det cirka 7000 såsom ps3an kostade när den släpptes ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Och priset blir det cirka 7000 såsom ps3an kostade när den släpptes ?

Något sådant - fast för rubbet.med spelen
Slim 250G, 18 månader gammal utan några problem.

Det ligger redan ute med spellistan(Hörby).
Vill inte bryta någon regel här och utveckla mer.

Medlem

Kommer framtidens spel att släppas på skiva då?
Eftersom man nu måste bara uppkopplad då kanske dom arbetar på nån form av Steam grej, vilket gör att de inte blir nån andrahands-marknad. Då ser jag grejen i att andrahands inte blir nån marknad för att man kommer inte får fysiska spel utan tex. ett konto av en polare eller nåt.
Och iom. att de inte finns nåt ställe att stoppa in skivor i sin konsol pga den kör via nån steam (PSN) eller vad de nu heter så finns det inget behov av det hålet i konsollet å tada: Ingen kompelitet bakåt

im so wiiiiiiiiiiiiize

Medlem

"Konsolen sägs ha ett inbyggt system för att motverka begagnathandeln." vilket innebär "köp inte skiten fören du kan flasha/cracka det"

Medlem
Skrivet av VelociRaptor:

Är det bara jag som tycker det är en bra idé om nästa generation konsoler inte spelar Begnade spel.

Jag tror nog det, själv brukar man ju släpa med sig sina egna spel till polare för att lira en helg t.ex. det kommer ju inte funka längre.
Och nu när jag är arbetslös så kan jag verkligen inte lägga pengar på fullpristitlar, vilket innebär begagnatmarknad eller inget..

Visst har väl jag kanske en bättre ekonomi när den här släpp (peppar peppar ta i trä) men annat folk som inte har råd kommer ju bara piratkopiera. För alla konsoler NÅGONSIN kommer bli crackade om någon vill cracka skiten.. och piratmarknade kommer ju bli gigantiskt eftersom folk som vanligtvis köper beggat hellre kommer ladda ner än köpa för fullpris..
Och säga vad man tycker och så men det är så det kommer bli, utan tvekan.

Har nog inte stött på en enda person mellan 15-40 som aldrig laddat ner något någon gång.
Spel, musik eller film.

Medlem

undra då när xbox microsoft kastar in hatten i den här leken. börjar bli dags nu för lite marketing tycker jag

AW8
Medlem

Dat häst.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag känner att för varje generation konsol som kommer, blir konsolen bara svagare å svagare rent hårdvaromässigt, medan generation själv blir allt längre. det oroar mig.

Absolut, Wii hade stora framgångar medan konsoler med teoretiskt bra prestanda som PS3 hamnade rejält efter, 3DS krossar Vita trots svagare hårdvara, iPhone dominerar över Android etc.
Dålig hårdvara = lågt pris= många som köper, man vet ju själv att man inte skulle slänga ut 6000kr på en konsol, men en för 2000-3000kr kan man ju köpa även om den suger bara för att den är billig
Den stora målgruppen tänker så iaf, och samma sak ser man på PC. Visst utvecklas hårdvaran, men inte med någon imponerande takt. Hur länge har vi sett 4-kärnigt från intel med likvärdiga klockfrekvenser, när kommer bra 6 och 8 kärnigt?
När får vi se DirectX12? Eller iaf 11.0b/c?
Hur kommer det sig att ett Windows idag ska kräva mindre än ett Windows för ett par år sedan?
Varför har inte PC-exklusiva spel fotorealistisk grafik, varför dominerar Minecraft eller iaf spel som ser ganska "fula" ut, till och med SC" eller Diablo är ju tekniskt efter?

Lägre systemkrav = billigare hårdvara = fler har råd att köpa produkten = större marknad. Såvida inte killarna som snackade om "Unlimited Detail" grafiken talade sanning och snart ska revolutionera spelvärlden, så kommer vi få nöja oss med sämre hårdvara och fulare spel. Konkurrensen är helt enkelt för liten, på konsol såväl som PC, och "riktiga gamers" är en alltför liten målgrupp, och allt för snåla när det gäller att köpa mjukvara, tyvärr :/

Medlem

Är det här nya trenden för spel konsoler tänker jag ICKE stödja detta genom att köpa dessa.

Om dessutom prestandan på hårdvaran knappt orkar släpa sig ikapp med 2008 och ändå har ett nypris på ca 7-8K kronor så hoppas jag de misslyckas stort, gör om...GÖR RÄTT!!

Nya generationen konsoler ska briljera PCn på alla plan spelmässigt, åtminstone likvärdig med dagens "High" inställningar. Vilken är annars anledningen till en ny konsol med ny uppsättning spel för 800kr st som ej går att sälja?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%2...

Låter ändå som att grafikkortet kommer vara någolunda bra..
med tanke på att Microsoft kommer använda nå 6900 kort
Lite dåligt ändå.. ett kort som inte maxar dagens spel förväntas göra nästa generations spel bättre..? i dont get it,

Kör själv på 6950 kort, jag maxar verkligen inte Battlefield 3, men jag kör i alla fall på high, hört att dagens konsoler kör på medium utan någon AA alls. känns inte som ett jättehopp.

Nej, dagens konsoler kör på inställningar lägre än Low på PC med massor av funktioner avstängda och grymt låg upplösning.

haha...nej

Haha....jo, speciellt eftersom DICE själva sa det.

men det betyder inte att alla spel kör samma inställningar fatta du väl

Han sa ju BF3... *facedesk*

Vilket är sant.

Medlem

Jo, DICE sade faktiskt att konsolversionen av BF3 skulle motsvara LOW-inställning på PC.

Här är några vanliga spel och dess upplösning:

X-box360:
MW2 1024x600
MW3 1024x600
Battlefield 3 1280x704
BlackOps 1040x608

PS3:
MW2 1024x600
Battlefield 3 = 1280x704
BlackOps 960x944

När de "optimerar" spel så minskar de bland annat upplösning, view distance och FOV.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar