Wing Commander Saga gör stor succé

Robot
Wing Commander Saga gör stor succé

Över 50 000 nedladdningar under första dygnet för fansens egna kärleksprojekt.

#wing-commander-saga


Medlem
Wing Commander Saga gör stor succé

Den vill inte spela pingis med min CF-rigg. Hänger sig så fort jag försöker gå till dörren för mission som för många andra runt om webben

Medlem

Riktigt ball, dock fastnat mot första ässet som skjuter ner mig direkt


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hur är spelet då? Lever det upp till sina inspirationskällor?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hur är spelet då? Lever det upp till sina inspirationskällor?

Nu var det VÄLDIGT längesedan jag spelade ett WC spel så det är svårt att jämföra, men det är iaf riktigt kul och nostalgikänslorna blommar som bara den!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ja, det kanske är elakt. Det jag vill veta om det är ett BRA spel. Är det värt att lägga energi på och kommer man vara nöjd efter flertalet speltimmar?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Har några mindre klagomål på det här spelet... viss text i menyerna går knappt att läsa på grund av dåligt val vad gäller font och text formatering. Grafiken kunde även varit bättre, saknar speciellt en cockpit vy.

Det sagt så är själva spelet otroligt roligt och att de släpper det här gratis är helt fantastiskt. Gillar man genren är detta ett måste.

Medlem

trailern sade mig inte mycket om vad för typ av spel det är? får titta närmare på detta senare spelade aldrig wing commander så har noll koll :/

Medlem

7GB installerat känns lite väl mycket med tanke på vad spelet innehåller och hur det ser ut. Freelancer som enligt mig ser mycket bättre ut är ju inte ens 1GB stort, och X3 är väl lite drygt 5GB. Antar att det är mellansekvenserna som tar plats? Hoppas på riktigt välgjorda såna då i så fall

Aja, spelet ska helt klart testas i alla fall. Det är ju Wing Commander, så vad kan gå fel?

Medlem

Spelet är grundat på Freespace 2 motorn (1998), men den gör sitt jobb ganska bra ändå

Medlem

Har precis börjar sätta mig in i X3 (för övrigt mitt första möte med serien jag minnas) och gillar känslan skarpt även det märks direkt vilket massivt åtagande spelet är. Kan detta då vara värt o köra eller ska man hålla sig till X3? Någon som har en åsikt? Har spelat många spacesims genom åren men inte så intensivt.

Medlem

oOo nice!!! detta måste testas...

Medlem
Skrivet av afterclap:

Har precis börjar sätta mig in i X3 (för övrigt mitt första möte med serien jag minnas) och gillar känslan skarpt även det märks direkt vilket massivt åtagande spelet är. Kan detta då vara värt o köra eller ska man hålla sig till X3? Någon som har en åsikt? Har spelat många spacesims genom åren men inte så intensivt.

Svårt att jämföra de två spelen. X3 handlar mycket mer om att bygga upp en ekonomi via trade och space stations etc. medans Wing Commander är fokus på striderna. Det är dog-fighting non-stop.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av afterclap:

Har precis börjar sätta mig in i X3 (för övrigt mitt första möte med serien jag minnas) och gillar känslan skarpt även det märks direkt vilket massivt åtagande spelet är. Kan detta då vara värt o köra eller ska man hålla sig till X3? Någon som har en åsikt? Har spelat många spacesims genom åren men inte så intensivt.

Svårt att jämföra de två spelen. X3 handlar mycket mer om att bygga upp en ekonomi via trade och space stations etc. medans Wing Commander är fokus på striderna. Det är dog-fighting non-stop.

Låter som wing commander kan vara ett "ösigare" komplement till X3? Ändå gratis så ska testa det. Gillar ju både actionbetonade o strategiskt betonade spel. Får man bara gott med immersion i spelet så blir det nog nice!

1
Skriv svar