Simcity-utvecklarna: dagens spelare vill ha klara mål

Robot
Simcity-utvecklarna: dagens spelare vill ha klara mål

Nästa års revival av den anrika Simcity-serien får en uppdragsstruktur och ett belöningssystem, eftersom "det är vad spelarna vill ha".

#simcity, #the-sims, #the-sims-2


Medlem
Simcity-utvecklarna: dagens spelare vill ha klara mål

Eh, vafan? Hela grejen med SimCity är ju sandlådespelandet.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Ju mer jag hör om detta spelet ju mindre vill jag ha det.

Medlem

*gäsp*
Det är så spännande att jag somnar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

NEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sandlåda! JAG VILL HA SANDLÅDA!

Medlem

Han säger att det är ett sandbox spel, vad yrar ni om?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Minecraft är beviset på motsatsen?

Inaktiv

"– Jag tror att det helt enkelt är ett led i utvecklingen de senaste 10 åren. EA vill ju även sälja till alla små-kidsen därute som är vana vid Cod och liknande linjära spel så därför har dom inte någon fantasi överhuvudtaget så dom måste bli handhållna under hela spelet, annars blir dom förvirrade och rädda"

Såg lite stavfel i er nyhet så fixade det åt er...

Medlem
Skrivet av wobser:

Minecraft är beviset på motsatsen?

Achievements används i Minecraft.

Medlem
Skrivet av Softmuppen:
Skrivet av wobser:

Minecraft är beviset på motsatsen?

Achievements används i Minecraft.

Jo men minecraft blev väll stort långt innan dom lade in achivements.

Medlem

Kan EA sluta uttala sig om vad vi vill ha? EA vet ingenting om vad vi vill ha!

Medlem

Håller med tirim4 sandlåda är fan bland det roligare !


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem

Håller med Neatherblade, vad yrar ni om?
Om ni läser lite mer än rubriken så säger han ju att sandlådan blir kvar...

Medlem

Är ju alltid kul om det finns liksom "uppdragsläge" men då måste dom ha ett sandlåde läge också

Medlem

Vad gnäller ni om? Dom ska ju ha kvar "sandlåde" varianten också.

Läs igenom hela artikeln och inte bara titeln så kanske man slipper läsa era gnälliga jävla kommentarer I varje thread.

Medlem

Och vilka är det som drivit spelen i den här riktningen? Knappast de kunder som köpte era spel då ni var ett litet företag som få ens visste fanns. Knappast de spelare som ni idag helt fullständigt skiter i såvida det inte handlar om att skapa billig PR.

Men om man bortser från vad jag tycker om er så verkar det som SimCity V kan bli ett bra spel, om det blir ett köp eller inte beror på om ni ändrar er inställning till era köpare eller ej.

Medlem

Jag kan inte riktigt hålla med,, Sandlådespelande är ett riktigt kul moment i många spel.
Se bara på Minecraft, ett enda stort sandlådespel som sålts till hur många?

Medlem

På beskrivningen verkar det vara lite samma grej som i rush hour och det var väll hellt okej.

Inaktiv

"Samtidigt förklarar han att old school-spelarna ska få behålla sin sandlåda, ifall de inte är intresserade av förändringarna.
– Vi vill inte göra ett linjärt rollspel. Vi vill fortfarande ha den där sandlådan och leka i den. Spelare kommer att kunna vara med frivilligt i uppdragen, säger Kip Katsarelis."

Fuck yes. Give me this game now please

Haha, läste precis igenom kommentarerna och vissa av er kan verkligen inte läsa


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Medlem

Sandlådan är ett måste! Det enda man kanske vill kunna göra är att kunna växla till streetview så man kan gå runt eller åka bil i sin stad.

Själv tycker jag det är kul att labba med att omställa tex mellan olika scenarion att man övergår från kränkraft till alternativa energikällor och bygger miljövänligare och effektivare städer.

Medlem
Skrivet av Morfar22:

"Samtidigt förklarar han att old school-spelarna ska få behålla sin sandlåda, ifall de inte är intresserade av förändringarna.
– Vi vill inte göra ett linjärt rollspel. Vi vill fortfarande ha den där sandlådan och leka i den. Spelare kommer att kunna vara med frivilligt i uppdragen, säger Kip Katsarelis."

Fuck yes. Give me this game now please

Haha, läste precis igenom kommentarerna och vissa av er kan verkligen inte läsa

Nja snarare så läser de inte hela texten, läser man bara början så skulle iaf jag tolka det som att SimCity V inte kommer ha något sådant alternativ, många läser inte hela texten utan bara delar av den för att snabbt få reda på saker som kan vara intressanta. Detta är iaf vad jag tror kan vara en anledning till de många kommentarerna ovan.

Medlem

Frågan är ju ifall uppdragen kommer vara inbakade i sandlådeläget så att spelet tjatar om en massa utmaningar och annat trams stup i kvarten lr om det kommer va ett separat kampanjläge och ett sandlåde läge.
Personligen undviker jag alltid kampanjlägen när det gäller strategispel och framför allt när det gäller stadsbyggar-spel då själva utmaningen enligt mig ligger i att man själv listar ut vilka taktiska drag som är lämpliga för att uppnå ett visst strategiskt mål.
sen undrar jag lite hur dom kom fram till slutsatsen att dagens spelare vill bli styrda mot tydliga mål
och bli fråntagna möjligheten att själva lista ut hur man effektivast spelar sitt spel
Det räcker med frivilig tutorial som pedagogiskt förklarar den grundläggande spel-mekaniken,
sen är det upp till en själv om man behärskar spelet bra lr dåligt.
deus ex 1 är bra exempel imo


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Snälla, läs för fasen hela artikeln INNAN ni kommenterar.

En välkommen nyhet säger jag. Man saknade faktiskt det här i tidigare Sim City-spel. Enbart sandlådelek blir lite enformigt.

Inaktiv

"Insert developer comment here"

NEEJJJ FYYYY FAAN.... USHHH.... BLÄÄÄÄ

Jag tycker han har helt rätt, mål är vad som för mig framåt med spel idag. När man var liten kunde ett sandlåde spel som Sim City hålla en upptagen för alltid. Idag, nja.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

NEJ JAG VILL UTFORSKA OCH SE VAD SOM HÄNDER! JAG VILL INTE HA ALLT SERVERAT PÅ FAT ERA JÄVLA PAPPSKALLAR!


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av wobser:
Skrivet av Softmuppen:
Skrivet av wobser:

Minecraft är beviset på motsatsen?

Achievements används i Minecraft.

Jo men minecraft blev väll stort långt innan dom lade in achivements.

Utan målsättning i spel så tröttnar konsumenterna. Minecraft blev stort, men är det hållbart i längden? WoW till exempel, har många utmaningar och där väljer du själv vilket mål du vill satsa på. Då fortsätter många spela.

Medlem
Skrivet av Softmuppen:
Skrivet av wobser:
Skrivet av Softmuppen:
Skrivet av wobser:

Minecraft är beviset på motsatsen?

Achievements används i Minecraft.

Jo men minecraft blev väll stort långt innan dom lade in achivements.

Utan målsättning i spel så tröttnar konsumenterna. Minecraft blev stort, men är det hållbart i längden? WoW till exempel, har många utmaningar och där väljer du själv vilket mål du vill satsa på. Då fortsätter många spela.

Det enda som begränsar dig i Minecraft är din egna fantasi.

Medlem

Låter som om det blir konsolanpassat PC exklusivt spel ^^
Haha, nej men serien kan behöva utvecklas, så länge den fria sandlådan är kvar blir det nog bra

Medlem

Blev jävligt nervös när jag började läsa. Men så stod det ju att vi som vill spela sandlåda också kan göra det och då blev jag nöjd


signatur

// Bacon <3

Medlem

Sådan fel bedömning spel som Minecraft blommar idag som inget annat på grund av bristen på öppna sandlåde spel. Trophy och achievement hunters har ju en hel serie med Lego spel å kungfu-pandas shitt, låt oss med skapar glädje få behålla våra få pärlor.

Buuuuhuuuuuuuu Kip Katsarelis

12
Skriv svar