Playstation 4 heter Orbis

Medlem
Playstation 4 heter Orbis

Detta är gällande info från "Aftonbladet" och jag vet aftonbladet är inte den bästa sidan , men vad är eran syn punkt på det hela .
Som sagt har själv nyligen köpt två stycken ps3 .

"Mängder av nya rykten om framtidens konsol

Nästa Playstation heter Orbis, enligt nya uppgifter.

Konsolen sägs släppas till julen 2013.

Och den gillar inte begagnade spel.

Att Sony arbetar med en ny stationär konsol är ingen hemlighet. Det är däremot detaljerna. Tidigare i år berättade Sony-chefen Kazuo Hirai att elektronikföretaget inte har för avsikt att avslöja något om Playstation 4 på E3, som äger rum i juni.

Med tanke på att informationen kan ha kommit ut i alla fall så kanske det inte behövs. Kotaku hävdar nämligen att de kommit över en hel del intressant fakta om konsolen via en pålitlig källa som ska ha gett spelsajten korrekta upplysningar förut gällande andra saker.
Galet hög upplösning

Enligt denna källa ska Playstation 4 heta Orbis. Det är latin och betyder cirkel, ring och Jorden. Para ihop det med spelföretagets nya bärbara spelkonsol, Vita, och innebörden blir tydlig. Orbis Vita betyder livets cirkel.

Kotaku lägger inte så stor vikt vid de specifikationer som konsolen har i nuläget eftersom det fortfarande kan komma att ändras. Just nu talas det om att den ska använda sig av AMD:s Southern Islands-gpu, vilket bådar gott. Uppenbarligen ska Orbis klara av att visa upp spel i galet höga upplösningen 4096 x 2160. Den ska också klara av att visa 3d-grafik i 1080p.

Orbis kommer inte tillåta folk att spela sina gamla Playstation 3-spel på den, dessutom kommer den att förhindra folk från att spela begagnade spel. Spelen kommer att finnas tillgängliga både via nedladdning och på bluray-skiva, men skivorna låses till användarens PSN-konto. Eftersom man måste aktivera spelet online via PSN kommer det inte heller gå att köpa begagnade skivor och därefter hålla sig offline.
Redan skickats ut till spelstudior

Och så släppdatumet då: julen 2013. Särskilt utvalda spelstudior ska redan ha fått särskilda utvecklarkit skickade till sig, vilket därigenom ska ge dem tid nog att ha spel färdiga till releasen om ett och ett halvt år.

En annan sak som talar för att Kotakus uppgifter har viss tyngd är att designfirman Coque Design av misstag råkade lägga upp Orbis-bilder på sin hemsida nu i veckan, något som snappades upp av Kotaku innan de hann tas bort. Bilderna hade etiketten ”Illustrationer & sketcher för nya Playstation Orbis-verktyg” och visar upp folk som rör sig framför en Kinect-liknande kamera på tv:n. En person kontrollerar musiken med vad som ser ut att vara en Iphone, Ipod eller liknande pryl.
"

Medlem

Alltså jag är helt och hållet med om att AB är inte den bästa sidan , men är mest nyfiken på vad ni tycker och tänker om detta .
Eller vad ni har för info där ute

Inaktiv

skulle bra kunna stämma. vad jag har hört mest om ps4 är att den ska ha en rund form
http://ps3maven.com/ps4-game-console-design/

Medlem

seriöst ifall den inte har bakåtkompatibilitet kommer jag inte köpa skiten då kan de ju bara lägga ner .

Inaktiv

Orbis kommer inte tillåta folk att spela sina gamla Playstation 3-spel på den, dessutom kommer den att förhindra folk från att spela begagnade spel. - Hejdå PS4. Vad händer med världen?

Medlem

Alltså kan ju säga att jag hoppas ju inte detta stämmer gällande "bakåtkompatibilitet" för det finns ju så mycket bra spel . och ps4 kommer väl inte vara sånt monster steg från ps3 eller ?

Medlem

Mycket är rykten och kommer med hög sannolikhet inte stämma överens med bakåtkompatibiliteten, det vore ett bakslag av Sony att inte ha detta.

Relativt nyligen så har Sony börjat sälja PS2 spel i PSN store som emuleras genom mjukvara, självklart har inte alla titlar av hela PS2 biblioteket inkluderats än (men utökas) men det visar att Sony vill ha det kompatibelt. Jag har hög mistanke att PS3 spel kommer att kunna spelas på PS4an, om inte vid lansering så kommer som mest troligt med mjukvaruppdatering.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på ifall begagnatmarknaden som Sony vill ändra på kommer funka eller inte, utgivare har ju redan online-pass på sina spel och kommer fortsätta så framöver. Det vore en underlig taktik att ha både online-pass och permanent kontobundet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Haha, Kotaku-rykten som förts vidare av Aftonbladet!

Det blir inte mycket mer opålitligt än så.

Medlem
Medlem

Tråkigt att se att folk här är så dåligt informerade. Nästa PlayStation kommer inte heta "Orbis". Det är bara ett kodnamn, precis så som "Durango" är kodnamnet för den nästa Xbox konsolen. Och gällande "Orbis kommer inte tillåta folk att spela sina gamla Playstation 3-spel på den" är bara ett svagt rykte som har applicerats på både PS4/"Orbis" och Xbox 720/"Durango".

Medlem
Skrivet av ohem:

Mycket är rykten och kommer med hög sannolikhet inte stämma överens med bakåtkompatibiliteten, det vore ett bakslag av Sony att inte ha detta.

Relativt nyligen så har Sony börjat sälja PS2 spel i PSN store som emuleras genom mjukvara, självklart har inte alla titlar av hela PS2 biblioteket inkluderats än (men utökas) men det visar att Sony vill ha det kompatibelt.

Slutsatsen jag drar av att se PS2 spel i psn store är att de hittat ett bra sätt att tjäna pengar på som de inte kunnat om det funnits kompabilitet. Bakåtkompabilitet är trevligt men inget måste tycker jag. Jag har ju en PS2 och en PS3, jag säljer inte dom, så om jag vill spela spel från den generationen så kan jag det oavsett hur PS4 blir.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar