Undersökning

Medlem
Undersökning

Hej!
För alla som vill och kan så vore jag tacksam om ni ställde om i en liten onlineundersökning. Den är anonym och behandlar en filosofiskfråga.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHlhQ3hC...

Medlem

Filosofiskfråga! Hahaha, den va bra.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag antar att du vill veta hur man reagerar på texten? Men det var mer psykologi än filosofi, plus att den slutade snabbt, så vet inte riktigt vad du kan/vill få ut av den.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag antar att du vill veta hur man reagerar på texten? Men det var mer psykologi än filosofi, plus att den slutade snabbt, så vet inte riktigt vad du kan/vill få ut av den.

Detta. Hela enkäten känns meningslös över en sådan kort och obetydlig berättelse. Svarade inte, men det skulle vara 0 på allt om jag gjort det.

Medlem

Svarat. Men jag måste säga att det är lite otydligt vad man ska svara på, är det texten i sig eller det runt om texten oxå? Jag menar det att jag blir juh lite irriterad över att historien slutar "mitt i" men själva texten är inte irriterande...
Har själv gjort enkät i samband med examensarbete så jag vet hur svårt (omöjligt) det är. Mitt tips är att anta att alla är idioter och förklara i absurdum


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Som sagt, det finns inga rätta svar eller fel svar. Man skall svara efter man har läst texten ja, men hur det skall tolkas är helt olika. Detta är ej mitt examens arbete. Har gjort ett större arbete på 30Hp och där förklarade jag allt innerligt så att respondenterna förståd allt i minsta detalj, men detta är en helt och egent tolkning :P.
Om DEN är mer psykologisk i sig och har fundering kring hur den hela slutar och "varför" du tycker den känns meningslös så kan du skicka ett epost till enkat.filosofi@gmail.com. Jag vet varför den känns meningslös, det gör den om man inte "förstår" innehållet, vilket ni inte kan göra då jag inte har gett hela undersökningen. När jag har fått ihop rättantal personer kommer jag skriva här vad den tester och då kommer det klarna upp!

Medlem

och även att klarna upp varför den är "filosofisk" i sig.

1
Skriv svar