Dubbelpost

Medlem
Dubbelpost

Nej... men en till

Kunde inte låta bli att visa en bild från morgonen. Linda har varit i Stockholm hela helgen så lilltjejen och jag har spexat ensamma.

Här satte jag henne i svinkalla Malmö på en stubbe och hoppades att hon skulle sitta kvar...

#blogg

Dubbelpost

"Hoppades att hon skulle sitta kvar"

Vi vet alla att så fort vi släpper taget så rullar de iväg och en vild jakt över hela ängen tar fart. Gud förbjude att de zippar ner i ett kanin gryt. Finns inget värre än att behöva ranta runt hela underlandet i jakt på dessa typer. Så när du nu springer med utsträckta armar och försöker fånga detta väsen gjort av såpa, med denna melodi i bakgrunden Och sen när jakten väll fört dig genom trimmade häcklabyrinter och snabbsnickrade valrossrestauranger, väll kommer hem och frugan glatt frågar "vad har ni gjort idag då?" med en sån där glad ton, när en själv står där med alla sorters utmatning och försöker hålla orden tillbaka.

Men sen somnar alltid de små efter dagens surrealistiska eskapader, och du kan stå där och känna leendet ta över ansiktet igen. Och veta, att vad än framtiden har i förbehåll för ditt älskade barn, så kommer det att få kämpa för att få tag i henne.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Underbart skrivet Traveller. From twisted minds come twisted lines.

Du borde läsa min bok: "Sagor från ett liv sett genom en spegel, som setts genom en spegel, som i sin tur setts genom en spegel med en spricka i."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Skicka ett draft på posten!

1
Skriv svar