Warhammer 40K: Dark Millennium är inte längre ett MMO

Robot
Warhammer 40K: Dark Millennium är inte längre ett MMO

THQ avslöjar att de gör om onlinerollspelet till ett singelspel med flerspelarläge.

#warhammer-40000-dark-millennium, #thq, #vigil-games, #relic-entertainment


Medlem
Warhammer 40K: Dark Millennium är inte längre ett MMO

*gråter*

Medlem

Awesome! bara det släpps

Medlem

Kass, hade verkligen sett fram emot det spelet....

Medlem

YAY!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Trist.. nåja.. det blir nog bra ändå......

Medlem

Sad face.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag har aldrig hört talats om något liknande.. Undrar hur detta kommer gå, känns som ett enormt steg att gå från mmo till singleplayer, jag hoppas att det inte floppar iaf. Det behövs fler bra Warhammer spel.

Medlem

Synd såg fram emot detta som ett MMO. Blir säkert skoj ändå, men ville ju ha mmo! QQ

Medlem

Crap också... såg fram emot RvR i 40k miljön..
Vill helst inte se detta gjort till ännu ett "WH40k Space Marine". Spelade väl ca 1 timme innan jag tröttnade på det.

Enda, jag personligen skulle tycka vara acceptabelt, är om de gör om spelet till något i stil med Skyrim.
Stor öppen värld som man kan spela coop/mp i. De borde ju gjort grovjobbet redan så varför inte.
Till Fallout 3 fanns det en del häftiga moddar som gjorde om rustningar och vapen till "WH40k".

Medlem

Fan va nice! vi behöver inte fler skit MMO's ändå

Inaktiv

Bra! Det kommer de vinna på. Som MMO hade det antagligen inte gått bra nog att vara lönsamt för dem.

Inaktiv

....Men... Men... Jag såg fram emot detta något enormt... Oh well... Hoppas flerspelarläget blir riktigt väldesignat och kul. Hoppas det inte blir lika repetetivt som WH40k: Space Marine...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Hoppas lite smått att det blir lite som Battlefield! Hade inte det varit nice :D?!

Medlem

Aldrig gillat MMOs ändå... men kan ju förstå att vissa tycker det är trist...

Medlem

I vad för stuk kommer multiplayern vara då?, Unreal Tounament stuk?, vehicle-ctf, deathmatch, etc etc, ?
för det kommer knaske funka


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av red_laces:

Jag har aldrig hört talats om något liknande.. Undrar hur detta kommer gå, känns som ett enormt steg att gå från mmo till singleplayer, jag hoppas att det inte floppar iaf. Det behövs fler bra Warhammer spel.

Har för mig att det var samma sak för Kingdoms of Amalur: Reckoning; ett mmo som blev single player.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Kan inte säga att jag är förvånad. Till skillnad från andra genres så krävs det så otroligt mycket mer för mmos att gå med vinst.

Medlem

Suck först fallout online och nu detta :/

Medlem
Medlem
Skrivet av Parzec:

Har för mig att det var samma sak för Kingdoms of Amalur: Reckoning; ett mmo som blev single player.

Inte riktigt. Reckoning är utspelar sig 1500 år innan det MMO som man håller på med och som går under namnet Copernicus. De jobbade på en värld till ett MMO, när man bestämde sig för at samtidigt utveckla ett single player. De har visst fler saker planerade för samma värld, fast under olika tidsepoker.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Aldrig gillat MMOs ändå... men kan ju förstå att vissa tycker det är trist...

Ungefär så skulle jag uttrycka mig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Gillar inte ordet "premium".
Det får bara mina tankar att gå mot "F2P but P2W" nu mer.

Medlem

Det låter fan helt rätt I LIKE


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

usch, tråkigt.. såg verkligen fram emot ett warhammer 40k MMO.

ända skälet till att jag bokade spelet var för att det skulle bli ett MMO, jahapp då är det dags att avboka!


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Medlem

*GRÅTER MKT*

Medlem

Jag tycker faktiskt det här är ett bra beslut. Det finns så jävla många MMOs och konkuransen är så fruktansvärt hög att det helt enkelt inte känns värt det. Jag ser hellre att de gör såhär än riskerar en gigantisk flopp för THQ och Vigil.

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Jag tycker faktiskt det här är ett bra beslut. Det finns så jävla många MMOs och konkuransen är så fruktansvärt hög att det helt enkelt inte känns värt det. Jag ser hellre att de gör såhär än riskerar en gigantisk flopp för THQ och Vigil.

Helt rätt. Känns som att många MMOs lägger ganska snabbt verksamheten pga konkurrens.
Inte för att det bekommer mig, ju mindre MMOs, desto bättre.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Personligen tror jag det är precis rätt väg att gå. Slippa den osäkra MMO-marknaden, slippa stora korstanden för driften av MMO, med mera.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kul att höra

12
Skriv svar