Kika in min nya singel!

Medlem
Kika in min nya singel!

Hallå i stugorna.

Jag släppte i dagarna en ny singel från min kommande EP. Kika in musikvideon!

Kram!

Medlem

Grattis till en helt okej låt, säkert nått man skulle spela på P3


signatur
Medlem

Lessen, inte för o vara taskig, men det det där var mainstreamdynga av rang. *småkräks lite i munnen*

Definitivt inget för mig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

mainstream låt ja, P3 låt ja. funkar den? ja.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ingen låt jag skulle lyssna på, men det finns säkert många där ute som skulle tycka om den, t.ex. såna som gillar Danny, Erik Saade och allt va det nu är.

Inaktiv

Ska jag vara brutalt ärlig så hatar jag den typen av musik men det går inte att förneka att du har en bra röst och det är hög kvalitet på produktionen. Du kommer att bli stor inom kort och det är du säkert medveten om själv. Vem vet, kanske en kommande sommarplåga?

Uääk.

Bra jobbat! Inte direkt vad jag brukar lyssna på kanske, men för folk som gillar stilen så borde det vara en klockren låt. Lycka till med din EP

Medlem

Hög produktionsnivå!
Om det är du som är "artisten" och inte producenten så känns det rätt jobbigt med den mängd auto-tune låter innehåller. Det tar bort en hel del av din rösts karakteristiska drag och därmed också en del av känslan att det är du som vill framföra något. Det känns som att är producenten som står bakom låten och inte du. Just my 5 cents.

Men det kanske är du som producerat och mixat det hela också?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Hög produktionsnivå!
Om det är du som är "artisten" och inte producenten så känns det rätt jobbigt med den mängd auto-tune låter innehåller...

Jag står för både sång, produktion och mix. Jag arbetar ej med auto-tune eller andra typer av vocoders så det förvånar mig att du tycks höra "robot" över min röst. Jag använder mig ibland utav Melodyne, ett progam som hjälper en att att finjustera tonerna man sjunger så att sången låter mer felfri. Detta för att mixen ska låta så klockren som möjligt.

Tack för kommentaren!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Bra jobbat! Inte direkt vad jag brukar lyssna på kanske, men för folk som gillar stilen så borde det vara en klockren låt. Lycka till med din EP

Tack så mycket!

Medlem
Skrivet av pierreB:

Grattis till en helt okej låt, säkert nått man skulle spela på P3

Tack så mycket!

Medlem
Skrivet av erikemanon:
Skrivet av Brain:

Hög produktionsnivå!
Om det är du som är "artisten" och inte producenten så känns det rätt jobbigt med den mängd auto-tune låter innehåller...

Jag står för både sång, produktion och mix. Jag arbetar ej med auto-tune eller andra typer av vocoders så det förvånar mig att du tycks höra "robot" över min röst. Jag använder mig ibland utav Melodyne, ett progam som hjälper en att att finjustera tonerna man sjunger så att sången låter mer felfri. Detta för att mixen ska låta så klockren som möjligt.

Tack för kommentaren!

Det var nog hur du använt Meldoyne jag tänkte på.
Sjukt väl mixat och producerat. Då är jag riktigt riktigt imponerad!

Dock skulle jag inte köra på så "hårt" med Melodyne då det ofta är positivt om tonerna inte är helt rena hela tiden. Lyssna på t.ex. valfri stor artist så kommer du höra att man medvetet valt att ha kvar många "fel" för att behålla känsla, även fast man kanske bearbetat rösten med auto-tune/Melodyne.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tjena!

Helt ok, men som tidigare sagts väldigt mainstream upp eller ner med tempot

1
Skriv svar