Pac-Man tror inte Playstation 4 dissar begagnathandeln

Robot
Pac-Man tror inte Playstation 4 dissar begagnathandeln

"Playstation 4-försäljningen skulle ta skada", säger branschanalytikern Michael Pachter om ryktena kring att Sonys PS4 innehåller metoder för att motverka second hand-spelandet.

#sony


Medlem
Pac-Man tror inte Playstation 4 dissar begagnathandeln

snälla nästa konsolgeneration var inte dumma i huvet å få mig att köpa en ny speldator, jag har fan inte råd med sånt =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Är väl första gången människan har sagt nåt vettigt

Medlem

Tror det blir sonys och microsofts sista misstag de gör i konsolbranschen om de gör som senaste dagarnas rykten gör gällande, och dessa båda aktörer är nog inte så dumma att de inte vet detta själva.....

Medlem

Detta kunde en treåring räknat ut!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Förstår inte vitsen med det.. De lär ju vilja ha nöjda kunder. Men men, pengar är pengar och det är det som driver oss alla tyvärr

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

snälla nästa konsolgeneration var inte dumma i huvet å få mig att köpa en ny speldator, jag har fan inte råd med sånt =_=

Nästa generations konsoler lär väl kosta runt 5-6k vid release, lägg det på en dator istället.


signatur

My gun's bigger than yours.

Precis...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Duke Nukem:
Skrivet av cute_ninja:

snälla nästa konsolgeneration var inte dumma i huvet å få mig att köpa en ny speldator, jag har fan inte råd med sånt =_=

Nästa generations konsoler lär väl kosta runt 5-6k vid release, lägg det på en dator istället.

Som man sen måste uppgradera inom 1-2 år.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Duke Nukem:
Skrivet av cute_ninja:

snälla nästa konsolgeneration var inte dumma i huvet å få mig att köpa en ny speldator, jag har fan inte råd med sånt =_=

Nästa generations konsoler lär väl kosta runt 5-6k vid release, lägg det på en dator istället.

Som man sen måste uppgradera inom 1-2 år.

och lägger man 5-6 tusen på en dator så klarar den väl sig knappt ett år ens, medans en konsol kommer inte vara några problem i 5-6 år istället


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag har aldrig hört att Mister Obvious också kallas för Pac-Man. Föredrar Mister Obvious dock

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Duke Nukem:
Skrivet av cute_ninja:

snälla nästa konsolgeneration var inte dumma i huvet å få mig att köpa en ny speldator, jag har fan inte råd med sånt =_=

Nästa generations konsoler lär väl kosta runt 5-6k vid release, lägg det på en dator istället.

Som man sen måste uppgradera inom 1-2 år.

Bullshit. Om du vill köra på max-settings så kanske du måste uppdatera inom två år, men varför bry sig om att köra på max då konsollernas grafik är skit om man jämnför med PC?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

snälla nästa konsolgeneration var inte dumma i huvet å få mig att köpa en ny speldator, jag har fan inte råd med sånt =_=

Köper du en Pc så är det ju redan så, med Steam, Origins och liknande. Köper du en konsol kan det i värsta fall bli exakt som på PC, och i bästa fall så är det betydligt friare. Winwin situation.
Om 4-5 år när konsolen är gammal kan du sälja den och investera 8-12000kr i en gaming dator istället och njuta av maxad grafik tills nästa generation. Winwin ^^

Medlem
Skrivet av Mainman:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Duke Nukem:
Skrivet av cute_ninja:

snälla nästa konsolgeneration var inte dumma i huvet å få mig att köpa en ny speldator, jag har fan inte råd med sånt =_=

Nästa generations konsoler lär väl kosta runt 5-6k vid release, lägg det på en dator istället.

Som man sen måste uppgradera inom 1-2 år.

Bullshit. Om du vill köra på max-settings så kanske du måste uppdatera inom två år, men varför bry sig om att köra på max då konsollernas grafik är skit om man jämnför med PC?

Sååå du skulle köra en PC med konsol grafik du då? Det skulle då aldrig jag varken göra eller vilja... är inna på min 3:e PC nu sen jag köpte min PS3a vid release. Så att snacka om dom där "veckopengsutläggen" att köpa PC för är väl Bullshit om nått:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Vet inte om alla här är lost irl eller det är bara fanboy´ism.
Så ser det ut för någon vanlig dator användare som gillar att ha det maxad när det går.
Ultra är pc standard grafik kvalite när man har kört ny dator updatering
Medium - low är console generation kvalite efter bara 1-2 år. och nya uppdateringar finns inte till console.

Jag köpte nyaste dator förra året , i början nånstans, när GTX590 kom ut, en Hexacore processor i7.
24 gig ram. asus rampage 3. med 3 terrabites samt 3 skärmar.

Min då dator innan den uppgraderingen kunde köra alla Settings på High men inte ultra, high = 85% snygg. medium 50%. low 25%. så jag ser det så det är ganska stora skillnader, men minimal skillnad oftast mellan high och ultra.
Den datorn kostade ungefär 15.000 kr och jag köpte den 2008. å då var det inte nytt moderkort, bara nytt grafik kort. Det var det ända stora saken jag bytte ut sen var det bara små saker som nytt PSU osv osv.

Med tanke på hur nästa uppdatering kommer att se ut för min del : knappast 24 gig ram igen ? eller nytt moderkort, och ytligare 3 terrabites ? så kommer jag behöva köpa nytt grafik kort om kanske 2-3 år. Hexacore processor knappast då det knappt finns spel som använder 4Core processorer.

Som jag ser det så är det knappast varje 2 år man behöver uppdatera sin lilla box då man köper allt nytt 1 gång var 3-4 år å sen mellan uppgraderingen till nästa stora update är minimal då det gäller endast grafik kort 80% av tiden.

Sen med tanke på allt man kan göra med en PC som har en sån prestanda så är det inga problem alls att tänka sig använda dator över Console.

Sen så!

Tycker om att ta en öl å köra Fifa 12 ibland eller bara dra en kväll hos en polare då man kollar på UFC sen köra Raw spelen men visst. yay det händer på helgerna då å då, inget man gör varje helg. Men det gör inte så jag kan spela det nyaste snyggaste spelen i bra kvalitet, eller kunna ha bra aim i spel när man vill, eller lira stategy spel, eller FPS utan aim assist>>som finns alltid där även om man stänger av det<<.

Min datorn jag har nu kan jag bygga hemsidor, rendera ut 3d architectural visualisation , sen lära mig mer om animation osv samt så jobbar jag på en HL2 mod och min lilla egna javascript spel< mina hobby intressen sen jag va 14 kanske >.

Så med tanke på allt detta, hur kan man säga : det är bättre att köra console då datorn behöver uppdateras varje 1-2 år ? Hur resonerar ni ?

Medlem
Skrivet av Robbyh:

[lost lr fanboy?

'
Ja du, det kan man verkligen fråga sig
Allvarligt, att kunna skapa små söta javaspel och liknande är säkert kul, men hur påverkar det konsolen som spelplattform?
Snarast låter det som om du desperat försöker motivera och försvara ett inköp av en förhållandevis dyr PC som för spel är köpt i ett dåligt tillfälle då vi nästa år har en ny konsolgeneration som allt kommer anpassas för, hoppas iaf du fick med nya USB, sata samt en SSD. Jag kunde spela Super Mario Bros 3 på min miniräknare när jag gick gymnasiet, det betyder inte att den kunde ersätta mitt gamla SNES.
Dock slår inte din PC en konsol, alls, en konsol är trots din "monsterPC" ett motiverat köp. Du får massvis med konsolexklusiva du aldrig kan lira på PC, och bra övriga tjänster också, för att inte tala om ett samlat online-community samt unika mindre spel.
Det du gör på din PC kan jag göra med min gamla skräpdator från 200 också, inte lika snabbt men det går tveklöst, hur många konsolexklusiva kan du lira på PC?
Kan du lira några alls, ens om du lägger på 40 000?
Eller polarna då, kan de få vara med och lira split-screen?
Nehepp, tänkte väl just det, såvida det inte gäller Liero eller liknande så är det kört. Tror nog det till och med är lättare att ta med en konsol på LAN än en PC, och innan ni frågar, ja det finsn laptop-moddar till ex. 360 som gör den lika portabel som en vanlig bärbar fast med full funktionalitet
Nepp, man behöver en konsol och en PC, eller snarast iaf 2 konsoler och en PC samt en smartphone för att få spela alla bra spel nu för tiden. Fördelen är att man inte behöver lägga mer än ett par tusen på varje för att kunna spela spelen, även på PC är ju systemkraven låga, det enda som hindrar är ju mjukvaruspärrar som nya DirectX eller liknande, annars skulle nog även ett high-end PC kort kunna leva i 5 år och hänga med i utvecklingen.

Ish
Medlem

Jag har aldrig köpt ett begagnat spel. Jag har bytt en gång, men det var till PC.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Robbyh:

[lost lr fanboy?

'
Ja du, det kan man verkligen fråga sig
Allvarligt, att kunna skapa små söta javaspel och liknande är säkert kul, men hur påverkar det konsolen som spelplattform?.

Utav allt så kom du till angrep om javaspel. Inte att kunna modda spel < ! > eller visualisera i 3D, design osv.
"små söta java spel" som exemeplvis minecraft som är värd överdrivet mycket pengar som företag nu från 1-2 personer till en multimilioaire ? senaste jag kolla så är alla desperata om att få de på sina mobiler , lr console osv.

Desperat vet jag inte, jag har pengar att lägga på saker så äre väl så. aldrig behövt motivera inköpet, va mer snarare att det behövs inte updatera mer än 1-2 gånger på 8 års period. vet inte om du kan läsa allt och inte bara det du kan koncentrera dig på i min kommentar för att kunna motivera varför en ps3/xbot är bättre.
sen att ta på med sig en konsol på lanhax ? what ? det finns väl alltid 1 projektor skärm för dom som vill ta en stund å koppla av å inte tänka på nåt för att kunna spela på konsol ?

vet inte vad som är så bra på konsol exclusiva spel, inte sätt många bra spel tyvär, Uncharted såg skönt ut, så köpte jag det. spelade i 1 vecka hela serien sen så har min ps3 bara samlat Dammbyggnad ett bra tag nu. Det är bara casual spel till wii för casual spelare.

Så du med din "bra"dator från 200(0 ?) kan göra allt jag skrev jag kan ? skulle vilja se dig rendera ut min lägenhet i 3D. hörs om 200(? 0) dagar. utan en farmhouse på över 200(0 ?) såna datorer. exempelvis. vet inte äns om den datorn kan boota upp programmen för den delen.

"monsterPC" slår inte en konsol ? vet inte om du vet hårdvaran i nån ps3 xbox lr stackars wii , men nVidia 6800´x2 är inget super köp i dagens läge. som exempel. eller för den delen 1 år senare efter ps3 / xbox kom. och oavsätt vilket kraft dom konsolerna har så har dom aldrig använt det till 100%, vet inte om witcher 1 kvalitet på witcher 2 lockar hårt att köpa det på ps3.

Bra tjänster ? som PlayOnline ? eler xbox monthly pay ? vet inte om jag tycker om att betala extra för saker jag har redan tillgång till.
splitscreen ? nej dom har egna datorer. eller som sagt vi spelar fifa & sånt för skojs skull när man har en casual friday.

sen så finns väl casual spel till pc som man kan koppla sin pc till tvn om man är så desperat att kunna hålla i kontrollern å spela splitscreen osv. bra många fler alternativ på sånt då jag kan ta vilket kontroll som helst och omvanlda bluetooth porten å koppla den till min pc.

knappast lika bra spel till konsol för lan funktionalitet lr.
och laptop är outdated i dagensläge med funktionalitet då dom flesta laptop människorna tar med sig en tablet, varför skulle ajg nånsin modda min xbox lr whatever consol till att ta med mig det när jag har tablet. dom som väljer att köpa laptops för prestanda å funktionalitet är väl inte dumma å köper consol med outdated prestanda som dessutom väger mer och låter mer än en arbetsdator.
skulle se ganska fånigt ut om du kommer till något möte å behöver setup-a sin xbox för att kunna köra den å visa sina projekt.. eller bara ta med sig till nån polare å surfa lite ????? what the hell ?
ända anledningen till att jag har konsol äns ( ps3 ) var för uncharted. sen som sagt har den bara legat där, dark souls ser intressant ut men det kommer till pc snart ändå som det värkar som oavsätt.
Fördelen är att det är billigt, ja. men utdaterad, och sen vad är det för fördel med konsol exklusiva spel ? snarare nackdel för utvecklare både från pengar perspektiv, då dom kan tjäna mer pengar att släppa samma spel till alla men kostar mer att utveckla tech som kan göra det, samtidigt som det är jobbigare då alla 3 har olika hårdvara prestation så optimeringen tar längre tid osv och dom har inte samma shader modell , eller kan klara av kvalite modellen som pc erbjuder samt modding/tweaking av spel på samma sätt. Skulle heller ha konsol format PC. som kan klara av att byta ut sin hårdvara. och ha samma funktionalitet. Skulle förenkla för alla å skippa det där "exklusivitet" då dom ändå portas dåligt överallt och kommer till pc med ej intuitivt användning i kolossalformat.

Medlem

Kan vi inte bara stoppa detta eviga Konsol vs. PC kriget här på FZ?

Inte? Nähä.

Medlem

begagnat köper man väl bara i usa? hos gamestop?

har inte riktigt fattat det där.
om man älskar spel, hänger på FZ, så vill man väl antagligen se fler bra spel i framtiden.

och då lär man ju faktiskt skicka sina surt förvärvade stålar i rätt riktning.
inte fan ska spelbutiken a 100% inte.

som jag brukar säga, begagnat handeln åstadkommer nog mer faktisk skada än piratkopiering.
det är i princip samma sak, skillnaden är att i det ena fallet behåller du stålarna, och gissa vad du kan göra för dem om du diggar spelet

Skrivet av cute_ninja:

och lägger man 5-6 tusen på en dator så klarar den väl sig knappt ett år ens, medans en konsol kommer inte vara några problem i 5-6 år istället

om man skulle tumma lite på sin standard och lira i motsvarande upplösning ect ect som en modern konsol så skulle man nog kunna hålla sig ett bra tag med en burk för 6 papp.

troligtvis inte lika länge som en konsol för liknande pengar dock.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Är väl första gången människan har sagt nåt vettigt

Tycker han säger många vettiga saker i Pach-Attack, och när det kommer till analyser så har han oftast rätt.

Medlem

Tycker också att detta är ett lite kul påstående

Skrivet av Robbyh:

Vet inte om alla här är lost irl eller det är bara fanboy´ism.

Du verkar ju vara fanboy själv? Det jag får fram av din text (mer än huvudvärk då) är att du tycker att PC är mycket bättre än konsol..?

Medlem

Detta är struntsnack att konsoler är billigare än en PC, jo visst om man köper sig en Xbox 360/PS3 och ETT spel till den och har en gammal tjock-TV. Men ska man ha det mesta, alltså, konsolen, extra kontrollers, headset, hårddisk till Xbox (Som jag tar som exempel), 10-20 spel (Som vart och en av dom kostar 100-200 kr mer på konsol än PC), en "bra" laptop för 5000 Kr (Alla har ju en dator, oavsett vad man spelar på, eftersom en konsol inte kan göra något annat än att spela spel), dessutom kostar Xbox live 600 Kr per år och så köper de flesta nya spel varje år, mellan 1 och 10 nya, kanske 20 i sällsynta fall, som man även där får lägga på 100-200 Kr styck. Den totala summan av att äga just bara en spel-konsol och en billig laptop blir runt 14000 Kr om man lägger ihop allt.
För dom pengarna får man en high end dator vars operativ-system varken är lika låst som OSX eller klappar en på huvudet som om man vore helt efterbliven.

Sluta säga att konsolen är ett billigt alternativ, för det är det inte "in the long run". Jovisst en konsol har ganska bra andra-hands pris fram till och med att nästa "generation" av konsoler avslöjas och då blir de nuvarande konsolerna och dess spel helt värdelösa.

Medlem

Det finns väl massor med programvaror som har policy att inte kunna återsäljas.
Det har utvecklare/utgivare sin full rätt att bestämma.

Sedan är det upp till oss konsumenter att vara aktiva och ståndaktiga konsumenter som visar vad vi gillar/accepterar eller inte.

Har inte köpt något spel än med tanken att jag skall sälja det. Och de deal jag sett på åf:ar som köper spel är inte så jättebra heller att jag tycker det spelar någon roll. Antingen är priserna för sålda spel för låga eller så är snittpriserna i den butiken så höga att det är billigare att köpa nytt någonannanstans.

Så tillåtet beggat eller inte har ingen effekt på mig.

Medlem

Ni som inte har något emot att begagnathandeln stoppas... vad gör ni med era gamla spel?

Medlem

Sparar dem?

Sen är det nästan alltid billigare att köpa dem på Webhallen än att köpa dem begagnat på Gamestop..

Medlem

Han kallas för den bästa analytikern, men hur ofta har han rätt egentligen?
Tycker han har fel för det mesta.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Han kallas för den bästa analytikern, men hur ofta har han rätt egentligen?
Tycker han har fel för det mesta.

De som säger att han är bäst skämtar antagligen.

För övrigt så är rubriken missvisande. Jag menar, "wtf"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Är väl första gången människan har sagt nåt vettigt

Håller med dig, och folk som säger att vem som helst kunde räkna ut detta tror jag inte helt på, om man inte är inom branschen då kanske. Har inte hört någon ens nämna detta sedan ryktena om PS4 började gå och det är alltid lätt att säga "det där skulle jag också kunnat räknat ut" i efterhand.

Medlem

Pachter e skön. Får se om han har rätt.

12
Skriv svar