@Fz! Och dom som ser fram emot Planetside 2

Inaktiv
@Fz! Och dom som ser fram emot Planetside 2

Till fz: Det skrivs på tok för lite om Planetside 2 : )!
Det är snart stängd sen öppen beta (Tror jag?), Ivf så finns det en hel del filmer ute.
Försök att hitta mera info?

Och för dom som ser fram imot Planetside 2 :
http://www.youtube.com/watch?v=KSXXEOJUcG0
(2a finns till höger i listan)

http://www.youtube.com/watch?v=SIE42ZfdKbI&feature=BFa&list=H...
Grym trailer där dom snackar om spelet lite "mindre"

MASSIVT SÄGER JAG BARA !


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

JAg tittar på första filmen du länkade. Jösses, 30 spelare och han har konstant hack (lag?) när han spelar. Jag undrar hur det är om det är 1000 personer i spelet. Ospelbart?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

JAg tittar på första filmen du länkade. Jösses, 30 spelare och han har konstant hack (lag?) när han spelar. Jag undrar hur det är om det är 1000 personer i spelet. Ospelbart?

Tare lungt Beta som beta, ryssar etc. Lär nog fixas


signatur

Rwa?

Medlem

*håller tummarna*
*försöker glömma det som visas av spelet*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Planetside <3

Medlem

Stort fan av originalet. Och även om jag tycker uppföljaren verkar lovande så är det en del saker som oroar mig och får mig att tro att spelet kommer misslyckas totalt.

Squad-respawn är det största skämt än så länge. Det tar bort all form av strategi när det gäller att inta outpost för att därifrån avancera och attackera en bas. Med squadrespawn behövs varken outposts eller mobile spawnpoints :/ Det kommer bli en enda grötig röra av infanteri utan koll på vart folk kommer ifrån eller om en korridor är säker eller ej.

Det verkar dessutom finnas respawns över sågott som hela kontinenterna vilket gör transport fordon överflödiga. En av de saker som gjorde PS1 så grymt var ju att hoppa in på servern och koordinera och planera en attack både i form av transport, respawn och resupply. kunde gå 30 minuter innan man ens var påväg emot striden, och det var inte 30 tråkiga minuter.
Gav verkligen ett intryck av storskalig krigsföring och lagarbete, detta verkar försvinna i PS2.

En sak jag inte vet säkert men det verkar iaf som att man inte längre behöver "fylla på" energin i de olika baserna. I PS1 var man tvungen att samla upp "energi" i warpbubblorna och transportera detta till en bas för att fylla på så inte basen faller till neutralt läge (energin förbrukas när man respawnar och köper fordon o.s.v.

Free-to-play med microtransaktioner...
Jag hade föredragit en månadskostnas som säkerställer bra support och underhåll på servrarna.

För övrigt är jag inte imponerad av den gameplay som visats, ser ut som cod/bf3. Men nu är ju det som visats från nån testserver med endast 40-50 spelare så det ser nog annorlunda ut med några hundra.
Fattar dock inte varför man ska belönas med xp och streaks för varenda liten jävla grej man gör?

Några tankar iaf.
Men jag hoppas jag har fel, saknar PS1 och det förtjänar verkligen en värdig uppföljare.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:

Stort fan av originalet. Och även om jag tycker uppföljaren verkar lovande så är det en del saker som oroar mig och får mig att tro att spelet kommer misslyckas totalt.

Squad-respawn är det största skämt än så länge. Det tar bort all form av strategi när det gäller att inta outpost för att därifrån avancera och attackera en bas. Med squadrespawn behövs varken outposts eller mobile spawnpoints :/ Det kommer bli en enda grötig röra av infanteri utan koll på vart folk kommer ifrån eller om en korridor är säker eller ej.

Det verkar dessutom finnas respawns över sågott som hela kontinenterna vilket gör transport fordon överflödiga. En av de saker som gjorde PS1 så grymt var ju att hoppa in på servern och koordinera och planera en attack både i form av transport, respawn och resupply. kunde gå 30 minuter innan man ens var påväg emot striden, och det var inte 30 tråkiga minuter.
Gav verkligen ett intryck av storskalig krigsföring och lagarbete, detta verkar försvinna i PS2.

En sak jag inte vet säkert men det verkar iaf som att man inte längre behöver "fylla på" energin i de olika baserna. I PS1 var man tvungen att samla upp "energi" i warpbubblorna och transportera detta till en bas för att fylla på så inte basen faller till neutralt läge (energin förbrukas när man respawnar och köper fordon o.s.v.

Free-to-play med microtransaktioner...
Jag hade föredragit en månadskostnas som säkerställer bra support och underhåll på servrarna.

För övrigt är jag inte imponerad av den gameplay som visats, ser ut som cod/bf3. Men nu är ju det som visats från nån testserver med endast 40-50 spelare så det ser nog annorlunda ut med några hundra.
Fattar dock inte varför man ska belönas med xp och streaks för varenda liten jävla grej man gör?

Några tankar iaf.
Men jag hoppas jag har fel, saknar PS1 och det förtjänar verkligen en värdig uppföljare.

Det ända jag inte håller med om i din text är:

"Free-to-play med microtransaktioner...
Jag hade föredragit en månadskostnas som säkerställer bra support och underhåll på servrarna."

Ber dig att ta en titt på nya TRIBES acend eller va det nu heter - Är med i betan och varit sen start.
Det är fria servrar där microtransaktioner också finns, Men det gör inte spelet mera ostabilt eller dåligt supportat för det, Snarare ett av dom spelen på marknaden nu skulle jag säga som har bäst support för sina fans / Servrar m.m

Så ta det lugnt med att tro saker om "f2p" servrar, Du kanske missar gaaaalet bra spel med sjukt bra support ( Vindictus tex )

---
Dock på dina andra saker du sa - Testade inte ps1 så mycket, Minns att jag spelade det 1 dag hos en polare men va inget jag riktigt "förstod" Sprang över en hel karta för att sen inse att kriget va på en annan "värld" så d gick inte så lyckat.

Men jag tycker du bör söka upp varenda liten sak som liknar ett svar på dina saker du skrev, (Kanske andra spel sidor har frågat devs om just det?) Och posta svaren om du hittar något här.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av Soulless:

Stort fan av originalet. Och även om jag tycker uppföljaren verkar lovande så är det en del saker som oroar mig och får mig att tro att spelet kommer misslyckas totalt.

Squad-respawn är det största skämt än så länge. Det tar bort all form av strategi när det gäller att inta outpost för att därifrån avancera och attackera en bas. Med squadrespawn behövs varken outposts eller mobile spawnpoints :/ Det kommer bli en enda grötig röra av infanteri utan koll på vart folk kommer ifrån eller om en korridor är säker eller ej.

Det verkar dessutom finnas respawns över sågott som hela kontinenterna vilket gör transport fordon överflödiga. En av de saker som gjorde PS1 så grymt var ju att hoppa in på servern och koordinera och planera en attack både i form av transport, respawn och resupply. kunde gå 30 minuter innan man ens var påväg emot striden, och det var inte 30 tråkiga minuter.
Gav verkligen ett intryck av storskalig krigsföring och lagarbete, detta verkar försvinna i PS2.

En sak jag inte vet säkert men det verkar iaf som att man inte längre behöver "fylla på" energin i de olika baserna. I PS1 var man tvungen att samla upp "energi" i warpbubblorna och transportera detta till en bas för att fylla på så inte basen faller till neutralt läge (energin förbrukas när man respawnar och köper fordon o.s.v.

Free-to-play med microtransaktioner...
Jag hade föredragit en månadskostnas som säkerställer bra support och underhåll på servrarna.

För övrigt är jag inte imponerad av den gameplay som visats, ser ut som cod/bf3. Men nu är ju det som visats från nån testserver med endast 40-50 spelare så det ser nog annorlunda ut med några hundra.
Fattar dock inte varför man ska belönas med xp och streaks för varenda liten jävla grej man gör?

Några tankar iaf.
Men jag hoppas jag har fel, saknar PS1 och det förtjänar verkligen en värdig uppföljare.

Det ända jag inte håller med om i din text är:

"Free-to-play med microtransaktioner...
Jag hade föredragit en månadskostnas som säkerställer bra support och underhåll på servrarna."

Ber dig att ta en titt på nya TRIBES acend eller va det nu heter - Är med i betan och varit sen start.
Det är fria servrar där microtransaktioner också finns, Men det gör inte spelet mera ostabilt eller dåligt supportat för det, Snarare ett av dom spelen på marknaden nu skulle jag säga som har bäst support för sina fans / Servrar m.m

Så ta det lugnt med att tro saker om "f2p" servrar, Du kanske missar gaaaalet bra spel med sjukt bra support ( Vindictus tex )

---
Dock på dina andra saker du sa - Testade inte ps1 så mycket, Minns att jag spelade det 1 dag hos en polare men va inget jag riktigt "förstod" Sprang över en hel karta för att sen inse att kriget va på en annan "värld" så d gick inte så lyckat.

Men jag tycker du bör söka upp varenda liten sak som liknar ett svar på dina saker du skrev, (Kanske andra spel sidor har frågat devs om just det?) Och posta svaren om du hittar något här.

Jag har lirat tribes ascend sen i höstas nick: attackmack på london servern mest!

Skillnaden är att tribes inte kräver samma gedigna serversystem som ett mmo.
När spelet går retail lär väl de flesta servrar vara peer-to-peer (om jag inte missat nått) vilket lämnar endast masterserver och administrativa system till utvecklarnas serversystem.

Planetside är ett inlformationstungt spel som i sitt FPS utförande kräver ett extremt stabilt och väloljat serverpaket och sådant kostar pengar.

Om det som devs säger stämmer så är i princip endast kosmetiska detaljer tillgängliga för microtrans och allt som påverkar spelet är endast köpbart via ingame valutan just för att ingen med pengar ska få fördel över de utan.

Utan ett stadigt flöde inkomst så undrar jag vart pengarna som ska underhålla servrarna Ska komma ifrån, speciellt när spelet varit ute ett tag och nyhetens behag lagt sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av Soulless:

Stort fan av originalet. Och även om jag tycker uppföljaren verkar lovande så är det en del saker som oroar mig och får mig att tro att spelet kommer misslyckas totalt.

Squad-respawn är det största skämt än så länge. Det tar bort all form av strategi när det gäller att inta outpost för att därifrån avancera och attackera en bas. Med squadrespawn behövs varken outposts eller mobile spawnpoints :/ Det kommer bli en enda grötig röra av infanteri utan koll på vart folk kommer ifrån eller om en korridor är säker eller ej.

Det verkar dessutom finnas respawns över sågott som hela kontinenterna vilket gör transport fordon överflödiga. En av de saker som gjorde PS1 så grymt var ju att hoppa in på servern och koordinera och planera en attack både i form av transport, respawn och resupply. kunde gå 30 minuter innan man ens var påväg emot striden, och det var inte 30 tråkiga minuter.
Gav verkligen ett intryck av storskalig krigsföring och lagarbete, detta verkar försvinna i PS2.

En sak jag inte vet säkert men det verkar iaf som att man inte längre behöver "fylla på" energin i de olika baserna. I PS1 var man tvungen att samla upp "energi" i warpbubblorna och transportera detta till en bas för att fylla på så inte basen faller till neutralt läge (energin förbrukas när man respawnar och köper fordon o.s.v.

Free-to-play med microtransaktioner...
Jag hade föredragit en månadskostnas som säkerställer bra support och underhåll på servrarna.

För övrigt är jag inte imponerad av den gameplay som visats, ser ut som cod/bf3. Men nu är ju det som visats från nån testserver med endast 40-50 spelare så det ser nog annorlunda ut med några hundra.
Fattar dock inte varför man ska belönas med xp och streaks för varenda liten jävla grej man gör?

Några tankar iaf.
Men jag hoppas jag har fel, saknar PS1 och det förtjänar verkligen en värdig uppföljare.

Det ända jag inte håller med om i din text är:

"Free-to-play med microtransaktioner...
Jag hade föredragit en månadskostnas som säkerställer bra support och underhåll på servrarna."

Ber dig att ta en titt på nya TRIBES acend eller va det nu heter - Är med i betan och varit sen start.
Det är fria servrar där microtransaktioner också finns, Men det gör inte spelet mera ostabilt eller dåligt supportat för det, Snarare ett av dom spelen på marknaden nu skulle jag säga som har bäst support för sina fans / Servrar m.m

Så ta det lugnt med att tro saker om "f2p" servrar, Du kanske missar gaaaalet bra spel med sjukt bra support ( Vindictus tex )

---
Dock på dina andra saker du sa - Testade inte ps1 så mycket, Minns att jag spelade det 1 dag hos en polare men va inget jag riktigt "förstod" Sprang över en hel karta för att sen inse att kriget va på en annan "värld" så d gick inte så lyckat.

Men jag tycker du bör söka upp varenda liten sak som liknar ett svar på dina saker du skrev, (Kanske andra spel sidor har frågat devs om just det?) Och posta svaren om du hittar något här.

Jag har lirat tribes ascend sen i höstas nick: attackmack på london servern mest!

Skillnaden är att tribes inte kräver samma gedigna serversystem som ett mmo.
När spelet går retail lär väl de flesta servrar vara peer-to-peer (om jag inte missat nått) vilket lämnar endast masterserver och administrativa system till utvecklarnas serversystem.

Planetside är ett inlformationstungt spel som i sitt FPS utförande kräver ett extremt stabilt och väloljat serverpaket och sådant kostar pengar.

Om det som devs säger stämmer så är i princip endast kosmetiska detaljer tillgängliga för microtrans och allt som påverkar spelet är endast köpbart via ingame valutan just för att ingen med pengar ska få fördel över de utan.

Utan ett stadigt flöde inkomst så undrar jag vart pengarna som ska underhålla servrarna Ska komma ifrån, speciellt när spelet varit ute ett tag och nyhetens behag lagt sig.

Jävligt true vad du säger nu när jag tänker efter ang det sista.
"Vart ska pengarna för underhållet komma ifrån?"
Måste komma något mera helt klart längre fram som kommer kosta... eller?

Är inte FIREFALL samma sak? F2p men lite till inget MicroT?
Dom överlever och har stabila servrar eller är det fel också?

Ivf om det blir pay 2 play så kommer jag betala om det är som min polare berätta om PS1
Helt galet - går inte att missa isf.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

PS1 är ett av de bästa, ingen tvekan, och jag kommer köpa och spela detta så fort det bara går!
Men just nu kan jag bara hoppas att de inte förstör det som jag tycker gjorde ps1 så bra, men tyvärr verkar det som att öven denna utvecklare hoppat på mainstreamvågen och att spelet kommer sluta upp som ett väldigt "vanligt" spel utan inlärningskurva.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bump bara för att skriva att jag blivit sjukt taggad efter att ha sutttit o blivit nostalgisk över filmer från ps1...

Måtte detta bli bra nu!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kan ju också passa på att nämna om diskussionen om lagget lite längre upp i tråden som visserligen var i Maj. Efter E3 så bör dessa diskussioner inte behövas längre. Och det lagg han hade på GDC var mest troligtvis för att det var en väldigt tidig Alpha. Den på E3 var Alpha också men det börjar dra ihop sig nu för Beta och spelet ser helt fantastiskt ut. Jag ser fram emot det här spelet enormt mycket även om jag fortfarande är lite tveksam till mikrotransaktioner.

Uppenbarligen så ser PC Gamer fram emot det också.

http://www.pcgamer.com/2012/06/16/pc-gamers-best-of-e3-awards...

Kan ju bara åter igen påtala att det är synd att FZ rapporterar så förhållandesvis lite om spelet. Finns hur mycket media som helst att visa som dom inte ens brytt sig om att skriva om.

För övrigt så tog någon på Planetside Universe fram statistik från Google. Visa sig att Planetside är absolut popuärast i Sverige med flest antal sökningar per invånare.

1
Skriv svar