De arga fåglarna emigrerar till Sverige

Robot
De arga fåglarna emigrerar till Sverige

Angry Birds-skaparna hotar med att starta spelstudio i vårt avlånga land – söker just nu en general manager som kan kicka igång spelutvecklande i Stockholm.

#angry-birds, #rovio, #rovio-stockholm


Medlem
De arga fåglarna emigrerar till Sverige

Ska de bli större än Disney så har de en hel del kvar att göra så det är ju ett steg i rätt riktning. Personligen tycker jag de borde uppsöka en psykolog för ett sådant uttalande tyder på att de inte riktigt ser världen med friska ögon.

Medlem

Riktigt fint ritat! Väldigt enkelt att förstå vad som ska ske och vad som är Finland. För det var väl landet längst till vänster som är Finland, eller?

Jozo:
Jag gillar pedagogiska bilder, så att alla ska kunna hänga med och förstå. Synd att jag misslyckades med dig, I need to try harder!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Riktigt fint ritat! Väldigt enkelt att förstå vad som ska ske och vad som är Finland. För det var väl landet längst till vänster som är Finland, eller?

Var det till vänster? Jag som trodde de var landet i mitten som var det och att pilen var åt fel håll, man lär sig något varje dag verkar det som=).

Medlem

Är Finland ett land? Jag trodde det var Värmland som var ett eget land och Finland som var ett landskap i Sverige, jag blir så konfunderad av dendär bilden.

Nä sjuttsans järnspikars, nu blir jag deprimerad! *går och kokar té*

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Nä sjuttsans järnspikars, nu blir jag deprimerad! *går och kokar té*

Såja, gråt inte. Du får nog en chans att göra om och göra rätt nästa gång "finska Disney" expanderar

Medlem

Angry Swedes vore något, det är på tiden att svennarna visar vart skåpet skall stå och kicka konkurrensen i röfven och sedermera ut från spelplanen!

/DT


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Tammerfors på svenska.

Medlem
Medlem

Alltså den där bilden i mitt hjärta xD

Medlem

jag ser Norge, Sverige och Öst-Sverige. vad är finland?

Medlem
Skrivet av Typhor:

jag ser Norge, Sverige och Öst-Sverige. vad är finland?

Västsverige, Sverige och Östsverige menar du väl?

Medlem

Passande stad att expandera till i och med att stockholmare är misstänkt lika spelets antagonister.

Medlem

Västligare breddgrader? Kolla upp definitionen av breddgrad Sebastian, ordet betecknar latitud (nord-syd). Rovio har flyttat till västligare längdgrader.

Varför just till Stockholm? Snackar vi IT och spelutveckling är Karlskrona klart bättre!


signatur
Medlem

Sloganen "Join the flock" på deras hemsida påminner mig om twitter-rekryteringsvideon:

Medlem

Betyder det att vi är grisarna?

Medlem
Medlem

Haha! Västligare breddgrader! Det gjorde min morgon!

Skrivet av Manley:

Betyder det att vi är grisarna?

Nä, det måste vara ryssarna, eftersom man alltid skjuter till höger. Det är ju österut. Förutsatt att man håller mobilen i nord-sydlig riktning, men det är ju klart man gör!

Medlem

Tur att ni hade den bilden, har alltid fel på Norge och Finland.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Tjocka måsar siktade norr om Åland!

Medlem

Bra karta, nu vet jag ju vart Finland ligger...


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Som vanligt så fixar herr Lind leendet. Alltid underhållande att läsa.

För övrigt skulle jag väl knappast känna "stolthet" för det, men det är väl alltid skoj att det skapas arbetstillfällen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Haha, helt klart bäst skrivna nyheten och bästa nyhetsbilden på länge.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Emigrerar är ju helt fel ord. Emigrerar innebär att man flyttar från en plats till ett nytt ställe. I bästa sensationsanda så försöker ni få det till att Rovio flyttar från Finland, när de i själva verket väljer att även starta en spelstudio i Stockholm.

Medlem

Trevligt att spelbranschen växer i Sverige!

Inaktiv

Jag har aldrig riktigt förstått det här med Angry Birds, är det någon jättesuccé? Jag har aldrig hört talas om det annat än här på fz iaf.

Medlem

Tja det har bara sålts i ett par miljoner ex.

12
Skriv svar