Ubisoft: "Assassin's Creed 3 bör spelas med handkontroll"

Robot
Ubisoft: "Assassin's Creed 3 bör spelas med handkontroll"

Spelföretaget kommer inte att satsa pengar på att optimera spelets kontroller till mus och tangentbord.

#assassins-creed-3-2, #ubisoft


Medlem
Ubisoft: "Assassin's Creed 3 bör spelas med handkontroll"

Om Ubisoft undrar varför folk laddar ner spelen till datorn så är detta ett praktexempel.

Medlem

Jag har spelat alla AC-spel på PC och några på Xbox och jag håller helt med. Handkontroll är överlägset i den här spelserien.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Not a problem, kör med min handkontroll ändå. Mycket bekvämare än mus + t-bord till AC imo

Inaktiv

synd att inte företag gör samma sak mot konsolerna...
"Neh, det ska spelas med mus/tangenbord. vi tänker inte bry oss i att göra det kompatibelt med tumvickare"

Medlem

Tidigare AC-spel har ju knappast varit optimerade för tb och mus heller, så vad är nyheten?

Medlem

Bättre med handkontroll? Alltid tyckt att det varit lättare med tangentbord och mus. Snabbare rörelser med kameran, bättre kontroll av kameran, vilket gör allting lättare med tangentbord och mus.


signatur

- PiDuT

Medlem

Aww, Ubisoft vill inte ha mina pengar igen.

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Om Ubisoft undrar varför folk laddar ner spelen till datorn så är detta ett praktexempel.

Laddar du ner flygsimulatorer också för att det råkar vara optimalt för joystick?

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Om Ubisoft undrar varför folk laddar ner spelen till datorn så är detta ett praktexempel.

Typiskt en tolvårings argument
spelet visar tecken på att vara negativt, då måste man ladda hem det.. Gör du inte bättre nytta genom att köpa det för halva priset på en Steam rea eller liknande? då visar du i alla fall hur mycket pengar du vill lägga ut för ett spel..
Om du då istället laddar hem det lär det aldrig komma in i Ubisofts 'register' och de tolkas som ett ospelat exemplar.. vilket kommer leda till att de bryr sig ännu mindre om PC communityn.

Om vi säger att 100 000 spelare spelar ett spel, 30 000 av dem laddade hem det olagligt och gratis.
Det som kommer in i statistiken är 70 000 sålda exemplar.

Alla spelföretag bryr sig om säljarsiffrorna, inte spelarsiffrorna.

Medlem

Behåller man styrsystemet från tidigare spel så räcker det för mig och i värsta fall så har jag en 360-kontroll som kan kopplas in. Irriterande nog får den för sig att vibrera i tid och otid (vet i sören hur man stänger av det) så vanligtvis är den urkopplad.

Medlem
Skrivet av PiDuT:

Bättre med handkontroll? Alltid tyckt att det varit lättare med tangentbord och mus. Snabbare rörelser med kameran, bättre kontroll av kameran, vilket gör allting lättare med tangentbord och mus.

En analog stick har alltid varit bäst när du rör dig i spel, men att sikta är det ett helvete

Mus och en analog stick vore det perfekta egentligen.
Se vilket spel som helst, vill du röra dig långsammare än vanligt är det bara att dra analoga spaken endast lite, medan på PC så trycker du på knappen många gånger, och gubben ser oftast handikappad ut.

Medlem

Bleh, orkade inte spela tvåan heller, o ingen trea blir det. Speciellt inte när de säger att de släpper ett spel till en plattform som de inte tänker stöjda kontroller för. Typ som att säga att man blir tvungen att spela med mus och tangentbord på ett ps3 med ngt nytt spel

Medlem

Hahah, jag visste att folk skulle whina innan jag ens klickade på artikeln Vissa spel spelas bättre med olika sorters kontroll. Ta C&C t.ex. inte en chans att en handkontroll skulle åstadkomma samma precision och funktion som en mus och ett keyboard så varför är det svårt att vira huvudet runt att en analog kontroll generellt ger bättre precisionskontroll över små rörelser i tredjepersonsspel än mus och keyboard?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PiDuT:

Bättre med handkontroll? Alltid tyckt att det varit lättare med tangentbord och mus. Snabbare rörelser med kameran, bättre kontroll av kameran, vilket gör allting lättare med tangentbord och mus.

En analog stick har alltid varit bäst när du rör dig i spel, men att sikta är det ett helvete

Mus och en analog stick vore det perfekta egentligen.
Se vilket spel som helst, vill du röra dig långsammare än vanligt är det bara att dra analoga spaken endast lite, medan på PC så trycker du på knappen många gånger, och gubben ser oftast handikappad ut.

Att det ser bättre ut med en analog spak kan jag hålla med om, men i många spel finns det en fin walk-button. Jag har bättre kontroll med mina fingrar framför mina funktionshindrade tummar. Sen så styr man också mycket om vilket håll man går med kameran. Du har ju bara 45 graders vinklar med tangentbord, därför krävs det att man kan styra kameran bra. Inte som i Dead Space där de la in ett lagg, helt jävla idiotiskt. Du har köpt en dyr mus för att spela PC spel med så vi lägger in ett lagg som tvingar dig att koppla in 360/PS3 kontroll för att kunna spela.


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av PiDuT:

Bättre med handkontroll? Alltid tyckt att det varit lättare med tangentbord och mus. Snabbare rörelser med kameran, bättre kontroll av kameran, vilket gör allting lättare med tangentbord och mus.

En analog stick har alltid varit bäst när du rör dig i spel, men att sikta är det ett helvete

Mus och en analog stick vore det perfekta egentligen.
Se vilket spel som helst, vill du röra dig långsammare än vanligt är det bara att dra analoga spaken endast lite, medan på PC så trycker du på knappen många gånger, och gubben ser oftast handikappad ut.

Eller så håller man inne Shift för att smyga.

Medlem

ubifuck ftw, visst en handkontroll är helt klart bättre för dessa typer av spel men man borde ju ändå i alla fall anstränga sig för dom spelare som föredrar tangentbord och mus =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem

inga problem för mig då jag kör med min xbox-dosa även på PC till 3e persons actionspel.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Bleh, orkade inte spela tvåan heller, o ingen trea blir det. Speciellt inte när de säger att de släpper ett spel till en plattform som de inte tänker stöjda kontroller för. Typ som att säga att man blir tvungen att spela med mus och tangentbord på ett ps3 med ngt nytt spel

Det är ingen som tvingar nån. "Optimalt" betyder inte exklusivt. Av att döma från tidigare AC-spel så lär mus+tangentbord fungera ypperligt, men likt ett bilspel råkar analog styrning vara att föredra. Det är ingen nyhet eller unikt för Ubisoft.

Medlem

Vad jag undrar med detta uttalande är...
Menar han att det kommer vara sämre än tidigare AC spel på PC, eller som förut? För hittills har inte jag haft några som helst problem med mus+tangentbord.

Medlem

Ubisoft verkar ju inte vilja ha pengar, undra om de släpper PC-versioner bara för att jävlas eller om företaget är extremt korkat helt enkelt.

Medlem
Medlem
Skrivet av DeryckW:

Om Ubisoft undrar varför folk laddar ner spelen till datorn så är detta ett praktexempel.

Hur menar du då? Skulle folk ladda hem dåliga spel och köpa de bra spelen? Är det inte snarare så att vissa spelare laddar hem ALLA spel som de vill spela och skiter i att ladda hem dåliga spel som de inte vill spela?

Inaktiv

Jo det har man ju fattat med tanke på dom tidigare spelen i serien, men om kontrollerna inte fungerar sämre så är jag iaf nöjd.

Det man lär sakna mest med mus o tgb i denna spelserie är ju kameravinkeln, den är väldigt viktig för upplevelsen.

Medlem

I det här fallet håller jag med Ubisoft, den här typen av spel ska spelas med handkontroll. Mus och tbord är bra till de flesta typer av spel men inte när det kommer till plattform, bilspel, sportspel, där vinner en handkontroll lätt.

Dock skulle jag knappast kalla AC spelen för svåra, körde första på boxen och har testat AC 2 på Onlive och det gick ganska bra att spela med en mus och ett tbord även om jag helt klart föredrog Xbox kontrollen.

Medlem

Med andra ord är det precis som med alla andra AssCreed-spel? Revelations var riktigt jävla jobbigt att spela med tangentbord och mus, och även det första spelet hade dåligt optimerade kontroller.

Den enda skillnaden är att Ubisoft nu känner sig tvingade att kommentera det, och ärligt talat känns det som att dem försöker provocera lite. Att dem älskar PC, njae det är just det dem uppenbarligen inte gör, och det känns som att dem inte vill ha våra pengar heller (vilket låter ännu konstigare)..

Medlem

Rent marknadsföringsmässigt så fattar jag inte varför de ens nämner detta. Om de hållt flabben och inte tagit upp det förrän någon möjligen klagar på PC-versionen (om det nu ens är sämre än tidigare spel), så hade de inte fått den troligen kommande shitstormen från PC-spelare. Det kommer sannolikt ropas att de skiter i oss PC-spelare och att det var illa nog att de portar det till PC men nu orkar de inte ens göra det ordentligt. Själv är jag kluven i frågan. Kontrollern fungerar bättre med rörelser tack vare den analog sticken och musen bättre med kamera och sikte. En hybrid, som nån sa tidigare, hade varit bäst PS Bara för detta så kommer jag ladda ner alla PC-spel, också de från andra utgivare!!!!111

Ah, precis som i stort sett alla spel, utom peka & klicka, strategi och somliga FPS!

Medlem

Kommer aldrig aldrig köra med en handkontroll till något spel på pc någonsin, aldrig!! Tangetbord o mus och den kontroll jag får därifrån är den absolut största anledning varför spel ska köras på pc, enligt mig! Ubisoft Ubisoft!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

123
Skriv svar