Minnesvärda ögonblick från Planetside 2-alphan

Robot
Minnesvärda ögonblick från Planetside 2-alphan

Massiv onlinepangare i Sonys regi. Kommer det bära eller brista? Vårt filmarkiv har blivit med alpha som låter dig bilda en egen uppfattning.

#sony, #planetside-2


Medlem
Minnesvärda ögonblick från Planetside 2-alphan

Looking good.

Medlem

Det här kommer bli så sjukt roligt

Medlem
Medlem

Sekunden jag såg att spelet hade ironsight började jag grina.

Medlem

Känns väldigt likt Crysis, på något sätt...

Verkar lite långsamt, och segt också. Men kanske kan bli något?


signatur

Nämen!

Medlem

Perfect.


signatur

Wai

Medlem

Det är CryEngine, så det kanske inte är så konstigt att det är likt Crysis. Tycker dock inte att det är något negativt alls.

Det mesta av videomaterialet här (typ, allt) kom från uppvisningen på GDC, så jag vet inte riktigt hur de kan kalla det för alpha highlights. Snarare GDC highlights. Här är resten av videon:

Spelet kommer för övrigt vara F2P, med en betalshop där du kan låsa upp vapen snabbare med fysiska pengar, men även via in-game-pengar, samt vanity items som inte går att köpa med in-game-pengar.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Känns väldigt likt Crysis, på något sätt...

Verkar lite långsamt, och segt också. Men kanske kan bli något?

På vilket sätt liknar det crysis? Eller är det ett aprilskämt?

Medlem

Ser mycket lovande ut. Älskade första Planetside.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Det är CryEngine, så det kanske inte är så konstigt att det är likt Crysis. Tycker dock inte att det är något negativt alls.

Det mesta av videomaterialet här (typ, allt) kom från uppvisningen på GDC, så jag vet inte riktigt hur de kan kalla det för alpha highlights. Snarare GDC highlights. Här är resten av videon:

https://www.youtube.com/embed/ohxc5flxhP0

Spelet kommer för övrigt vara F2P, med en betalshop där du kan låsa upp vapen snabbare med fysiska pengar, men även via in-game-pengar, samt vanity items som inte går att köpa med in-game-pengar.

nu hittar du väl på ändå, det är nya Forge-light motorn som driver spelet inte cryengine

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Struggle:

Känns väldigt likt Crysis, på något sätt...

Verkar lite långsamt, och segt också. Men kanske kan bli något?

På vilket sätt liknar det crysis? Eller är det ett aprilskämt?

De är båda shooters i någon form, där slutar likheterna ... Planetside är INTE Krajsis

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av Wartex:

Det är CryEngine, så det kanske inte är så konstigt att det är likt Crysis. Tycker dock inte att det är något negativt alls.

Det mesta av videomaterialet här (typ, allt) kom från uppvisningen på GDC, så jag vet inte riktigt hur de kan kalla det för alpha highlights. Snarare GDC highlights. Här är resten av videon:

https://www.youtube.com/embed/ohxc5flxhP0

Spelet kommer för övrigt vara F2P, med en betalshop där du kan låsa upp vapen snabbare med fysiska pengar, men även via in-game-pengar, samt vanity items som inte går att köpa med in-game-pengar.

nu hittar du väl på ändå, det är nya Forge-light motorn som driver spelet inte cryengine

Huh, okej jag kanske hittar på då. Hade för mig att de nämnde CryEngine för länge sedan, och det ser faktiskt väldigt likt ut CryEngine, förutom explosionerna möjligtvis.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Struggle:

Känns väldigt likt Crysis, på något sätt...

Verkar lite långsamt, och segt också. Men kanske kan bli något?

På vilket sätt liknar det crysis? Eller är det ett aprilskämt?

Kika typ vid 00:52 i klippet, HUDen, "Bobbing" effekten, Vapnet....

Alltså, ju mer jag kikar på gameplay klipp ifrån de olika Crysis titlarna så känner jag ganska stora likheter i hur Tanksen för sig... till och med flygplanet påminner om helikopterns rörelser i Crysis, om än något mer statiska (kan ju bero på att det är ett flygplan och ingen heli i PS2)

HUDen är ganska lika både i Soldat, Flyg, Tank läget... med några modifieringar.

Jag vet inte, för mig känns det bara äckligt likt Crysis, med det menar jag inte att det är något dåligt. Men ah, känns bara väldigt likt.

Edit: Haha, han gör ju till och med ett klassiskt Crysis skutt över tanken senare i videon!

Ps, kika in http://www.fz.se/filmer/20111124/planetside-2-vanu-sovereignt... och kolla tex på den första nano dräkten.

Allvarligt, är det bara jag som känner/ser likheter?


signatur

Nämen!

Medlem

Jag ser fram emot det här.
Planetsides storskaliga taktiska lagspel är helt unikt och det är ett spel där man faktiskt kunde kasta sig rakt in i striderna utan att vara en viss level eller ha speciell utrustning så F2P passar nog bra för spelet. Erfarenhet gjorde istället spelet roligare genom att ge en fler valmöjligheter i vilka roller man kunde spela på slagfältet i form av certifikat för tex. tunga vapen, flygplan och battlesuits. Man kunde även så småningom bli befälhavare med möjlighet att organisera och ge order till hundratals andra spelare på slagfältet.
Spelet är ett givet köp för mig om det har samma struktur som det första spelet.

Medlem

"Crysis-skuttet" är något som fanns med i Planetside redan för 10 år sen, (Vanu sovereignity har jetpacks), faktum är att det mesta kommer från Planetside såvitt jag kan se fast med bra mycket snyggare och detaljrikare grafik.

Medlem
Skrivet av HataMoto_:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Struggle:

Känns väldigt likt Crysis, på något sätt...

Verkar lite långsamt, och segt också. Men kanske kan bli något?

På vilket sätt liknar det crysis? Eller är det ett aprilskämt?

De är båda shooters i någon form, där slutar likheterna ... Planetside är INTE Krajsis

Haha ellerhur! och kanske att man kan göra sig osynlig då Annars finns det inte mycket likheter.

Medlem

Att ett spel har likheter med crysis säger förstås inte så mycket. Det blir inte så mycket mer strömlinjeformat än crysis, både i gameplay och art. Men jag tycker inte att Planetside har så mycket likheter med crysis att jag skulle uppmärksamma det, thank god.

Medlem

Ge mig beta access!!!

Medlem

Antar att det bara är jag då, som tycker att det är likt Crysis, hursomhelst så är ju inte det något dåligt direkt.

Får se hur Planetside 2 blir i slutändan.


signatur

Nämen!

Medlem

Kan nog bli sjukt kul . Ettan var jävligt kul när det var mycket folk online så jag hoppas de inte blir en massa problem som med så många andra onlinespel.

1
Skriv svar