Obsidian kan hjälpa till med miljödesign & konversationer

Robot
Obsidian kan hjälpa till med miljödesign & konversationer

Om Brian Fargo samlar in tillräckligt med Wasteland 2-pengar kommer RPG-experten Chris Avellone hos Obsidian bidra med ytterligare rollspelsexpertis.

#obsidian, #icewind-dale, #planescape-torment


Inaktiv
Obsidian kan hjälpa till med miljödesign & konversationer

Hmmm, inget ont om Obsidian, men det där kan väl en någorlunda begåvad högstadieklassare klara av på egen hand?


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Att föra tillbaka/ihop fler av utvecklats till de gamla goa rollspelen är bara positivt i min mening. Dessutom är chris avellone i mina ögon en legend jag litar 100% till i att tillföra ytterligare stämning och djup för Wasteland2. Har bara mycket goda erfarenheter av hans kreativitet!

Medlem

Heja insamlingen!

Medlem
Skrivet av Floffe:

Hmmm, inget ont om Obsidian, men det där kan väl en någorlunda begåvad högstadieklassare klara av på egen hand?

Med narrativ, miljödesign och konversationssystemet? Självklart! Det är därför de största talangerna och författarna går i just högstadiet eller motsvarande. Edgar Allan Poe skrev väl sina största litterära verk vid 13-14 års ålder?

Medlem

Chris Avellone skrev Planescape: Torment.

'nuff said.

Medlem

Såg någon på Wasteland 2´s Kickstarter sida länka till detta http://www.kickstarter.com/projects/1451923705/make-leisure-s....

Har för mig att jag läste om denna remake för ett tag sedan men osäker på om det var via Kickstarter eller inte. Tusan vad många intressanta projekt det dyker upp och som jag vill kunna bidra till=).

Inaktiv

Jag har ökat min insatts stegvis... Först var det $15 för att hjälpa till och få en kopia av spelet... men sedan tyckte jag att man ska ha collector's edition när man själv hjälper till med finansieringen. Min sista insatts är $265 då autograf och andra godsaker låter coolt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Obsidian är nog inte det bästa valet i jobba med. Dem har inte precis ett bra sortiment av spel.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Floffe:

Hmmm, inget ont om Obsidian, men det där kan väl en någorlunda begåvad högstadieklassare klara av på egen hand?

Med narrativ, miljödesign och konversationssystemet? Självklart! Det är därför de största talangerna och författarna går i just högstadiet eller motsvarande. Edgar Allan Poe skrev väl sina största litterära verk vid 13-14 års ålder?

Inga spel når upp till några som helst litterära kvalitéer, även om det så klart finns gradskillnader. Storyn bakom Call of Duty MW-typen av spel som de gör reklam för i bakgrunden kan ett dagisbarn dikta upp med sina plastfigurer. Dear Esther var konceptuellt intressant, men det är fortfarande ingen kvalitet.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Floffe:

Hmmm, inget ont om Obsidian, men det där kan väl en någorlunda begåvad högstadieklassare klara av på egen hand?

Med narrativ, miljödesign och konversationssystemet? Självklart! Det är därför de största talangerna och författarna går i just högstadiet eller motsvarande. Edgar Allan Poe skrev väl sina största litterära verk vid 13-14 års ålder?

Inga spel når upp till några som helst litterära kvalitéer, även om det så klart finns gradskillnader. Storyn bakom Call of Duty MW-typen av spel som de gör reklam för i bakgrunden kan ett dagisbarn dikta upp med sina plastfigurer. Dear Esther var konceptuellt intressant, men det är fortfarande ingen kvalitet.

Planescape Torment, det spelet slår spelen du nämner på fingrarna rejält, kändes ibland mer som att läsa en bok än att spela ett spel och då har jag inte ens spelat mer än början. Förr så var storyn i spelen mer intressant men idag är det få spel som ens bryr sig om att ha en intressant story. Om någon utvecklare kan göra spel med intressant story så var det Black Isle Studios. Obsidian har fått mycket kritik för saker de inte själva kan styra över. Om du inte spelat deras tidigare spel så kan du ju alltid kolla på Youtube, om en som går i skolan skulle klara av att leverera den typen av story skulle jag bli riktigt imponerad.

Har provat den trial som finns på Onlive av Dear Esther, knappast vad jag skulle kalla för ett spel. Det spelet om något är konst rätt igenom och det enda som gör att det är intressant att uppleva.

Medlem
Skrivet av Idono:

Obsidian är nog inte det bästa valet i jobba med. Dem har inte precis ett bra sortiment av spel.

Fallout : New Vegas är trots små brister ett av de roligaste RPG-spelen jag har spelat de senaste fem åren, faktum är att jag installerade om spelet i förrigår för att köra igenom det en gång till och kanske utforska lite mer !

Knights of the old republic 2 är också ett bra spel även om det inte når upp till samma nivå som ettan.

Neverwinter Nights 2 gillade jag också starkt !

Sen att dem har gjort några små felsteg tycker jag också. Men ett bra sortiment av spel skulle jag absolut säga att dem har, speciellt med tanke på hur mycket skit som pumpas ut nu för tiden !

1
Skriv svar