Journey krossar Playstation Network-rekorden

Robot
Journey krossar Playstation Network-rekorden

Utvecklarna avslöjar stolt att deras hyllade ökenvandrare är det snabbast säljande Playstation Network-spelet någonsin i USA och Europa.

#journey


Medlem
Journey krossar Playstation Network-rekorden

Ge ut det i skiva, snela.

Medlem

Fysisk Collectors Edition med Artwork och O.S.T. vore inte fel alls


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Ett av de absolut mest häpnadsväckande spel jag någonsin har spelat, de har förtjänat varenda öre.

Medlem

Måste ta och lägga in lite ören på PSN-kontot så jag kan införskaffa det här jag med

Medlem

Väl värt, det var en riktig upplevelse.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tycker det var riktigt härligt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.

Ja folk envisas med att anta att man inte kan sitta bekvämt framför en TV om man spelar på PC.
Ett aningen enfaldigt antagande tycker jag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det här spelet var hur underbart som helst. Fyllt av känslor, allt från glada till fruktansvärda. Utan tvekan ett bland dom bästa spelet på länge.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.

Ja folk envisas med att anta att man inte kan sitta bekvämt framför en TV om man spelar på PC.
Ett aningen enfaldigt antagande tycker jag.

Ack så sant, dock kan man på en PC aldrig få en lika enkel och smidig spelupplevelse som på konsol, men det är en annan sak. Å andra sidan, om man vill spela konsolportar på en TV som inte stödjer mer än högst 1080p med handkontroll, då känsn det som om man lika gärna kan spela på konsol ^^

OnT:
Trevligt, men hur många exemplar har det sålt då?

Inaktiv

Tråkigt att det bara är för PS3 och därmed en begränsad publik. Skulle gärna spela det på PC.

Medlem

Det förtjänar all praise det fått.

Medlem

Värt alla mina pengar <3
förövrigt skulle jag vilja se en PC port med FXAA och 1080p samt lite högre particle count så sanden blir ännu finare


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.

kräver ju att du har din gamerdator i samma rum som din Tv, alla spel stöder ej handkontroller


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

KoP
Medlem

Hmm, jag får nog ge Journey en chans till. Har bara spelat det i ca. 30 min men kände aldrig att jag blev något vidare indragen. :/

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.

kräver ju att du har din gamerdator i samma rum som din Tv, alla spel stöder ej handkontroller

för runt 5k "kanske mindre" så kan du få en mycket bättre dator än en ps3a och ett 360, du behöver inte lägga ut något mer för att kunna spela spel.
och de flesta spel har support för kontroller, men antar att du är en lat person som inte orkar mappa eget t.ex. med xpadder funkar med alla spel som jag har prövat


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.

kräver ju att du har din gamerdator i samma rum som din Tv, alla spel stöder ej handkontroller

för runt 5k "kanske mindre" så kan du få en mycket bättre dator än en ps3a och ett 360, du behöver inte lägga ut något mer för att kunna spela spel.
och de flesta spel har support för kontroller, men antar att du är en lat person som inte orkar mappa eget t.ex. med xpadder funkar med alla spel som jag har prövat

men du missar en massa goa exklusiva spel, och lycka till med sociala spel på din pc.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

woot! har totalt glömt detta spel! ska fixa de dirr!

"men du missar en massa goa exklusiva spel, och lycka till med sociala spel på din pc."
True dat! Drf man äger PS3, 360, Wii plus diverse andra.. Man vill ju inte missa nånting! )

Medlem

Välförtjänt!

Jag har svårt att se något annat spel som kommer att kunna ta titeln som årets spel från Journey.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.

Ja folk envisas med att anta att man inte kan sitta bekvämt framför en TV om man spelar på PC.
Ett aningen enfaldigt antagande tycker jag.

Ack så sant, dock kan man på en PC aldrig få en lika enkel och smidig spelupplevelse som på konsol, men det är en annan sak. Å andra sidan, om man vill spela konsolportar på en TV som inte stödjer mer än högst 1080p med handkontroll, då känsn det som om man lika gärna kan spela på konsol ^^

OnT:
Trevligt, men hur många exemplar har det sålt då?

Jag förstår inte riktigt hur det är smidigare faktiskt. Det är minst lika enkelt med Steam. På konsol måste den ju patcha och ha sig ändå nu för tiden, samma sak som steam också gör automatiskt.

Medlem

Ett till sånt där där jag verkligen hade velat ha kvar en PS3:a (Demon's soul var ett annat).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Preed:

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Vem ska bestämma vad som känns rätt för mig? Personligen får jag mycket bättre inlevelse i spel när jag spelar på PC, eftersom man sitter så pass nära skärmen, och jag känner mig otroligt bekväm med tangentbord+mus. Och om det nu skulle vara så att man verkligen måste sitta i soffan med handkontroll, vad är det då som hindrar mig från att koppla in datorn till TV:n och köra med USB-handkontroll?
Jag tycker det är dåligt när folk försöker tvinga en att spela på ett visst sätt. Alla har olika preferenser.
OnT; Äsch, fan vad synd. Får väl vänta tills min dator blir tillräckligt kraftig för att köra en PS3-emulator

Medlem

Episkt spel! Blev ännu trevligare när jag märkte att man kunde spela två stycken! kunde inte slita mig ifrån det så nu blir jag försenad till jobbet x) men de var de värt! Börjar om 15 min! 14 till 22 ska jag jobba >.< herråh!

Medlem

Det konstigaste är att dom inte kan göra bättre spel inte att jurney är skita bra! Men kort och utan extra saker.

Medlem

Oj vad folk skriver om pc här varför?! Själv så tycker jag att min ps vita slår det mesta(hoppas såklart att det kommer ett journey till den me). Vi tycker alla olika varför haka upp sig på just pc?

Medlem

Gråter inombords över att det här inte är multiplat. Det ser så unikt och bra ut!

Medlem

Bra, släpp det på Steam nu också så blir jag superglad.


signatur

Jaha.

12
Skriv svar