Diablo III – möt Demon Hunter

Robot
Diablo III – möt Demon Hunter

Drygt tre minuter lång film presenterar demonjägarklassen, se den hos FZ.

#diablo-iii


Medlem
Diablo III – möt Demon Hunter

JAAA GE MIG DET NU DÅÅÅÅ

Redaktör

Ful färgbugg upptill i filmen. Ny film är på gång.

Edit: filmen fixad.


signatur
Medlem

Ser ut som den är 3D ?

Inaktiv

Blir nog Path of Exile istället. Stresstestet som var i helgen var helt underbart.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:

Blir nog Path of Exile istället. Stresstestet som var i helgen var helt underbart.

Samma, något av det bästa jag spelat på länge och hardcore möjligheterna är enorma. samt att skill trädet och oändliga kombinationen av skills och kristaller är enormt. Allt vad Diablo 3 "inte" är.

Inaktiv
Skrivet av Salami:
Skrivet av SToFo:

Blir nog Path of Exile istället. Stresstestet som var i helgen var helt underbart.

Samma, något av det bästa jag spelat på länge och hardcore möjligheterna är enorma. samt att skill trädet och oändliga kombinationen av skills och kristaller är enormt. Allt vad Diablo 3 "inte" är.

Jo, jag känner samma sak även om jag är mer casual än hardcore. Sen var grafiken mer passande än D3's cartoon network-grafik...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

undrar hur många som kommer köpa det här spelet på release dagen

Medlem

I början när jag spelade betan tyckte jag Demon Hunter var en av de tråkigare klasserna. Dessutom gillade jag inte alls grejen med att man kan springa runt med en mini-armborst i varje hand, ser både fjantigt och förstår inte mekaniken.

Senare i betan, efter att ha spelat de andra klasserna betydligt mer gjorde jag en demonjägare. Trots att de första nivåerna var ganska tråkiga (dock inte tråkigare än barbaren exempelvis) så växte klassen sig betydligt roligare. Även om vissa skills känns helt fel mekaniskt (som att ens pilbåge plötsligt blir ett maskingevär som spottar ut kulor som vilken PKP som helst).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Varför ens välja mellan Path of Exile och D3, när man kan spela båda?

Inaktiv
Skrivet av huklen:

Varför ens välja mellan Path of Exile och D3, när man kan spela båda?

För att man kanske har ett liv och bara har tid att spela ett action rpg Skämt å sido. När ett spel är bättre, varför ska man spela det sämre?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av huklen:

Varför ens välja mellan Path of Exile och D3, när man kan spela båda?

Mest för man inte har oändligt med tid Samt att jag helst inte stödjer AAA tillverkare något mer- Iaf min anledning att inte köpa D3 annars ser det väl kul ut men rätt trist om man jämfört med path of exile och valfriheten där då spelet inte spelar åt en

Medlem

Skulle inte sagt nej till ett kickstarter-projekt med utgång från Diablo 1, "Diablos spirituella efterföljare".
Blir mindre intresserad av D3 med varje ny video.

Det är känslan jag saknar. Få nya spel har känsla längre, eftersom de numera görs till casual-publiken.
Som sagt: tack och lov för kickstarters, värmer min själ.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Skulle inte sagt nej till ett kickstarter-projekt med utgång från Diablo 1, "Diablos spirituella efterföljare".
Blir mindre intresserad av D3 med varje ny video.

Det är känslan jag saknar. Få nya spel har känsla längre, eftersom de numera görs till casual-publiken.
Som sagt: tack och lov för kickstarters, värmer min själ.

Håller Absolut med. Diablo 1 har sån galet skön kännsla. Jag gillade inte riktigt Diablo 2 pga kännslan saknades helt. Path of Exiles är mer som Diablo 2 men ändå skön kännsla och coola karaktärs utveklingsmöjligheter. Prova det sen då det är free to play.

Kickstarter har gett mig hopp om spelbranchen igen. Får se hur Kickstarter fungerar i framtiden.
Skulle inte förvåna mig om EA och andra äcklar sig in i det på något sätt haha

Medlem

hade aldrig kört nått diablo innan så testade jag d3 betan och holy shit, det är nog värre än crack.
sånt framkallande av mersmak har jag aldrig tidigare upplevt i ett spel.
man vill bara kötta vidare tills man trillar av stolen.

Medlem

Jag vet inte riktigt varför, men jag har tapat hypen om D3. Det ser helt enkelt inte kul ut. Dom har bantat ner det och tagit ur features så till den grad att det verkar vara ett WoW-light.

Medlem

undra hur många timmar jag suttit lirat d3 betan älskar det så mycket, och detta påstående kommer från en som spelat diablo 1 och 2 mer än vad som är bra för sin hälsa

har någon polare som också har hoppat på d3 fail train för någon dum grej dom inte gillar..
Men jag kan för mitt liv inte se dom problemen, om dom nu gillade dom äldre spelen så mycket kan dom nu inte bara ta spela dom och låta d3 vara , hörde samma sak från d1 till d2 när folk skrek åt blizzard att dom gjorde bort sig när dom gjorde det ena eller det andra som var skillnad från 1an till 2an, men nog fan var det dom som skrek och svor över att d2 skulle suga som till slut spelade d2 mest av alla.. funny how that works.

jag sa till mina polare en grej som dom tyckte var rätt bra sagt, och det löd :
OM ni tar och tänker diablo 3 som ett nytt IP där inget diablo hack and slash funnits förut.. Skulle ni tycka att spelet sög då också? Mina polare kom ialla fall fram till att Nje, dom var bara så helt inne i att diablo ska vara diablo, och då rättarvisa jag dom till att spela mer d2 igen vilket dom inte vill göra.

Så efter min rant som sista ord om någon orkat läsa "mina polare hit och mina polare dit" tänk inte hela tiden på spelets brister tänk på allt som är så grymt awsome med spelet istället.

Medlem

Häftig trailer. Har spelat betan säkert 15timmar+ nu, grymt bra, spelet kommer hålla länge.
Har även testat PoE som flera här, men gillade det inte alls, så smaken är väl som baken.

Medlem

43 dagar kvar...

Medlem
Medlem

Men fan, orkar inte med mer frestelse nu ju! Ser ut som DH'n kommer bli aningen mer komplex än de andra klasserna, med tanke på skillsen, samt balansgången mellan Hate och Dicipline. Nåja, vet exakt hur detta kommer börja. En av varje klass direkt, som man paralell levlar och skickar saker emellan tills man fastnat mest för en av dom levlar upp den först

Medlem

Kör Diablo 2 just nu, grymt kul


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Grymt trist att jag inte fick testa D3betan innan de tog bort all valfrihet...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Lätt D3 över Path of Exile, lirade helg-stresstesten.. usch vilken äcklig grafik, kändes som "wallace & gromit". Och kontrollerna var helt fel (kanske blir bättring till fullversionen). + att kameran var näst intill "top-down" och att den var 1 meter ovanför karaktären så man hade väl en 3 centimeters field of view. Nej D3 all the way för mig

Tur att smaken är som baken, så ingen behöver citera mig och säga att Path of Exile är mycket bättre och att jag är en idiot som tycker annorlunda.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Astro Black:
Skrivet av Dryn:

Häftig trailer. Har spelat betan säkert 15timmar+ nu, grymt bra, spelet kommer hålla länge.
Har även testat PoE som flera här, men gillade det inte alls, så smaken är väl som baken.

Det är verkligen skittrist i jämförelse, fattar inte att det faktiskt finns folk som föredrar PoE framför D3.

Det är väl så att dom itne har testat D3 än men en sak som säger mig mycket är att alla som testar Diablo 3 älskar spelet. Jag själv har bara testat Path of Exile av de två spelen, det var skoj men tror fortfarande att Diablo 3 är bättre men man kan aldrig vara 100% förrän man spelat båda spel.

Medlem
Skrivet av Chnum:
Skrivet av Astro Black:
Skrivet av Dryn:

Häftig trailer. Har spelat betan säkert 15timmar+ nu, grymt bra, spelet kommer hålla länge.
Har även testat PoE som flera här, men gillade det inte alls, så smaken är väl som baken.

Det är verkligen skittrist i jämförelse, fattar inte att det faktiskt finns folk som föredrar PoE framför D3.

Det är väl så att dom itne har testat D3 än men en sak som säger mig mycket är att alla som testar Diablo 3 älskar spelet. Jag själv har bara testat Path of Exile av de två spelen, det var skoj men tror fortfarande att Diablo 3 är bättre men man kan aldrig vara 100% förrän man spelat båda spel.

Beror vad man prioriterar. Gameplayet och grafiken eller friheten till sin karaktär. Det sista är det jag prioriterar i ett spel, får jag inte göra min egen karaktär exakt som jag vill lessnar jag på några timmar.

D3 må vara roligt, men för det ska hålla mer än några timmar för mig måste jag ha mer frihet än vad spelet erbjudet, tex diablo 2 men x2

Medlem
Skrivet av Chnum:
Skrivet av Astro Black:
Skrivet av Dryn:

Häftig trailer. Har spelat betan säkert 15timmar+ nu, grymt bra, spelet kommer hålla länge.
Har även testat PoE som flera här, men gillade det inte alls, så smaken är väl som baken.

Det är verkligen skittrist i jämförelse, fattar inte att det faktiskt finns folk som föredrar PoE framför D3.

Det är väl så att dom itne har testat D3 än men en sak som säger mig mycket är att alla som testar Diablo 3 älskar spelet. Jag själv har bara testat Path of Exile av de två spelen, det var skoj men tror fortfarande att Diablo 3 är bättre men man kan aldrig vara 100% förrän man spelat båda spel.

Beror vad man prioriterar. Gameplayet och grafiken eller friheten till sin karaktär. Det sista är det jag prioriterar i ett spel, får jag inte göra min egen karaktär exakt som jag vill lessnar jag på några timmar.

D3 må vara roligt, men för det ska hålla mer än några timmar för mig måste jag ha mer frihet än vad spelet erbjudet, tex diablo 2 men x2

Medlem

Såg riktigt nice ut :). Tiden tickar men inte tillräckligt fort :(.

Medlem

Efter ha spelat sönder betan så tycker jag Demon Hunter är den tråkigaste klassen. Barbarian och Wizard är helt klart mina favoriter.

Medlem

Ge mig genast!


signatur

Meep!

12
Skriv svar