Rykte: nästa Xbox alltid uppkopplad – släpps julen 2013

Robot
Rykte: nästa Xbox alltid uppkopplad – släpps julen 2013

Blu-ray och Kinect 2.0 sägs vara inbyggt enligt det senaste ryktet om Microsofts kommande.


Medlem
Rykte: nästa Xbox alltid uppkopplad – släpps julen 2013

Det samma sas väl om nästa ps3? (att motverka begnagatmarknanden asså)


signatur

Jäh!

Medlem

bojkottning?


signatur

//Peace out

Medlem

Jag förstår om dom vill motverka piratkopiering. Men att motverka begagnathandeln är bara fel. Har vi köpt ett spel så är det väl ändå upp till oss att sälja det vidare om vi skulle vilja det.

Medlem

Köper aldrig begagnade spel och kan först varför de går till såna här extrema åtgärder när butiken som gamestop har pushat konceptet till den yttersta bristningsgränsen. Innan någon går berserk - Media som spel har ingen förslitning och därmed går det inte att likna den vid försäljning av t ex bilar eller allt annat idiotiskt som brukar komma upp.

Medlem

Volvo: Vi ser ett stort problem att ägarna till våra bilar säljer dom vidare. Vi tjänar mindre på det! Vi måste få alla att köpa en ny bil! Om det sitter någon annan i förarstolen så sprängs bilen! Vi kör på det!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Hmm...få se om Wii U hamnar i fötterna när Sony och MS släpper deras nästa konsoler....verkar som räknekrafts skillnaden blir liknande, som mellan nuvarande ps3/360 vs. Wii.......hoppeligen inte ändå.

Medlem

ser inga problem med det här, köper aldrig begagnat och är alltid uppkopplad (den nyheten ska väl tas med en nypa salt)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Standard med "TA DET LUGNT", börjar bli tjatigt..

Ahhhh... Nej, det låter väl OK.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Volvo: Vi ser ett stort problem att ägarna till våra bilar säljer dom vidare. Vi tjänar mindre på det! Vi måste få alla att köpa en ny bil! Om det sitter någon annan i förarstolen så sprängs bilen! Vi kör på det!

En bil idag håller oerhört mycket kortare tid än förr i tiden, tror du att det är ett sammanträffande?

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Volvo: Vi ser ett stort problem att ägarna till våra bilar säljer dom vidare. Vi tjänar mindre på det! Vi måste få alla att köpa en ny bil! Om det sitter någon annan i förarstolen så sprängs bilen! Vi kör på det!

Lovar dig att det skulle säljas rätt mycket mindre begagnade bilar om förslitningsskador inte existerade, vilket inte existerar hos en digital vara som spel.

Medlem

Det känns väl inte helt troligt att det kommer att krävas ständig uppkoppling. Det torde finnas avsevärt bättre sätt att motverka begagnatmarknaden på än att tvinga sina kunder att vara uppkopplade hela tiden. Nä, den nyheten tror jag inte på. Det skulle begränsa marknaden en hel del, då är det bättre att använda koder.

Vad gäller inbyggd Kinect begriper jag inte riktigt hur det skulle fungera. Är det verkligen så vanligt att folk har sina konsoller stående så att Kinecten kan läsa av spelarna? Medföljande Kinect kan jag absolut köpa, men inbyggd? (Och visst, det går alltid att flytta på konsollen så att den kan läsa av spelarna, men då är det något enklare att bara flytta på en kamera.)

Medlem

Aldrig i livet att den är konstant uppkopplat.
Speciellt i usa där internet-infrastruktur är sämre än vissa u-länder.

bluray är ju inte omöjligt, beror på hur stolta microsoft är och hur sugna de är på att betala royalty till sony.
nått stort lagringssystem behövs i alla fall, byta skivor fram och tillbaks, samt att klippa innehåll/försämra kvalitet på bild och ljudfiler är bara pinsamt.

Hur ska knekt vara inbyggt?
Om de inte ändrat hur det fungerat radikalt så skulle det ju i princip betyda att man måste tejpa fast Xboxen PÅ TV'n.

tvivlar lite på att grafikkorten jobbar separat, en frame tar inte lika lång tid att rendera som en annan frame.
de behöver konstant synkas med varandra och kolla av var det andra grafikkortet ligger.

Flergrafikkortslösningar för pc kan vara billigare än ett enkelt grafikkort med samma prestanda
Mest för att det enskilda grafikkortet har ett högre premium/prestige värde,
nått sånt lär inte finnas när det gäller konsolhårdvara.
Dessutom medför det strul och extra frödröjningar.
Jag tror inte att en konsol kommer ha flera separata gpu'er.
finns inga fördelar med det.

Medlem
Skrivet av Zane86:

Jag förstår om dom vill motverka piratkopiering. Men att motverka begagnathandeln är bara fel. Har vi köpt ett spel så är det väl ändå upp till oss att sälja det vidare om vi skulle vilja det.

begagnat skadar ju utverklarna exakt lika mycket som piratkopiering.
enda skillnaden är att du faktiskt betalar pengar för din begagnade version av spelet.
meddans piraten håller kvar i sin kosing.

med andra ord så är faktiskt ett begagnat ex "skadligare" än ett piratex.

helt enkelt,
Har du tänkt pröjsa, låt då pengarna gå åt rätt håll. ( ett nytt ex )
annars kan du skita i att pröjsa.

Skrivet av andreashal91:

Volvo: Vi ser ett stort problem att ägarna till våra bilar säljer dom vidare. Vi tjänar mindre på det! Vi måste få alla att köpa en ny bil! Om det sitter någon annan i förarstolen så sprängs bilen! Vi kör på det!

det är ju skillnad på spel och bilar,

ett spel kan du fullt förbruka på några dagar och sedan sälja det vidare, utan att själva produkten är utnött.

hade folk sålt sin volvo begagnat efter en vecka, så kan du ge dig fan på att volvo skulle försöka fixa engångskoder för tändningen etc.

Skrivet av Nordh:

Det känns väl inte helt troligt att det kommer att krävas ständig uppkoppling. Det torde finnas avsevärt bättre sätt att motverka begagnatmarknaden på än att tvinga sina kunder att vara uppkopplade hela tiden. Nä, den nyheten tror jag inte på. Det skulle begränsa marknaden en hel del, då är det bättre att använda koder.

problemet med offline-koder är att de kan knäckas.
om de vill ha ett fungerande kodsystem så måste det också kolla av mot nätet, så det blir sak samma.

Medlem

Spelar ingen roll, när det väl lanseras ligger redan PC-marknaden ett snäpp före.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Devildoll:

problemet med offline-koder är att de kan knäckas.
om de vill ha ett fungerande kodsystem så måste det också kolla av mot nätet, så det blir sak samma.

Det är väl en ganska stor skillnad mellan att vara tvungen att vara uppkopplad i samband med installation och att ständigt vara uppkopplad?

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Spelar ingen roll, när det väl lanseras ligger redan PC-marknaden ett snäpp före.

spelar ingen roll eftersom majoriteten av alla spel är multi..och indirekt styrs av konsolerna hårdvara


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag ogillar per automatik när saker kräver 100% uppkoppling och när företagen ska bestämma om min köpta produkt långt efter jag köpt den.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem
Skrivet av Nordh:
Skrivet av Devildoll:

problemet med offline-koder är att de kan knäckas.
om de vill ha ett fungerande kodsystem så måste det också kolla av mot nätet, så det blir sak samma.

Det är väl en ganska stor skillnad mellan att vara tvungen att vara uppkopplad i samband med installation och att ständigt vara uppkopplad?

jo skillnad är det.

men i usa är det faktiskt en del 360's som inte är uppkopplade alls
typ 25%

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MiLeS:

Spelar ingen roll, när det väl lanseras ligger redan PC-marknaden ett snäpp före.

spelar ingen roll eftersom majoriteten av alla spel är multi..och indirekt styrs av konsolerna hårdvara

Jo spelen kommer vara dessamma oavsett plattform men PCn har och kommer alltid spöa konsollen så spela roll hur fet nästa generation kommer vara.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Devildoll:

jo skillnad är det.

men i usa är det faktiskt en del 360's som inte är uppkopplade alls
typ 25%

Ja, men många av dem kan förmodligen koppla upp sig temporärt för att mata in sin kod.
Däremot kanske de inte kan vara ständigt uppkopplade. (Likaså är det en del som redan nu är uppkopplade då och då som inte kan vara ständigt uppkopplade.)
M.a.o. är koder en snäppet smidigare lösning jämfört med att behöva vara ständigt uppkopplad.

Dock är det tämligen irrelevant då ingen av oss tror att ryktet om ständig uppkoppling stämmer.

Medlem

Jag blir så trött på folk som inte förstår att man inte ÄGER spelen, man betalar endast för en licens, rättigheten att få använda spelen med vissa begränsningar. Spelutvecklarna/utgivarna äger de fulla rättigheterna, så de får göra precis vad de vill.

Medlem

Alla ni som säger "Strunt i det jag köper bara nytt" och liknande, hur bär ni er åt om ni vill köpa the Legend of Zelda till NES? Eller klassiker till Master system, mega drive, SNES, vectrex osv.

Dessa onlineskydd och engångskoder och liknande som det skrivs om sabbar inte bara den omedelbara begagnatmarknaden, den dödar konsollerna efter en generation, retrospelande kommer att vara ett minne blott.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Alla ni som säger "Strunt i det jag köper bara nytt" och liknande, hur bär ni er åt om ni vill köpa the Legend of Zelda till NES? Eller klassiker till Master system, mega drive, SNES, vectrex osv.

Dessa onlineskydd och engångskoder och liknande som det skrivs om sabbar inte bara den omedelbara begagnatmarknaden, den dödar konsollerna efter en generation, retrospelande kommer att vara ett minne blott.

finns en massa retrosspel att köpa på xbl redan i dag


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av SID 6.7:

Alla ni som säger "Strunt i det jag köper bara nytt" och liknande, hur bär ni er åt om ni vill köpa the Legend of Zelda till NES? Eller klassiker till Master system, mega drive, SNES, vectrex osv.

Dessa onlineskydd och engångskoder och liknande som det skrivs om sabbar inte bara den omedelbara begagnatmarknaden, den dödar konsollerna efter en generation, retrospelande kommer att vara ett minne blott.

finns en massa retrosspel att köpa på xbl redan i dag

Totalförstörda med smetfilter och kassa kontroller, Spel skall spelas på orginalhårdvara med orginalkontroller.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Att internetuppkoppling krävs är nog inte enbart för att bli av med begagnade spel.
Microsoft lär ju tjäna miljoner på reklam som då kan visas för alla samt att man behåller fullständig kontroll över konsolerna. Just nu tycker jag det känns väldigt troligt att man behöver vara uppkopplad till internet med tanke på alla rykten om just detta för både xbox och ps4.

Medlem

Om ryktena om Ps4 (Orbis) och nya xbox stämmer blir nog Wii U Den sista konsolen för mig. Lägger 6000 på min pc istället.

Medlem

Aprilskämt ? vilket skräå

123
Skriv svar