Simcity kräver internetuppkoppling

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Med tanke på den information vi fått innan, så vore det ju väldigt konstigt om man skulle samarbeta med andra utan internet. Hoppas på mer info om det här spelet så snart som möjligt.

Kanske via ett kodsystem? Man skriver ned koder på en papperslapp som man sedan skickar iväg med den gamla hederliga snigelposten?

Medlem

Lägg in Offline LAN Co-op.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Du är knappast tvingad till att pirata ett jävla skit och du skadar bara oss spelare, du bevisar heller inte ett smack genom att spela igenom "bra" spel illegalt bara för "att"..

Prime exempel av billiga tricks att rättfärdiga piratkopiering, nej fy fan skit då i att röra spelet helt och stå för din åsikt istället för att ha dubbelmoral.

Skrivet av Morgurthion:

Du har fel där, grabben.

lol är du seriös eller? Bevisa motsatsen då , GL HF.

Läs mellan raderna lite va. Ska jag spela spelet blir jag tvungen att pirata det, för min uppkoppling är så pass ostabil att jag annars inte kommer kunna spela det alls. Jag äger 905 legalt köpta spel på Steam, så tro inte att jag är för piratkopiering, eller inte vill betala för mig.

Jag är ett levande bevis för motsatsen. De flesta i världen sitter faktiskt inte på stabila bredband, de flesta i Sverige gör det, men även här finns det väldigt många undantag. Bevisbördan ligger för övrigt minst lika mycket på dig som på mig, bara så att du vet.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Exxo:

Företaget som utvecklar spelet bestämmer. Vi får rätta oss efter det. Antingen så köper vi spelet, eller så låter vi bli.

Spel är som sagt ingen rättighet, likaså internetanslutning... även om det nu mer och mer blir ett grundläggande krav för att kunna hänga med i dagens samhälle.

Spelutvecklare som endast pysslar med välgörenhet är nog lätträknade idag.

Ni som vill arbeta gratis får ju dock jättegärna ändra på detta.

Aha, så du menar att företagen som utvecklar spelen klarar sig hur bra som helst utan konsumenterna? Det var något nytt, senast jag kollade var det konsumenterna som bestämde, just genom vilka spel de väljer att köpa.

Och vem fan snackar om att arbeta gratis? det jag snackar om är att kollektivt ställa lite krav på utvecklarna, att inte ställa upp på vad som helst. Du verkar lite lätt förvirrad.

Konsumenterna som bestämmer? Jodu, det var länge sedan det gällde. Tyvärr får man väl dock säga. Men visst, givetvis går det ju att ändra... men ser man på försäljningssiffrorna så verkar det ju inte så enkelt som det är sagt.

Vet inte hur många gånger man har hört samma sak utan att det blivit något av det, mycket snack o lite verkstad.

Skrivet av nachoman:

Uhm sitta på ett forum på internet och säga att man inte kommer köpa ett spel för att det kräver internet?!

Visst är det komiskt?

Skrivet av Morgurthion:

Jag var skitsugen på det här spelet, men nu kommer jag istället pirata det. Det gör mig otroligt förbannad att spelföretagen tvingar mig till att köra pirat genom att slänga in sådan skit, när jag från början var villig att betala för produkten.

Hycklare...

1 - Jag säger inte att det är enkelt, men det beror ju i grunden på att folk skiter i att ens försöka.

2 - Det är inte komiskt, snarare tragiskt. Jag sade aldrig att jag iotne har internet, jag sade att mitt internet är extremt ostabilt och långsamt.

3 - Nej, jag hycklar inte, som jag påpekade i ett annat inlägg äger jag över 900 legalt köpta spel på steam, så det handlar verkligen inte om att jag inte vill betala för att spela. Jag säger inte heller att jag är tvungen att pirata spelet, jag säger att om jag nu ska kunna spela det, så blir jag tvungen att köra pirat, oavsett om jag betalar för det eller ej.

Men jag tänker inte betala för ett spel jag ändå blir tvungen att pirata pga att företaget som gjort det blivit överdjävligt giriga och skiter i spelare som mig. Skiter de i mig, så varför ska jag göra annat än skita i dem? Tar de i efterhand bort sitt DRM så köper jag givetvis spelet då, oavsett om jag fortfarande spelar det eller ej, det vid det laget nedsatta priset kommer jag att se som kompensation för deras idioti, har gjort så förut och ser inga moraliska problem i det.

Anser du fortfarande att jag hycklar så förklara gärna hur du tänker.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ingen big deal, seriöst bredband är lika självklart som mus och tangentbord nuförtiden.
Den lilla skara de möjligen förlorar på folk utan BB är löjligt liten.

Jag sitter på 1Mbit från Telenor, mobilsurf som jag kopplar upp datorn mot via wifi hotspot.
Kallar du det seröst bredband?
Det har funkat ypperligt då jag bara spelar single player, internet använder jag endast till surf.
Nu kanske det räcker för just detta spelet men ändå.
1Mbit via 3G-nätet är ingen serös uppkoppling, dock fullt duglig för mig fram tills nu verkar det som.
Känns ganska ruttet om jag inte ska kunna spela single player lokalt på min egen dator för min internetuppkoppling inte håller måttet.
Kanske köper spelet ändå om det crackas så det kan koppla upp sig mot localhost istället.

Inaktiv

De hoppas väl på att ett så populärt IP som Sim City ska dra publik ändå. Jag kommer i varje fall inte köpa det.

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Jag var skitsugen på det här spelet, men nu kommer jag istället pirata det. Det gör mig otroligt förbannad att spelföretagen tvingar mig till att köra pirat genom att slänga in sådan skit, när jag från början var villig att betala för produkten.

Skrivet av Morgurthion:

Läs mellan raderna lite va. Ska jag spela spelet blir jag tvungen att pirata det, för min uppkoppling är så pass ostabil att jag annars inte kommer kunna spela det alls. Jag äger 905 legalt köpta spel på Steam, så tro inte att jag är för piratkopiering, eller inte vill betala för mig.

Skrivet av Morgurthion:

Men jag tänker inte betala för ett spel jag ändå blir tvungen att pirata pga att företaget som gjort det blivit överdjävligt giriga och skiter i spelare som mig. Skiter de i mig, så varför ska jag göra annat än skita i dem? Tar de i efterhand bort sitt DRM så köper jag givetvis spelet då, oavsett om jag fortfarande spelar det eller ej, det vid det laget nedsatta priset kommer jag att se som kompensation för deras idioti, har gjort så förut och ser inga moraliska problem i det.

= du får helt enkelt STRUNTA i det här spelet då. Att du har en dålig internetuppkoppling ger dig ingen rätt att ladda ned en piratkopia. Hur många spel du tidigare har betalat för har ingen som helst betydelse.

Medlem

Och där blev det inget köp av det spelet heller

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Morgurthion:

Jag var skitsugen på det här spelet, men nu kommer jag istället pirata det. Det gör mig otroligt förbannad att spelföretagen tvingar mig till att köra pirat genom att slänga in sådan skit, när jag från början var villig att betala för produkten.

Skrivet av Morgurthion:

Läs mellan raderna lite va. Ska jag spela spelet blir jag tvungen att pirata det, för min uppkoppling är så pass ostabil att jag annars inte kommer kunna spela det alls. Jag äger 905 legalt köpta spel på Steam, så tro inte att jag är för piratkopiering, eller inte vill betala för mig.

Skrivet av Morgurthion:

Men jag tänker inte betala för ett spel jag ändå blir tvungen att pirata pga att företaget som gjort det blivit överdjävligt giriga och skiter i spelare som mig. Skiter de i mig, så varför ska jag göra annat än skita i dem? Tar de i efterhand bort sitt DRM så köper jag givetvis spelet då, oavsett om jag fortfarande spelar det eller ej, det vid det laget nedsatta priset kommer jag att se som kompensation för deras idioti, har gjort så förut och ser inga moraliska problem i det.

= du får helt enkelt STRUNTA i det här spelet då. Att du har en dålig internetuppkoppling ger dig ingen rätt att ladda ned en piratkopia. Hur många spel du tidigare har betalat för har ingen som helst betydelse.

Det är din uppfattning det, det gör mig fortfarande inte till en hycklare, tror du använder ordet lite fel.

Jag försöker för övrigt inte rättfärdiga mitt användande av en piratkopia, jag vet att jag inte "har rätt" att piratkopiera, men jag skiter helt enkelt i det i just det här fallet. Däremot finns det omständigheter som ändå särskiljer mig från de som bara helt enkelt inte vill betala för spel, vilket jag ändå skulle säga utgör en fundamental skillnad då jag inte principiellt är emot att betala för digitala produkter.

Men då spelande är mitt största intresse, bra managementspel tillhör ovanligheterna och att jag helt enkelt inte har något alternativ om jag inte vill missa detta spel så är jag villig att röra mig i den moraliska gråzonen i det här fallet. Som sagt, jag försöker inte rättfärdiga det, jag förklarar bara tanken bakom mitt val att istället piratkopiera just det här spelet, och jag tycker helt enkelt att utgivarna får skylla sig själva när de gör på det här viset. Men du verkar tycka att det bara finns svart eller vitt i denna fråga, en föreställning som aldrig någonsin stämt på någonting någon gång, världen är för komplex för sådana enkla analyser.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Origin och konstant uppkoppling? Nej tack, jag föredrar framtidssäkra spel.

Inaktiv

Enligt RPS så har EA klargjort att man "bara" behöver vara online när spelet startas.

Tja, betyder om inte annat att det blir mycket lättare för diverse grupper att släppa en DRM-fri version strax efter release. Den köpa produkten är dock lika värdelös oavsett.

Medlem

EA o origin då går det bort inget köp... OK strunta i det då, det är det som är valfrihet.. köp eller inte..
Sitt inte o gnäll om att ni måste pirata spelet. bara för att det kräver uppkoppling..patetisk ursäkt.
Skaffa en bättre internet leverantör istället för o gnälla.
Mycket gnäll utan substans i tråden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

"Krav" är ett ord som kan ta sig..


signatur

Life is pain, Learn to enjoy it.

Medlem

Det här är ju ett sånt spel jag vill ha på laptopen när jag är på kurser i andra städer. Oftast har jag uppkoppling i hotellen jag är på, men vissa ställen är inte uppkoppling tillgängligt. Jag är en stor Sim City fan, så det här är lite synd. Självklart är det inte en "big deal", men som sagt, känns lite onödigt bara.

Medlem

Inga problem, jag har tillgång till internet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har internät hemma också, helt automagiskt genom en kabel så får man tillgång till i princip all information i världen.. låter det för bra för att vara sant? den som vill kan komma hit till min parkering med sin bärbara dator så kan jag dela med mig av internät, genom en liten låda som kallas router.. allt sker osynligt genom luften, jag trollar inte, det kan låta som rena rama hokuspokus men det är sant.

Nej men allvarligt, den som vill ha tillgång till internet (för att verifiera spelet vid start?) kan väl koppla in sin smartphone och dela 3G anslutningen?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jag har internät hemma också, helt automagiskt genom en kabel så får man tillgång till i princip all information i världen.. låter det för bra för att vara sant? den som vill kan komma hit till min parkering med sin bärbara dator så kan jag dela med mig av internät, genom en liten låda som kallas router.. allt sker osynligt genom luften, jag trollar inte, det kan låta som rena rama hokuspokus men det är sant.

Nej men allvarligt, den som vill ha tillgång till internet (för att verifiera spelet vid start?) kan väl koppla in sin smartphone och dela 3G anslutningen?

zzZZzzZZzzZzz

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Kimpur:

Jag har internät hemma också, helt automagiskt genom en kabel så får man tillgång till i princip all information i världen.. låter det för bra för att vara sant? den som vill kan komma hit till min parkering med sin bärbara dator så kan jag dela med mig av internät, genom en liten låda som kallas router.. allt sker osynligt genom luften, jag trollar inte, det kan låta som rena rama hokuspokus men det är sant.

Nej men allvarligt, den som vill ha tillgång till internet (för att verifiera spelet vid start?) kan väl koppla in sin smartphone och dela 3G anslutningen?

zzZZzzZZzzZzz

kanske inte har någon smartphone ?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Kimpur:

Jag har internät hemma också, helt automagiskt genom en kabel så får man tillgång till i princip all information i världen.. låter det för bra för att vara sant? den som vill kan komma hit till min parkering med sin bärbara dator så kan jag dela med mig av internät, genom en liten låda som kallas router.. allt sker osynligt genom luften, jag trollar inte, det kan låta som rena rama hokuspokus men det är sant.

Nej men allvarligt, den som vill ha tillgång till internet (för att verifiera spelet vid start?) kan väl koppla in sin smartphone och dela 3G anslutningen?

zzZZzzZZzzZzz

kanske inte har någon smartphone ?

Jodå.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Kimpur:

Jag har internät hemma också, helt automagiskt genom en kabel så får man tillgång till i princip all information i världen.. låter det för bra för att vara sant? den som vill kan komma hit till min parkering med sin bärbara dator så kan jag dela med mig av internät, genom en liten låda som kallas router.. allt sker osynligt genom luften, jag trollar inte, det kan låta som rena rama hokuspokus men det är sant.

Nej men allvarligt, den som vill ha tillgång till internet (för att verifiera spelet vid start?) kan väl koppla in sin smartphone och dela 3G anslutningen?

zzZZzzZZzzZzz

kanske inte har någon smartphone ?

Jodå.

då ska det väl inte vara nå problem sålänge det finns 3g tillgängligt.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

123
Skriv svar