Journey krossar Playstation Network-rekorden

fan vad alla gnäller om pc vs konsol. olika genrer funkar olika bra på olika plattformar. fightingspel skulle jag aldrig spela på pc medans rts, mmos och simulatorer är no-go på konsol. resten kan lika gärna vara multiplattform för min del, journey likaså. Glöm inte att innan Halo var det i princip ingen som trodde att fps kunde funka på konsol.

Medlem

Laddar ner nu, tack gode Gud för helg.
Ett ganska litet spel för övrigt, blott 591 MB.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Mytos:

Jag förstår inte riktigt hur det är smidigare faktiskt. Det är minst lika enkelt med Steam. På konsol måste den ju patcha och ha sig ändå nu för tiden, samma sak som steam också gör automatiskt.

En konsol köper du i butik, bär hem, kopplar in och kan sen spela alla spel som finns, klart. Behöver det patchas så sköter det sig självt, du behöver inte mer än acceptera patchen.

På PC ska du först köpa eller bygga datorn, sen installera OS, antivirus och övrig programvara. När du köpt ett spel ska du installera DMR från 3e part som Steam eller origins och uppdatera dem. Du måste installera spelet, och låsa det till nyss nämnda DMR. Lägg till att du behöver uppdatera dina iaf grafikkortsdrivrutiner regelbundet för att kunna spela utan problem. Lämnar helt ute unika problem relaterade till din hårdvara/mjukvara, hårdvaruuppgraderingsbehov, uppdateringar till windows och liknande.
Tycker konsol är klart smidigare.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Mistarfajlip:

Verkar ju vara störtskönt, jag vill ha till PC! Nån som vet om nån portning är på väg?

Nej utvecklaren har kontrakt med Sony att deras 3 första spel (Journey är det sista) skall vara exklusivt till PS3. Det är dessutom en upplevelse som verkligen känns ämnad för soffa och kontroll.

Soffa och kontroll you say?
Det är enkelt att koppla in en kontroller i PCn, men då säger du, för liten monitor, koppla in PCn i tvn,
done and done.

Ja folk envisas med att anta att man inte kan sitta bekvämt framför en TV om man spelar på PC.
Ett aningen enfaldigt antagande tycker jag.

Ack så sant, dock kan man på en PC aldrig få en lika enkel och smidig spelupplevelse som på konsol, men det är en annan sak. Å andra sidan, om man vill spela konsolportar på en TV som inte stödjer mer än högst 1080p med handkontroll, då känsn det som om man lika gärna kan spela på konsol ^^

OnT:
Trevligt, men hur många exemplar har det sålt då?

Bra att du håller med om att "spela i soffan" argumentet bara är dumheter.

Visst om du räknar in förstagångsinstallationen av hårdvaran i "spelupplevelse" så är det "smidigare" på konsol. Dock så vet jag faktiskt inte hur svårt det är att installera ett datorpaket. Jag gissar att de flesta har en dator i hemmet idag. Så hur svårt är det egentligen? Köper man ett "paket" är en PC bara att koppla in.

Om du däremot vill ha den bästa "spelupplevelsen" i själva spelet så är det PC som gäller då den överträffar allt en konsol klarar av (åtminstone allt som är mätbart och inte subjektivt).

Såklart har olika plattformar olika utbud av mjukvara. Vill man spela ett telefonspel som inte finns på konsol så är man självklart hänvisad till den plattformen. Visserligen kan man köra emulatorer, men i stort så är det så..

Notera att jag medvetet använder ditt subjektiva ord "spelupplevelse" här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Mytos:

Jag förstår inte riktigt hur det är smidigare faktiskt. Det är minst lika enkelt med Steam. På konsol måste den ju patcha och ha sig ändå nu för tiden, samma sak som steam också gör automatiskt.

En konsol köper du i butik, bär hem, kopplar in och kan sen spela alla spel som finns, klart. Behöver det patchas så sköter det sig självt, du behöver inte mer än acceptera patchen.

På PC ska du först köpa eller bygga datorn, sen installera OS, antivirus och övrig programvara. När du köpt ett spel ska du installera DMR från 3e part som Steam eller origins och uppdatera dem. Du måste installera spelet, och låsa det till nyss nämnda DMR. Lägg till att du behöver uppdatera dina iaf grafikkortsdrivrutiner regelbundet för att kunna spela utan problem. Lämnar helt ute unika problem relaterade till din hårdvara/mjukvara, hårdvaruuppgraderingsbehov, uppdateringar till windows och liknande.
Tycker konsol är klart smidigare.

Att spela på telefon är mycket smidigare än att spela på konsol. Tycker telefon är klart mycket smidigare än konsol.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

KoP
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Mytos:

Jag förstår inte riktigt hur det är smidigare faktiskt. Det är minst lika enkelt med Steam. På konsol måste den ju patcha och ha sig ändå nu för tiden, samma sak som steam också gör automatiskt.

En konsol köper du i butik, bär hem, kopplar in och kan sen spela alla spel som finns, klart. Behöver det patchas så sköter det sig självt, du behöver inte mer än acceptera patchen.

På PC ska du först köpa eller bygga datorn, sen installera OS, antivirus och övrig programvara. När du köpt ett spel ska du installera DMR från 3e part som Steam eller origins och uppdatera dem. Du måste installera spelet, och låsa det till nyss nämnda DMR. Lägg till att du behöver uppdatera dina iaf grafikkortsdrivrutiner regelbundet för att kunna spela utan problem. Lämnar helt ute unika problem relaterade till din hårdvara/mjukvara, hårdvaruuppgraderingsbehov, uppdateringar till windows och liknande.
Tycker konsol är klart smidigare.

Att spela på telefon är mycket smidigare än att spela på konsol. Tycker telefon är klart mycket smidigare än konsol.

..och sen dog batteriet i telefonen.

Medlem

Med tanke på att så många tycker att det är lämpligt att posta om hur mycket bättre det är med PC i trådar om konsol-spel så tycker jag det är lämpligt att alla som gillar konsol-spel börjar skriva i trådar om PC-spel - då blir det säkert ännu bättre stämning här.

Medlem

Ja har man en mycket dyr dator eller iphone blir man tydligen extra iri över att det finns dom som föredrar andra alternativ att spela på........

12
Skriv svar