PS3 Move, hur mycket utrymme krävs för multiplayer?

Medlem
PS3 Move, hur mycket utrymme krävs för multiplayer?

Jag har funderat på att skaffa en konsol efter att tjejen fick upp ögonen för hur roligt wii är. Men wii är inte så roligt single player tycker jag så jag kikade på XBox + Kinect men våran lägenhet är alldeles för liten för Kinect. Så jag funderar på PS3 + Move.

Problemet är utrymmet, i våran lägenhet är det ca 2.2m från TVn till soffan och det går inte att flytta dem länge ifrån varandra. Att placera om soffan och Tvn har tjejen lagt in veto mot. Jag har kikat på forum och manualer och fått fram att ps3 move fungerar på 1-3 meters avstånd. Sports Champions skall bäst spelas på 2.5m. Så teoretiskt borde det fungera i våran lägenhet. Men om man vill spela mot varandra i tex. pingis kommer 2.2 meter räcka?

Någon som har spelat Move med två eller fler spelare från runt 2.2m? Eller är det någon som har ett Move som kan testa vore jag väldigt tacksam.

Medlem

Jag har väl omkring 2,5 meter från tv'n till soffan och för mig fungerar det bra. Bara ni har tillräckligt med utrymme i sidled tror jag det kommer gå. Om ni klarade av att spela Wii tror jag att även PS Move fungerar bra.

Medlem

Jag har Move hemma, har använt det lite till att spela demo-spelet som kom med och provat på lite olika demos från PSN. Spelat lite i Killzone 3 med det också.... helt värdelöst egentligen.
Det slutar alltid med att jag går tillbaka till Dualshock-kontrollerna när jag vill spela ett tag.

Jag tror egentligen inte att det är Move's fel så mycket som att det inte finns några bra spel.

Medlem

Tack för infon, beställer nog en ps3 + move.

1
Skriv svar